Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet siitä, että 16-18-vuotias katsoo jouluna lastenohjelmia?

Vierailija
11.11.2010 |

Musta vähän outoa.. Esim. Just näitä joulupukin kuumaalinjaa, lumiukkoa ja mitä niitä nyt on.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tulee mukava joulun fiilis kun ohjelmat pyörii siinä muun puuhailun ohessa. Äitini kanssa niitä yhdessä seuraillaan, minä nyt 30 ja äitini 51 :)

Vierailija
42/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä katsoo joka aamu 15.v. poika Paavo Pesusienen, ja muitakin lastenohjelmia katsoo, ja on äitinä kiva kuunnella, kun hän joskus nauraa oikein sydämensä pohjasta niille ohjelmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäni huoneessani kun odottelin joulupuuroa, joulukuusen koristelua, mun ja siskon saunavuoroa yms.

Meillä lasten ei tarvinnut osallistua joulupuuhailuun jos ei halunnut.

Tänäpäivänäkin kun menen äidilleni niin tulee välillä istahdettua ja katseltua niitä ohjelmia omien lasten kanssa. Tosin nyt sitä jo haluaa osallistua sen joulunlaittoon yms silloin ettei ehdi tunteella tuijottaa!

Vierailija
44/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas söpöä mutta kuitenkin normaalia.

Itse(24v) kävin siskoni (25v) kanssa äidilläni kahvilla ja katsoimme kaikki kolme Lumikin. Nuorimmat sisaret eivät olleet kylläkään kiinnostuneet vaan rassasivat tietokonetta.

Vierailija
45/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä itsekin olen aina katsonut.

Vierailija
46/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että heillä on oikeus nauttia aatosta ihan rauhassa, ei tarvitse osallistua joulupuuhiin jos ei halua.

Kyllä, kyseessä on 17-vuotias tytärpuoleni. Joka tulee meille jouluksi katsomaan lastenohjelmia. :)

Ei edes osallistu lasten hoitoon ja vieläpä jää jouluaterialle illalla.

Kyllä minua vähän ärsyttää katsoa tuota löhöävää säkkiä sohvan nurkassa, kun itse laitan kiireessä jouluaamiaisia koko porukalle! Katsoisi ne kotonaan!

että lapsipuoli on kyseessä. Taitaa olla kyse vain siitä, että sua harmittaa, että et saakaan olla vain omien lastesi kanssa jouluna, eikö? Mitäs jos pyytäisit nätisti tytöltä apua? Auttavatko muuten omat lapsesi sua, vai löhöävätkö hekin säkkeinä sohvalla?

Vierailija
47/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin katsoin ja katson edelleen. Ikää 33v :)

Ei ole joulua ilman joulun lastenohjelmia :D

Vierailija
48/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset niin pieniä (3-10-vuotiaat) Että heillä on oikeus nauttia aatosta ihan rauhassa, ei tarvitse osallistua joulupuuhiin jos ei halua.

Kyllä, kyseessä on 17-vuotias tytärpuoleni. Joka tulee meille jouluksi katsomaan lastenohjelmia. :)

Kyllä minua vähän ärsyttää katsoa tuota löhöävää säkkiä sohvan nurkassa, kun itse laitan kiireessä jouluaamiaisia koko porukalle! Katsoisi ne kotonaan!

että lapsipuoli on kyseessä. Taitaa olla kyse vain siitä, että sua harmittaa, että et saakaan olla vain omien lastesi kanssa jouluna, eikö? Mitäs jos pyytäisit nätisti tytöltä apua? Auttavatko muuten omat lapsesi sua, vai löhöävätkö hekin säkkeinä sohvalla?

Kyllä mä 10-vuotiaana jo autoin äitiä ja isää joulun laitossa, esim. kattamalla pöytää ja tekemällä muita pikkuhommia.

Tunnusta nyt ap, että sua ärsyttää vain se, että kyseessä on miehesi lapsi edellisestä suhteesta. Koska jos sun mielestä 10-vuotias on liian pieni auttamaan sua, niin et sä oikeasti sitä apua tarvitse.

Vierailija
49/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupuuhiin. Ikähaitari 4v-14v

Näppärästi joku pyyhkii pöydän ja toinen täyttää tiskikoneen. Pöydän kattaminen on 7v.lempipuuhaa.

Mikä on se ikäraja sinusta, että ei saa enää nauttia joulusta vaan panet työorjaksi? Vai saako omat lapsesi löhötä aikuisiksi asti jouluna ja miehen lapsen pitäisi olla työvoimana?

Vierailija
50/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi koristellaan talvipäivänseisauksena

Ruokajutut on mietitty etukäteen

Jos otan pakasteita sulamaan niin siihen menee mitä, 1-2 minuuttia?

Pöydän kattaminen amaiaiselle menee samalla kun tekee aamiaisen (lapsi auttaa)

Pöydän siivoaa mies (hän ei osallistu kattamiseen)

Vierailuihin valmistautuminen=vaatteiden vaihto ja pesu, tämäkään ei vie aikaa tuntikausia...

Kahvin keitto=vesi kiehumaan, purut pannuun ja aikaa menee taas IHAN MIELETTÖMÄSTI

Emme lakaise, mutta tuskin siihenkänä saisi 2 minuuttia enempää aikaa kulumaan.

Hyvin ehtii piirrettyjä yms. katsomaan ilman että edes tarttee hosua.

Kuusen koristelu

Joulupuuron tekeminen

Sukulaisvieraiden läpikäyminen (mitä eivät voi syödä yms.)

Nostan päiväkahvilla tarjottavat leipäset ja muut naposteltavat sulamaan pakkasesta

Pöydän kattaus jouluaamiaiselle

aamiaisen jälkeen pöydän tyhjennys ja putsaus

Valmistaudutaan jouluvieraiden tuloon kattamalla pöytä

keitetään päiväkahvit

lakaistaan karisevat neulaset kuusen alta

Missä välissä sitä makaisi pari tuntia sohvalla ja tuijottaisi lastenohjelmia?

Tehkää hommat etukäteen niin ehtii sitten jouluna nauttia ja rauhoittua.

Vierailija
51/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa noiden katsominen olisi ok. Mutta se että joku jaksaa yksin tillottaa LASTENohjelmia tuntuu vähän vajaalta.

Olen 35-vuotias lapseton ja katson aattona Lumiukot ja muut. Voinpa katsoa Pekka Töpöhäntää, Nalle Luppakorvaa ym. muutenkin. Olen kai vähän vajaa. :) Lapsettomia aina haukutaan niin jäykiksi. Minä ja mieheni osataan vielä leikkiä ja hassutella, ilman että on lapsia alibina.

Vierailija
52/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se ikäraja sinusta, että ei saa enää nauttia joulusta vaan panet työorjaksi? Vai saako omat lapsesi löhötä aikuisiksi asti jouluna ja miehen lapsen pitäisi olla työvoimana?

Ei kuulosta oikein siltä, että ap:n miehen lapsi tuntisi oloaan myöskään tervetulleeksi, kun iskän uusi onni häärää vittuuntuneena keittiössä.

Se lapsipuoli on kuitenkin vielä se osapuoli, jonka tunteita sun pitäis ajatella. Et sä voi odottaa siltä aikuismaista käytöstä, jos et itsekään käyttäydy kypsästi. Jos olet sille nihkeä, se on nihkeä takaisin.

Vierailija
53/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kuka vaan voi katsoa

Vierailija
54/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 25v ja katon samoja ohjelmia koristellessani kuusta ja puuhaillessani jouluaaton puuhiani :DD siis olen outo minäkin

sä koristelet kuusen?

Vierailija
55/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytänyt tuolta teiniltä apua askareissa? Tai mieheltäsi? Ja jos auttavat, niin menetkö perässä ja asettelet lusikat oikeaan kulmaan kuppien suhteen vai saavatko kattaa pöydän omalla tyylillään?

Kuusen koristelu - aatonaattoiltana kaikki yhdessä

Joulupuuron tekeminen - hautuu itsekseen uunissa tai kerroskattilassa

Sukulaisvieraiden läpikäyminen (mitä eivät voi syödä yms.) - mietitty jo ennen kaupassa käyntejä, ja itse asiassa muistan ulkoa...

Nostan päiväkahvilla tarjottavat leipäset ja muut naposteltavat sulamaan pakkasesta

Pöydän kattaus jouluaamiaiselle

aamiaisen jälkeen pöydän tyhjennys ja putsaus

Valmistaudutaan jouluvieraiden tuloon kattamalla pöytä

keitetään päiväkahvit

lakaistaan karisevat neulaset kuusen alta

- jokainen näistä vie muutaman minuutin, ja varmaanteini tai mies tekee nämä, jos pyydät ETKÄ häärää selän takana neuvomassa, miten ne tehdään just oikein.

Otapa itsekin kupponen kahvia/teetä/glögiä ja istahda katsomaan lastenohjelmia, jospa se joulumieli sinullekin löytyisi.

Vierailija
56/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 25v ja katon samoja ohjelmia koristellessani kuusta ja puuhaillessani jouluaaton puuhiani :DD siis olen outo minäkin

sä koristelet kuusen?

Tosin se on lasten homma, ja vaan siksi, että haluavat sen koristella, ei siksi, että heidän olisi pakko :)

Vierailija
57/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi pahalta sen 17-vuotiaan tytärpuolen puolesta. Onpa tosi kiva tulla isän luo jouluksi, kun äkäinen äitipuoli ilkeilee.

Pitääkö teidän 3-10-vuotiaita paljonkin hoitaa? Kolmevuotiaan perään varmaan voi katsoa, kun yhdessä katsotaan sitä lastenohjelmaa. Jos 10-vee tarvitsee hoitoa niin se siinä on vajaa eikä se tytärpuoli.

Miksi omat lapsesi ovat oikeutettuja nauttimaan jouluaatosta mutta tytärpuoli ei? Toivottavasti tyttö viettää seuraavat joulut jossain muualla, minne on tervetullut.

Vierailija
58/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät lasten kanssa! Lasten kanssa noiden katsominen olisi ok. Mutta se että joku jaksaa yksin tillottaa LASTENohjelmia tuntuu vähän vajaalta.

Mulle ainakin jouluaaton lastenohjelmat on osa jouluperineettä. Olen ne pienestä asti katsonut ja katson edelleen (26v). Nyt katson omien lasten kanssa jotain pientä touhuillen siinä samalla. Katsoin myös yksin asuessani, katsoin myös teini-ikäisenä vanhempieni luona asuessa.

Mitä ihmeellistä siinä nyt on?? Mulle ainkain lumiukkopiirretyn katsominen on yhtä erottamaton osa joulua kuin se että mennään aattona saunaan!! :D

Kyllä ap on jotenkin tässä rajoittunut kun ihmettelee asiaa!!

Vierailija
59/72 |
11.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan äitipuolen ja tytärpuolen vähän vaikeasta suhteesta. Ota se tyttö mukaan teidän aaton hommiin, ap.

Vähän oudosti ilmaistu tuo, että "ei edes osallistu lasten hoitoon ja vieläpä jää aterialle". Tarkoittaako se, ettei tyttö saisi jäädä syömään aattoateriaa isänsä luokse kun ei hoida sisarpuoliaan/ ap:n lapsia? Vaiko sitä, että jää sentään syömään, vaikkei ehkä viihdy isän uuden perheen luona?

Rentoudu vähän, ap. Tulee hauskempi joulu.

31

Vierailija
60/72 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri jakoi minulle tämän keskustelun äsken koska itsekin olen lapsettomana aikuisena sellaisia katsonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi