Työttömyys ja lapsen hoito
Olen ollut nyt melkein neljä vuotta kotona kolmen vuoden ikäisen lapsen ja vauvan kanssa, hoitovapaalla ja nyt sitten äitiyslomalla.
Kun minulla ei ole työpaikkaa, mihin palata, niin miten aikanaan järjestän lasten hoidon, kun rupean hakemaan töitä? Asumme Helsingissä ja ymmärtääkseni kaupungilla on velvollisuus järjestää paikka kahden viikon kuluessa, mutta sehän voi olla toisella puolella kaupunkia, eikö?
Jos haen lapsille hoitopaikkaa jo ennen kuin minulla on edes töitä, saanko pitää paikat, vaikken veisikään lapsia käytännössä hoitoon? Esikoinen toki voisi mennä ainakin puolipäiväisesti, mutta kuopusta en viitsisi "turhan takia" viedä.
Kommentit (3)
äitiysvapailla työpaikkaa, johon palata.lapset menivät hoitoon ja hain ajoissa, kun aloin jatkotutkintoa tekemään. Asiaanvaikuttaa suuresti se, mitä aiot?Onko sinun pakko,/tarve,/kiire mennä töihin vai voisitko olla hoitovapaalla pidempään?oikeus teillä on hoitopaikka saada työttömänäkin.Itse ajattelisin et ota iisisti, jos toinen viel vava.Ole heidän kanssaa äläkä kiirehdi.Jos tulot heikot,hae asumistuet ja sosiaalitoimistosta tukea.Jos miehes töissä, ei mitään hätää.Näin ajattelen, ks ´ka meidän perheessä kummatkin alalla, jolla erittäin vaikeä työllistyä ja ollaan pärjätty.
äitiysvapailla työpaikkaa, johon palata.lapset menivät hoitoon ja hain ajoissa, kun aloin jatkotutkintoa tekemään. Asiaanvaikuttaa suuresti se, mitä aiot?Onko sinun pakko,/tarve,/kiire mennä töihin vai voisitko olla hoitovapaalla pidempään?oikeus teillä on hoitopaikka saada työttömänäkin.Itse ajattelisin et ota iisisti, jos toinen viel vava.Ole heidän kanssaa äläkä kiirehdi.Jos tulot heikot,hae asumistuet ja sosiaalitoimistosta tukea.Jos miehes töissä, ei mitään hätää.Näin ajattelen, ks ´ka meidän perheessä kummatkin alalla, jolla erittäin vaikeä työllistyä ja ollaan pärjätty.
tulopuoli ei minua suoranaisesti huolestuta, varaa on kyllä olla hoitovapaalla pitempääkin. Mutta ennemmin tai myöhemmin tulee se tilanne, jolloin minun pitää ruveta hakemaan töitä ja silloin nämä hoitoasiat pitää järjestää. Ja vaikka lapset olisivat vanhempiakin, niin tuntuu vähän tyhmältä viedä heitä hoitoon, jos itse olen kotona (työnhaussa). Siihen asti en missään nimessä aio olla kotona, kun molemmat menevät kouluun.
Mutta jos maksamalla saan pitää paikat, niin sitten asia varmaan kannattaa järjestää niin.
Eikö kukaan tiedä?