Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Molempien isojen varpaiden kynnet kasvavat sisään ihoon.

Vierailija
11.11.2010 |

Kynsien sisäreunat ovat kynnen kasvaessa tosi kipeät. Niille en silloin voi tehdä muuta kuin poistaa sitä kynttä niin paljon ja niin syvältä kuin kynsisaksilla pystyn. Taitaa olla molemmissa kynsissä myös jotain kynsisientäkin. Kaikki muut kynnet ovat hyvässä kunnossa eikä mulla ole vaivaisenluita.

Auttaisikohan jalkojenhoitajalla käynti vai tarvitaanko tähän vaivaan lääkäriä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi kaventaa kynttä ihan kynsiaihiosta saakka. Minulla edes se ei auttanut vaan vuosikausia kärsin mätivistä varpaista. Kynnet revittiin kokonaan pois aina pari/kolme kertaa vuodessa, samoin välillä vaan kavennettiin. Lopulta varpaat ei enään edes puutuneet kun tulehdus oli koko ajan päällä joten sain lähetteen keskussairaalaan plastiikkakirurgille (heh heh) joka sitten nukutuksessa poisti koko kynsiaihion pois. Nyt minulla ei siis ole ollut pottuvarpaissa kynsiä lainkaan muutamaan vuoteen ja olen erittäin tyytyväinen vaikka varpaat aika rumannäköiset ilman kynsiä onkin, mutta eipähän ole kipuja!

Vierailija
2/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi!

No, onpas sulla ollut kova tekeminen noiden kynsiensi kanssa.

Mulla ei kyllä kynnet/varpaat mitenkään märkäne. Ovat vaan kipeät heti kun vaan kynsille tulee enemmän pituutta. Silloin kasvavat ihon sisään.

Mutta silloin, kun kynsi on todella kipeä, antaisin kyllä ne poistattaa. Eli varaanpa ajan lääkärille. Ne kynnet voivat olla ihan sikakipeät kuten varmaan jo tiedätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin antibioottikuuri, että saatiin tulehdus pois ja kynsi sai kasvaa pidemmäksi. Sitten jalkojenhoitajalle jos et itse osaa tätä tehdä. Kynnen alle tufferia pieni pala niin, että nostaa kynnen ylöspäin ja se pääse kasvamaan pidemmäksi ilman, että uppoaa sisälle. Sen jälkeen kynnet pidetään pitempinä ja leikataan suoraan.

Kaikkein pahin on juuri se, että kerta toisensa jälkeen leikkaat kynnen pyöreäksi ja nyrhit sieltä sisältä. Se ei ikinä pääse kasvamaan normaaliksi.

Ensiapuna varpaaseen betadinetuppo suojaksi.

Vierailija
4/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyrhin sitä kynnen reunaa jatkuvasti. Se vaan helpottaa siten, ettei kynsi ole koko ajan kipeä esim. kengässä.

Mutta mä luulen, ettei mulla ole mitään tulehdusta. Kynnet eivät punoita, eikä niistä tule mitään märkää tai mitään muutakaan eritettä.

Vierailija
5/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnet kasvaa ihon sisään. Kysyin neuvolastakin, ja lääkäriltä, eikä ne sanoneet oikein mitään. Terveenä ovat pysyneet, mutta tuntuu vaikealta leikata, varsinkin jos leikkausväli unohtuu pitemmäksi. Tuleeko ne aina olemaan sellaiset?

Vierailija
7/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hurjan näköinen kuva. Mulla ei siis ole mitään tulehdusta eikä eritteitä noista kynsistä.

Ne on vaan kipeät kasvatessaan, kun kasvavat ihon sisään.

Vierailija
8/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden leikkailu.

Kyse ei sinulla sitten liene varsinaisesti sisäänkasvusta (josta on tuossa linkissäni), siihen nimittäin liittyy tuo tulehdus.

Pahennat nimittäin asiaa leikkaamalla kynnet pyöreästi ja liian lyhyiksi. Itselläni loppui se särky muutamassa päivässä, kun annoin kynsien kasvaa.

-7-

Vierailija
9/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin suoraan lääkäriin ja tehtiin osakynnen poisto, eli kynsi ei kasva osasta enää ollenkaan. No, vaivat loppui (toivottavasti) mutta eihän tuo kauniin näköinen ole...kuulin myöhemmin, että ammattitaitoinen jalkahoitaja voi tehdä vaikka mitä temppuja ennen kuin mihinkään radikaaliin tarvitsee lähteä!

Niin, ja mene tosiaan OIKEALLE jalkahoitajalle/jalkaterapeutille. Kosmetologien jalkahoidot ei tämmöiseen tepsi.

Vierailija
10/10 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" että muitakin varvasvammaisia löytyy kuin minä.

Akuuttiin tilanteeseen ei auta muu kuin antibioottitulehdus. Pitkällä aikavälillä se, että jättää varpaankynnet tarpeeksi PITKIKSI ja teräviksi (vain vähän saa hioa kulmista, ettei kulma jää mihinkään kiinni).

Jos sientä, niin sitten sienikuuri lääkäriltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi