Mielipiteitä Saaga-nimestä?
Kommentit (16)
Yhdellä a:lla olisi reippaampi! Aivan ihana, tyylikäs nimi.
Valtavan kaunis nimi. Samalla tomera ja vähän mystinen.
Isomummoni oli Saga, yhdellä aa:lla ja mua harmittaa aivan vietävästi, etten laittanut esikoistytöstäni Sagaa... Sen jälkeen ei sitten olekaan tyttöjä mulle suotu.
Kumminko se kannattaisi kirjoittaa, Saaga vai Saga? Kommentteja ja perusteluja! Miten on kauniimpi?
Tylsä? Miten siitä tylsän saa? Tylsiä ovat Viivit ja Ainot joita joka puolella, latteita nimiä..
Musta kahdella, koska se on suomalaisempi. Saga voi olla ehkä perinteisempi mutta mulle tulee vähän hienosteleva ja suomenruotsalainen mielleyhtymä. (vrt Ida ja Iida) Suomenkielessä on tapana kirjoittaa niin kuin lausutaan.
Joka tapauksessa tosi kaunis, kirjoittipa sen kummin vaan.
nykyään, tai sitlä tuntuu... Saaga siellä ja Saga täällä jne..
minulla tulee mieleen tarut ja Lappi.
Äidilleni (62v) puolestaan nimi on mustalaisnimi. Tulet tod.näk. törmäämään tähänkin mielipiteeseen.
sellainen alapäässä oleva bakteeri on olemassa kuin SAGA, joten en voisi omalle lapselleni nimeksi antaa.
Suosikki-nimieni listalla. Voisin siis kelpuuttaa omalle tyttärelle.
Minä kirjoittaisin kahdella aa:lla suomalaisuuden vuoksi. Eli nimi yritetään kirjoittaa kuten lausutaankin.
Ehdotelkaas muita kauniita, ei niin yleisiä nimiä!
sellainen alapäässä oleva bakteeri on olemassa kuin SAGA, joten en voisi omalle lapselleni nimeksi antaa.
kun odotin esikoista. Tulehdus se on.
synkkä nimi, sekä yhdellä että kahdella a:lla
Haluaisin omalle lapselle. Kuin Satu, mutta kauniimman kuuloinen ja "pohjoisempi". Ja nimenomaan kahdella aalla ;)