Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinannut uskoa korviani! Päiväkoti vaate asiaa. OV

Vierailija
11.11.2010 |

Tämä ei ole provo, vaikka helposti semmoiseksi uskoisikin!

Hoitaja valitti pojan haalarin väristä. Haalarissa on oranssiin vivahtavaa punaista ja ruskeaa.

Jotenkin näin se paasasi "kyllä sinun täytyy hankkia x:lle poikien värinen haalari" "muut lapset rupeaa herkästi kiusaamaan tyttöjen väristä" eikä se sinustakaan ole varmasti mukavaa. Yms. ja lopuksi hei hei käykäähän mahdollisimman pian siellä haalari ostoksilla. En varmasti osata uutta haalaria hoitajan käskystä, vaan vasta sitten kun on oikeasti tarve ostaa!!! Poika on 4v on itse valinnut kyseessä olevan haalarin. Ostasittko te?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oranssi on 3v pojan lempiväri ja jos vaan voisi niin kulkisi aina oranssissa. Omasta mielestäni oikein hyvin molemmille sopiva väri. Eikä ole hoitajan asia puuttua vaatteiden väriin vaan huolehtia ettei ketään kiusata. Poikien hoidossa on tyttöjä, joilla on sinisiä haalareita ja omalla nuoremmalla pojalla tyttöjen legginsejä, koska on niin laiha, että muut tippuu päältä :D Hoitajat vaan naureskelee, muttei tosiaankaan puutu siihen, että pitäisi olla yli isot housut toisella.

Vierailija
22/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on sini-vihreä-ruskea-kelta-pinkki... raitainen pusero, eli vähän kaiken väristä. Puseroa käskettiin käyttää vain kotipuserona. Syynä pinkit raidat. Puseroa käytetään edelleen myös päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valituksen hoitajasta.

Vierailija
24/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaa useita tummanpunaisia puseroita ja takkikin on tummanpunainen.

KOSKAAN ei poikaa ole siitä kiusattu että pitää punaisesta.

Vierailija
25/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajan kommentti oli kaikinpuolin asiaton!!! Ottaisin ehdottomasti yhteyttä päiväkodin johtajaan asian tiimoilta!

Vierailija
26/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, vaikka helposti semmoiseksi uskoisikin!

Hoitaja valitti pojan haalarin väristä. Haalarissa on oranssiin vivahtavaa punaista ja ruskeaa.

Jotenkin näin se paasasi "kyllä sinun täytyy hankkia x:lle poikien värinen haalari" "muut lapset rupeaa herkästi kiusaamaan tyttöjen väristä" eikä se sinustakaan ole varmasti mukavaa. Yms. ja lopuksi hei hei käykäähän mahdollisimman pian siellä haalari ostoksilla. En varmasti osata uutta haalaria hoitajan käskystä, vaan vasta sitten kun on oikeasti tarve ostaa!!! Poika on 4v on itse valinnut kyseessä olevan haalarin. Ostasittko te?

Päiväkodin tädille kiusaaminen on siis joku luonnonlaki (vrt. päivän jälkeen tulee aina yö), jolle ei mahda mitään... Ei ihme, että ongelma on ja pysyy!

Vierailija
27/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sain lähtiessäni sanottua, että teillä on velvollisuus vahtia, että ketään ei kiustata. Aion viedä asian eteenpäin, vaikka se onkin varmasti monen mielestä tyhmää. Senkin takia, ku poika oli vieressä ja kuuli kaiken. Palaan myöhemmin asiaan, nyt on vähän kiire.

Vierailija
28/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5v poika sai itse valita pukunsa kaupasta ja hän halusi ehdottomasti pinkki/harmaan, jonka sitten ostimme, vaikka kaupantäti yritti kovasti tuputtaa siniharmaata.

Päiväkodissa kaikki kehuivat pukua ja pojan valintaa :-)

Vierailija
29/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojalla tytön. Muistan kun miehen veljen vaimo piti tytöllä poikien isoa karvahattua ja poikien isoa haalaria.

Vierailija
30/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 20v päiväkodissa töissä ja en todellakaan voisi kuvitellakaan kenenkään sanovan asiakkaalle mitään tuollaista!!!!! Itse olen joskus joutunut sanomaan, jos lapsella on ollut todella likaiset vaatteet (esim. sama paita samalla tavalla nurinpäin päällä kolmatta viikkoa, sama hernekeittotahra koko ajan siinä paidassa). Tai jos lapsella on selkeästi liian pienet esim. talvikengät tai kumpparit tosi pitkään, esim. toista kuukautta. Mutta nuo ovat mielestäni asiallista huomauttamista. Joku haalarin väri taas ehdottomasti ei!!!!!!

Vierailija
31/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Samaan olen itsekin törmännyt. Vaatteet tuntuvat olevan iso puheenaihe tarhoissa. Ei saisi olla likaiset/huonot, mutta ei sitten välttämättä merkkikamaakaan. Yllättävää miten lapsen vaatteet voivat vaikuttaa miten aikuinen häneen suhtautuu. Ns. ryysyissä kulkevaa vältellään, uusissa merkki vaatteissa olevaa ipanaa kadehditaan, oranssissa tai vaaleanpunaisessa paidassa olevaa poikaa katsotaan kummeksuen jne.

Vierailija
32/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, veisin eteenpäin minäkin. 4 v tajuaa jo mitä täti juttelee ja varmaan jäi nyt mieleen tuo asia :((( sitä paitsi itse miellän oranssiin ja punaisen nimen omaan ns. poikien väreiksi!! Omalla pojalla (tosin vasta 1v) on paljonkin punaista ja oranssia, ja haalareissahan nuo näyttävät olevan just niitä poikamalleja. Pinkit ja vaaleanliilat sitten taas leimallisesti tyttöjen.

Vierailija
33/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

värivammainen lto siellä teidän päiväkodissa oikein on töissä????

Olisin kyllä samantien kertonut painokkaaseen sävyyn, että lapseni saa pukeutua itse valitsemiinsa vaatteisiin eikä uusia vaatteita osteta huvin vuoksi vaan tarpeeseen.

Vierailija
34/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä päiväkodissa kielletty pojilta myös punaiset ja oranssit paidatkin, vai koskeeko "säännöt" vain ulkovaatteita? Aika paljon näyttää olevan vaatekaupoissa poikien osastolla ja hyvin poikamaisin kuvioin varustettuja punaisia, oransseja ja keltaisiakin paitoja.

Olisin varmasti ostanut tuon värisen haalarin pojalleni, jos hän olisi sen itse valinnut!

Vierailija
35/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojilla on paljon punaisia ja oransseja vaatteita, eikä niitä kukaan ole tyttömäisiksi mieltänyt.

Samoja värejä näyttää olevan muillakin pojilla.

Paljon muitakin värejä vaatekaapeistaan löytyy, myös sitä perinteistä 'poikien väriä', tummansinistä.

Outo kommentti hoitotädiltä.

Vierailija
36/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin viime talvena oranssi-valkean toppapuvun, se oli nimetty pojille, tyttöjen vastaava oli vaaleanpuna-liila.

Itsekin olisin ostanut tytölle 4v jonathanin oranssin sävyisen haalarin syksyllä alesta. Tyttö ei sitä kuitenkaan huolinut, koska oli hänen mielestään poikien värinen.

Vierailija
37/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti nähdä mikä on niin tyttöjen puku, että päiväkodista käsketään ostaa uusi.

Vierailija
38/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi pojalla ei voi käyttää poikien ja tytöillä tyttöjen värejä. on minunkin poika tahtonut punaisia ym. tyttöjen värisiä vaatteita, mutta en ole ostanut. esim. kesällä poika yritti tosissaan taistella, että saisi punaisen t-paidan, mutta en antanut periksi. myös tyttö on tahtonut poikien väristä, mutta en ole ostanut. olen kertonut lapsille, mitkä on poikein ja mitkä tyttöjen värejä. täytyy kyllä tunnustaa, että pojalla on lahjaksi saatu punainen college, mutta siinä on onneksi poikamainen kuva, niin sitä voi just ja just käyttää. tuonki puseron olisi kyllä voinut tehdä poikien värisen

Vierailija
39/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 7v räiskyvä poika, joka on saanut valita värejä satunnaisesti itse, mutta pukeutuu siis itse mielellään väreihin. Tuon ikäisenä hänellä oli viininpuna-sininen haalari, sitten turkoosi ja nyt oranssi-ruskea. Vaatteissa hänellä lemppari juuri tuo oranssi, keltainen ja turkoosi. Käyttää myös limeä ja tulipunaista sekä sähkönsinistä. "Poikavärit" vallitsee alusvaatteissa ja kengissä, niitä vaikea saada muissa väreissä. Poikani on iloinen, sosiaalinen ja välitön kaveri. Ei ole kiusattu koskaan muista vaatteista, PAITSI siisteistä ruskeista nahkakengistä tytöt olivat hihitelleet.

Aivan pöhkö täti teillä siellä!

Vierailija
40/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ottaisin ehdottomasti yhteyttä pk:n johtajaan.

t.itsekin päiväkodissa töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme