Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En meinannut uskoa korviani! Päiväkoti vaate asiaa. OV

Vierailija
11.11.2010 |

Tämä ei ole provo, vaikka helposti semmoiseksi uskoisikin!

Hoitaja valitti pojan haalarin väristä. Haalarissa on oranssiin vivahtavaa punaista ja ruskeaa.

Jotenkin näin se paasasi "kyllä sinun täytyy hankkia x:lle poikien värinen haalari" "muut lapset rupeaa herkästi kiusaamaan tyttöjen väristä" eikä se sinustakaan ole varmasti mukavaa. Yms. ja lopuksi hei hei käykäähän mahdollisimman pian siellä haalari ostoksilla. En varmasti osata uutta haalaria hoitajan käskystä, vaan vasta sitten kun on oikeasti tarve ostaa!!! Poika on 4v on itse valinnut kyseessä olevan haalarin. Ostasittko te?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii täydellisesti pojalle! Että voi olla luutuneet käsituykset sillä tädillä. Mä varmaan ihan kiusallani ostaisin vielä pojalle pinkin pikeepaidan tai jotain. Ja kyllä, kuopuspoika 2v käyttää joskus isosiskon vanhoja vaatteita, joissa esim. pinkkejä raitoja tai pinkit tereet. Ei ole vielä mistään valitettu tarhassa. :O

Vierailija
2/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on aika paljon ruskeita vaatteita, joissa on vaalenpunaisia tai persikanvärisiä kuvioita/kangasta.

Esimerkiksi Espanjassa myydään paljon poikien vaatteita, joissa väreinä on ruskea, keltainen, oranssi, punainen, jne.

Miksi poika ei voisi käyttää kirkkaita ja värikkäitä vaatteita, vaan pitäisi olla aina sinistä tai mustaa? (ankeaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaisella siis, enkä yhtään pannut hanttiin kun itse poika tahtoi sen. Uskomaton möläytys, itse ottaisin yhteyttä esimieheen!

Vierailija
4/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, vaikka helposti semmoiseksi uskoisikin! Hoitaja valitti pojan haalarin väristä. Haalarissa on oranssiin vivahtavaa punaista ja ruskeaa. Jotenkin näin se paasasi "kyllä sinun täytyy hankkia x:lle poikien värinen haalari" "muut lapset rupeaa herkästi kiusaamaan tyttöjen väristä" eikä se sinustakaan ole varmasti mukavaa. Yms. ja lopuksi hei hei käykäähän mahdollisimman pian siellä haalari ostoksilla. En varmasti osata uutta haalaria hoitajan käskystä, vaan vasta sitten kun on oikeasti tarve ostaa!!! Poika on 4v on itse valinnut kyseessä olevan haalarin. Ostasittko te?

kun meidän tyttö oli 4v hän valitsi talvihaalariksi vihreä/ruskean haalarin, eli täysin "poikaväri". Itse asiassa mietti pitkään vaaleansinisen ja vihreän haalarin välillä.

Vierailija
5/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmasti ostais uutta!

meidän 1v tytöllä on ruskea toppapuku jossa on valkoisia kuvioita, pitäisköhän nyt mennä ostamaan joku vaaleanpunainen.

Vierailija
6/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oranssi on yksi pienemmän pojan lempiväreistä ja esim. Legolla on tosi paljon punaisia ja oransseja paitoja erinäisillä hahmoilla koristettuna, jotka ihan tasan tarkkaan on pojille suunnattuja vaatteita.

Mitähän kyseinen hoitaja olisi ollenkaan tuumannut, kun meidän 10v poika halusi ehdottomasti kesäksi pinkit crocsit:) Ja niillä myös kulki koko kesän ja näkyi olevan poikaporukassa ihan suosikki väri.

Vierailija
7/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän. Jos on 21 muksua joille pitää auttaa sormikkaita käteen uloslähtiessä ja vielä ulkona muutaman kerran, kun tuppaavat välillä ne riisumaan, niin on se aikamoinen homma ja vie huomiota lasten vahtimiselta.

ja tuolla päiväkodissakin missä mun esikois poika on niin tuli kerran kommenttia että "ostas pojalle lapaset/rukkaset kun noita sormikkaita on niin vaikea laittaa a:lle..) 1.tiedän että poikani ei tykkää kauheesti rukkasista koska niillä on paljon vaikeampi tarttua esineisiin yms ja 2. onpa ammattitaitosta väkeä töissä kun ei saa yhtiä sormikkaita lapselle...mrrr sitähän varten ne siellä on töisä..menis sit muulle alalle jos on noin vaikeeta.

Vierailija
8/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on sini-vihreä-ruskea-kelta-pinkki... raitainen pusero, eli vähän kaiken väristä. Puseroa käskettiin käyttää vain kotipuserona. Syynä pinkit raidat. Puseroa käytetään edelleen myös päiväkodissa.

Siis minkä ikäinen hoitaja, missä päin Suomea?

Meillä 6v poika tykkää erikoisesti punaisesta, oranssista ja pinkistä. Käyttää mm kokopinkkiä kauluspaitaa, samanlaista kuin isänsäkin. Välillä ostetaan puseroita esim. Lindexiltä tyttöjen osastolta, kun niiden värit ovat pojan mielestä kauniimpia.

Me ainakin kannustamme käyttämään sellaisia vaatteita, jotka lasta itseä miellyttävät. Kerran itse puheli, että súurin osa pojista ei tykkää punaisesta ja pinkistä, mutta minä tykään ja haluan käyttää sen värisiä vaatteita. En tiedä oliko joku pk:n pojista huomauttanut jotain vai oliko vaan itse miettinyt asiaa. Eikä ainakaat pk:n hoitajien mukaan poikaa kiusata, vaatteista eikä muustakaan.

Vierailija
9/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaisin, ei ole mitään juntimpaa ,kun tytöllä on pojan vaatteita.

ja pojalla tytön. Muistan kun miehen veljen vaimo piti tytöllä poikien isoa karvahattua ja poikien isoa haalaria.

se junttius piilee niissä 50 vuotta vanhoissa käsityksissä siitä, että on olemassa tyttöjen ja poikien värit! Ja nimenomaan joko tai. Ja ratkaiseva tekijähän tässä on ankeus tai pirteys. Väri on joko ankea, eli poikien väri, tai pirteä, eli tyttöjen väri.

Onneksi eletään kuitenkin vuotta 2010, ja jos ostaa vaatteita yhtään muualta kuin lähimmästä Prismasta tai seurailee lastenvaateteollisuutta, huomaa, että nykyään on käytössä muitakin värejä kuin punaisen ja sinisen eri sävyt, ja jopa punaista ja sinistäkin voi käyttää kummalle tahansa. Eikö ole mahtavaa tämä nykyaika!

Vierailija
10/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin asiatonta käytöstä hoitajalta!

Meillä on pojilla ollut pkodissakin punaisia (hui) haalareita. Ikinä ei ole niistä kiusattu eikä ole tullut tuon tyyppistä kommenttia hoitajilta.

Tuo oli _erittäin_ asiatonta käytästö hoitajalta ja osoittaa mielestäni täydellistä ammattitaidottomuutta.

Vierailija
11/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaisin, ei ole mitään juntimpaa ,kun tytöllä on pojan vaatteita.

ja pojalla tytön. Muistan kun miehen veljen vaimo piti tytöllä poikien isoa karvahattua ja poikien isoa haalaria.

se junttius piilee niissä 50 vuotta vanhoissa käsityksissä siitä, että on olemassa tyttöjen ja poikien värit! Ja nimenomaan joko tai. Ja ratkaiseva tekijähän tässä on ankeus tai pirteys. Väri on joko ankea, eli poikien väri, tai pirteä, eli tyttöjen väri.

Onneksi eletään kuitenkin vuotta 2010, ja jos ostaa vaatteita yhtään muualta kuin lähimmästä Prismasta tai seurailee lastenvaateteollisuutta, huomaa, että nykyään on käytössä muitakin värejä kuin punaisen ja sinisen eri sävyt, ja jopa punaista ja sinistäkin voi käyttää kummalle tahansa. Eikö ole mahtavaa tämä nykyaika!

Tähän lainaan nyt 14-vuotiasta tytärtäni, lausunto silloin kun hän oli 4-vuotias ja päiväkodissa: "äiti, Mikko [nimi muutettu ;-)] sanoi, että punainen on tyttöjen väri ja sininen poikien väri. Minä sanoin sille, että kuule: värit kuuluvat kyllä kaikille" :-D

Vierailija
12/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti ehkä sais sydärin, jos houtuis hoitamaan meidän poikaa... Sillä on hei kirkkaanpunainen haalari! Tosin rintaan on ommeltu Salama McQueenin kuva, mut se on ihan yhtä punainen... Pipo sentään on musta! Ai niin, mutta siinäkin on se perhanan punainen Salama... Voi voi... :(

Vierailija
13/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä kerrasta voi sanoa hoitajalle suoraan vaikka seuraavana päivänä tyyliin "minua jäi mietityttämään se eilinen kommenttisi pojan haalarin väristä ja haluaisin tiedustella/varmistaa/tietää, olitko ihan tosissasi, vai enkö vain ymmärtänyt vitsiä."

Täysin asiatonta käytöstä hoitajalta!

Meillä on pojilla ollut pkodissakin punaisia (hui) haalareita. Ikinä ei ole niistä kiusattu eikä ole tullut tuon tyyppistä kommenttia hoitajilta.

Tuo oli _erittäin_ asiatonta käytästö hoitajalta ja osoittaa mielestäni täydellistä ammattitaidottomuutta.

Vierailija
14/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan teksiin valituksen, tuo on ihan perusteetonta ja kaiken lisäksi aivan idioottia toimintaa.

Vierailija
15/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeintä tuossa on se, että poika seisoi vieressä kun täti haukkui hänen valintaansa :(

Sanoisin kyllä vielä hoitajalle, että puku on nimenomaan pojan oma valinta, että tuollainen puhe on asiatonta.

Enkä tietenkään ostaisi uutta pukua!

Vierailija
16/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleekohan mun pojallekin sanomista kun saa kasvettuaan isosiskoltaan violetin haalarin? En todellakaan osta pojalle uutta haalaria vain sen takia että tuo olisi "väärän värinen" kun on muuten tosi hyvässä kunnossa ja hyvä ja vedenpitävä haalari..

Vierailija
17/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse taas mietin, että suostuuko ekaluokkalainen tyttöni vielä pitämään isoveljensä "poikien väristä" beige-oranssi-valkoista -haalaria vai pitäisikö ostaa nätimpi. No suostui, sen verran kuin vielä haalaria käyttää.

Vierailija
18/59 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorat sanat! Mistä voi tuollainen kommentti johtua!? Ylenkatsooko täti sinua tai säälii poikaa jostain syystä? Vai onko ihan ystävällinen ja käyttäytyy muuten asiallisesti? Vai onko vanhanaikaisen oloinen muutenkin? Tulee mieleen, että tuollainen kommentti voi olla tädiltä epäsuoraa kritiikkiä, johonkin muuhun asiaan... Minä ainakin ottaisin itseeni jos joku kommentoisi tuolla lailla lapseni vaatteita olivat ne sitten minkä tahansa näköiset. Laita huomenna pinkit hanskat pojalle ihan "piruuttaan" :D

Vierailija
19/59 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sähkönsinistä haalaria viime talven ja on tämän talven alun kulkenut mustavihreässä haalarissa. Kiltisti pukee päällensä ne mitä kaapista löytyy vaikkei ehkä itse niitä olisikaan valinnut (ikää nyt siis 5 vee). Välillä olen miettinyt, että sorretaankohan lastani kun pukeutuu niin poikamaisiin ulkovaatteisiin.

Ärsyttää kun värit ovat niin muka tyttöjen tai poikien. Ja hassua miten kaupantätitkin puhuttelevat pitkähiuksista tyttöäni pojaksi, kun hän on "poikien väreissä" :D

Vierailija
20/59 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vastata -Ostaahan miehetkin punaisia autoja, siis tyttöjen värisiä!

Sitäpaitsi, kyseinen hoitaja ei ole ammattitaitoinen, suustaan ei kuulu päästää omia mielipiteitään miten sattuu, täytyy olla diplomaattinen ja hieman varovainenkin joskus sanomisissaan...Päivähoito on asiakaspalvelua, jolloin asiakkaat ovat tavallaan oikeassa, niin oli nytkin pojan oma valinta.

Mitä muuta tuollainen ihminen laukoo päivän mittaan esim. lapsille. Jos tuollaista älytöntä ja jopa loukkaavaa haluaa sanoa, niin sellaiselta ihmiseltä voi odottaa ihan mitä vain...joten johtajan kannattaisi saada tietää kuinka asiakkaisiin suhtaudutaan...ajattele ap jos on vaikka vähävarainen perhe on saanut hyvän talvihaalarin joltain käytettynä, värillä ei niin väliä kunhan on ehjä, ja sitten hoitaja arvostelee ja kehoittaa hankkimaan muun värisen puvun.

Ja kun äiti kertoisi puvun tulleen lahjoituksena, niin yksinkertainen hoitaja kehottaisi äitiä vähävaraisena pyytämään toisen värisen käytetyn puvun...

Jos minun työkaverini päiväkodissa olisi noin ajattelematon puheissaan, kuulisi hän minulta henkilökohtaisesti pari valittua sanaa.