Mä en ymmärrä, että jos on saanut jo kaksi kehitysvammaista lasta, niin miksi tehdä lisää lapsia
Monissa perheissä voi olla kaikki lapsit kehareita tms.
Kommentit (11)
ja heillä on ihan täysi oikeus tehdä lisää lapsia
Monissa perheissä voi olla kaikki lapsit kehareita tms.
Meillä esikoinen sairas tavalla joak vaikuttaa aivoissa ja nelosesta oli tulossa Down, kuitenkin kaksi eri tapausta.
Eiväthän he sinuun perheeseen synny. Kyllä minäkin haluan lapsia, meillä kuitenkin on 25% mahdollisuus saada täysin sairaslapsi. Sen takia pitäisi jättää sitä tervettä yrittämättä ettei se sinun yöunia vie..Hmmmhh!! Noup.
Onyhan niitäki perheitä johon on adoptoitu monia vammaisia (joskus tuli dokumentti jostain parista jotka oli adoptoinu 11 vammaista lasta, ei yhtään tervettä)
Minkähän takia muuten rumat ja tyhmätkin lisääntyy? Jalostuuko seuraava sukupolvi entistä ehommaksi?
heidän 7 vuotias poika on autistinen, ja perheen vauva on down
perinnöllinen sairaus, todennäköisyys lääkärin mukaan kuulemma 50-50 terve-sairas. Nyt ovat hommaamassa kolmatta lasta. En ole kehdannut kysyä mitään, mutta vähän ihmetyttää kun ei ole mitenkään helppoa elämä noiden kahden ekankaan kanssa, toinen vanhemmista joutunut jäämään töistä pois jotta voisi hoitaa, on kaikenlaista kuntoutusta, lääkärireissuja yms.
mielestäni kuuro tai sokea tai jotenkin muuten vammainen lapsi tarvitsee sisaruksia.
Ja ymmärrän äidin kaipuun saada edes yksi terve lapsi
Toivovat tervettä lasta, mutta arvelevat että kolmas sairas lapsi menisi siinä kuin ne kaksi muutakin, jos niin käy. Perhe elää kuitenkin jo vammaisarkea päivästä toiseen loppuelämänsä.
Riippuu ihan vammaisuuden laadusta voiko ajatella että lapset itse kärsivät tai eivät kärsi, eli siltäkään pohjalta ei voi lähteä tuomitsemaan tai arvostelemaan.
Itse tunnen hyvin vähän perheitä, joissa kaikki ovat kehitysvammaisia. Ja ne joissa on, ei kyse ole mistään 100% todennäköisyydellä periytyvästä. Voihan perheelle tulla vaikka ensin hapenpuutteesta CP-vammainen ja sitten Down-lapsi, eikä ole erityistä syytä odottaa kolmannen olevan CP tai Down.