Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinannut uskoa korviani! Päiväkoti vaate asiaa. OV

Vierailija
11.11.2010 |

Tämä ei ole provo, vaikka helposti semmoiseksi uskoisikin!

Hoitaja valitti pojan haalarin väristä. Haalarissa on oranssiin vivahtavaa punaista ja ruskeaa.

Jotenkin näin se paasasi "kyllä sinun täytyy hankkia x:lle poikien värinen haalari" "muut lapset rupeaa herkästi kiusaamaan tyttöjen väristä" eikä se sinustakaan ole varmasti mukavaa. Yms. ja lopuksi hei hei käykäähän mahdollisimman pian siellä haalari ostoksilla. En varmasti osata uutta haalaria hoitajan käskystä, vaan vasta sitten kun on oikeasti tarve ostaa!!! Poika on 4v on itse valinnut kyseessä olevan haalarin. Ostasittko te?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin päiväkoti-ikäiset vielä ajattelevat tyttöjen ja poikien värejä, ja todellakin on päiväkodin työntekijöiden asia puuttua siihen jos niin tapahtuu! Eskarit alkavat olla jo aika tarkkoja, mutta pienemmille on ihan sama, kunhan vaate on itselle mieluinen, oma ihana ja tärkeä. :) Vaatteista voisin hienovaraisesti huomauttaa jos ovat liian pieniä, todella likaisia, tai jos lapsi palelee ulkona. Värillä ei todellakaan ole eikä saa olla päikyn tädille väliä, tärkeämpää on helppo hoidettavuus ja puettavuus. Liika kasvunvara on vähän hankalaa 2,5-veen haalarissa, kun tuntuu että pieni hukkuu sinne, mutta ei siitäkään viitsi napista, kun lapsi kerta tarkenee ja on tyytyväinen. Kerro ihmeessä pk:n johtajalle tai saman ryhmän muille "tädeille" jos jatkuvasti tämä sama henkilö päästelee moisia sammakoita sustaan!

Itse mieluiten näkisin päiväkodin pihalla kirkkaita ja eri värisiä haalareita, koska silloin lapset erottuvat paremmin toisistaan. Tummansinisissä vipeltävät pojat erottaa vain piposta, ainakin tällainen lyhytaikainen harjoittelija, jolla ei vielä ole silmiä selässä. :P

-lto-opiskelija

Vierailija
42/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pinkki on ainoita värejä, joita en pojalleni ekana ostaisi. Mutta toisaalta miehellänikin on pari vaaleanpunaista paitaa, ne sopii hänelle hyvin ja vaihtelu virkistää.

Peruspunainen ja oranssi ovat kyllä nykyään unisex-värejä, on tosi vanhoillinen joka muuta väittää.. Tylsää olis jos joka pojan pitäisi pitää vain niitä ankeita harmaita, ruskeita ja tummansinisiä!

-Pukeutuuhan joulupukkikin punaiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kertonut lapsille, mitkä on poikein ja mitkä tyttöjen värejä.

Olenko mä pukeutunut tänään ihan etiketin vastaisesti, kun on musta hame, valkoinen paitapusero, vihreä neule ja mustat sukkahousut? Ei mitään tyttöjenväristä... Vai saako yli 30-vuotiaat valita jo ihan mitä vaan värejä?

Vierailija
44/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan on poikien mallistosta. On meidän pojulla kyllä ollut jotain tyttöjen vanhojakin vaatteita. Jos ei itse haluaisi tai joku oikeasti kiusaisi (jolloin ei varmaan itse enää haluaisi pitää), niin en pakottaisi, muuten ei mielestäni mitään ongelmaa.

Vierailija
45/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi pojalla ei voi käyttää poikien ja tytöillä tyttöjen värejä. on minunkin poika tahtonut punaisia ym. tyttöjen värisiä vaatteita, mutta en ole ostanut. esim. kesällä poika yritti tosissaan taistella, että saisi punaisen t-paidan, mutta en antanut periksi. myös tyttö on tahtonut poikien väristä, mutta en ole ostanut. olen kertonut lapsille, mitkä on poikein ja mitkä tyttöjen värejä. täytyy kyllä tunnustaa, että pojalla on lahjaksi saatu punainen college, mutta siinä on onneksi poikamainen kuva, niin sitä voi just ja just käyttää. tuonki puseron olisi kyllä voinut tehdä poikien värisen

oikeinko joku tosissaan ajattelee, että poika ei voi pitää punaista.. meidän skeittaavan murkkupojan lempparipaidat ovat kirkkaanpunaisia..

Vierailija
46/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oranssia pitää rakennusmiehet ja pelastustyöntekijät.....

Keltainen on kalastajien väri.....

Vierailija
47/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuolla päiväkodissakin missä mun esikois poika on niin tuli kerran kommenttia että "ostas pojalle lapaset/rukkaset kun noita sormikkaita on niin vaikea laittaa a:lle..) 1.tiedän että poikani ei tykkää kauheesti rukkasista koska niillä on paljon vaikeampi tarttua esineisiin yms ja 2. onpa ammattitaitosta väkeä töissä kun ei saa yhtiä sormikkaita lapselle...mrrr sitähän varten ne siellä on töisä..menis sit muulle alalle jos on noin vaikeeta.

Vierailija
48/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ostaisi, valitusta vaan tuollaisesta hoitajasta!

Vierailija
49/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle ostetaan kirkkaanvihreät kurarukkaset ja ruskeat haalarit ja niin myös ostin. Ei ole turhempaa keskustelua kuin "tyttöjen ja poikien värit".

Vierailija
50/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi poikaa 4 v ja 2 v. Molemmilla on harmaa-oranssit talvihaalarit. Vanhempi on itse valinnut ja nuorempi on saanut vanhemman vanhat.

Meillä on paljon punaisia vaatteita, sillä ne ovat molempien poikien suosikkeja.

Olisimme ko tädin kauhistus. Uskaltaisiko se meillekin tuollaista sanoa ;).

Vierailija
51/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan väriyhdistelmä on pojalle sopiva...hoitaja toimi epäasiallisesti

Vierailija
52/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy. Siis sekä sua, poikaa että päiväkodin yksisilmäistä tätiä. Tuo on taas sarjassamme "mitä tuohonkin nyt sanois". Itse olisin ainakin jäänyt sanattomaksi. Miten kommentoit?

Vierailija
53/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän että tuollaisiakin hoitajia on.

En todellakaan ostaisi uutta pukua. Ongelma ei ole puvun pitäjässä vaan siinä joka kenties haukkuu toista ja siihen tulee tarttua.

Tuntuu uskomattomalta että vielä nykyäänkin on ns. poikien ja tyttöjen värejä.

Vierailija
54/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen muuten, että meillä on samanlainen haalari, onko Reimatec? 3v. tytöllä tosin, mutta muistan jo ostaessani ajatelleeni, että onpa aika hyvin onnistunut unisex, helppo myydä aikanaan, kun joku voi ostaa pojallekin.

Vierailija
55/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ohjastaisin lasta ajattelemaan niin, että ei kannata välittää siitä mitä muut sanoo. Muuten pitäis aina olla muuttamassa omia mielipiteitään. Jos on ite valkannut ne haalarit ja pitää niistä, niin ei siihen muiden mielipiteet saa vaikuttaa.

Ja hoitajalle sanoisin että kuule, lapset ei osaisi sellaisista asioista kiusata ellei ne olisi sitä 'tyttöjen väri ja poikien väri' - käsitettä AIKUISILTA oppineet, joten jospa hän itse ottaisi roolin tämän kaltaisen erottelun vähentäjänä eikä vahvistajana.

Vierailija
56/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin viime talvena oranssi-valkean toppapuvun, se oli nimetty pojille, tyttöjen vastaava oli vaaleanpuna-liila.

Vierailija
57/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään, että lapset kiusaavat toisiaan, kun aikuistenkin mielestä haalarin värillä on kauheasti väliä. Hoitajienhan tehtävä olisi nimenomaan opettaa lapsille, ettei ole mitään tyttöjen ja poikien värejä.

Pidä vain pintasi äläkä missään nimessä osta toisenväristä haalaria vain muiden mielipiteiden vuoksi.

t. äiti, jonka poika halusi 5-vuotiaana vaaleanpunaisen pyörän (joidenkin ihmisten kauhistukseksi).

Vierailija
58/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on sitä paitsi tosi loukkaavaa sun poikaasi kohtaan, että täti ilmottaa, että hänen valitsemansa haalari ei ole sovelias :((

Meidän tokaluokkalaisen pojan lempiväri on edelleen punainen, ja esim. halusi punaisen nintendon ja talvitakki on punainen jne.

Ei sitä kukaan ole siitä edes kiusannut, joskus joku on vähän piikitellyt mutta poika ilmoittaa että ole hiljaa, minä tykkään punaisesta.

Kivan esimerkin tuokin täti antaa lapsille, varmaan kukaan lapsi siitä edes välittäisi ilman tätiä.

Ja muuten mistä alkaen edes joskus vuonna 1 ja 2 oranssi on ollut erityisesti "tyttöjen väri"?

Vierailija
59/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tätiä varmaan harmitti, jos muut eivät edes ole poikaa kiusanneet - tai kiinnittäneet mitään huomiota väriin, kun kerran sanoi että "muut RUPEAA herkästi kiusaamaan".

Joku ongelma tuollakin tädillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan