Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan nähnyt ulkona yhtäkään leikki-tai kouluikäistä tyttöä jolla ei olisi

Vierailija
10.09.2010 |

jotain vaaleanpunaista tai pinkkiä päällään? Minä en. Eikö tytöillä tai tyttöjen äideillä ole yhtään mielikuvitusta tai omaa makua?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki- tai ala-asteikäistä.

Vierailija
2/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tytöllä on aika vähän vaaleanpunaista, koska se ei sovi hälle. Sähäkälle tytölle kylläkin sopii tumma pinkki ja sitä hänellä on. Mutta myös mustaa, ruskeaa, vihreää, lilaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila ja violetti muotiväri, sitä paljon. Myös ruskeeta ja vihreetä.

Sama kun kysyisit oletko koskaan nähnyt poikaa, jolla ei yhtään sinistä vaatteissaan? No, harvemmin.

Meillä ainakin koko perhe pitää raikkaasta pinkistä, eli se on oman maun mukaista.

Vierailija
4/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aika paljon vauvalla vaaleanpunaista. Välillä itseänikin ärsyttää, mutta sitten taas sorrun pinkkiin. Se on vaan niiiiiiin söpö lapseni päällä, ei voi mitään ;-).

Olin vähällä ostaa lapselle "poikavihreän" värisen talvihaalarin, mutta homma kaatui siihen että olisi pitänyt ostaa sitten muun väriset asusteet pinkkien tilalle, jotka siis jo ostin. Helpompaa oli valita sitten lopulta pinkki haalarikin :D.

Vierailija
5/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan vaaleanpunaista, joten sitä ei löytynyt vaatekaapista juuri lainkaan. Joku saattoi lahjaksi antaa jotkut sukat tms. ja nekin jäivät kaapin pohjalle.

Vierailija
6/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisen yks lempiväri on turkoosi.

Kuopuksella (1v) on välillä kaikkea muuta paitsi pinkkiä tai vaaleanpunaista. Ja sit kaikki luulee sitä pojaksi... :roll:

Vierailija
7/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omat lapseni. Meillä esikoisen lempiväri on sininen, keskimmäisen vihreä ja ainoastaan kuopus pitää vaaleanpunaisesta. Ja näistä väreistä he tykkäävät vaatteissakin. Lisäksi esikoiseni (ekaluokkalainen) suosii ruskeaa ja mustaa. Tosin ulkovaatteita on tosi vähän pienille tytöille sellaisia joissa ei olisi sitä vaaleanpunaista tai räikeää pinkkiä eikä ainakaan meidän koululainen tai 5-vuotias halua takkia joka on samanlainen kuin suurimmalla osalla luokan tai päiväkodin pojista.

Vierailija
8/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä ihmeen pahaa siinä on, että ne tytöt tykkää siitä pinkistä?

Vierailija
9/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaaleanpunainen tai pinkki ovat yhteydessä mielikuvitukseen? Miksi en saisi pukea tytärtäni vaaleanpunaiseen jos hän itse siitä pitää ja väri pukee häntä hyvin? Mikä väri mielestäsi kuvaa omaa makua? Outo ajattelutapa sinulla.

Vierailija
10/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa ei ole vaihtoehtoja vaikka haluaisikin tytölleen jotain muuta kuin punaista.

Melkein kaikki tumman väriset vaatteet sisältävät jotain pojille suunnattuja juttuja esim pääkalloja.

Vanhin tytöistäni,11v ei voi sietää vaaleanpunaista. Jos vaihtoehtovärejä on hän haluaa sinistä, turkoosia tai vihreää.

Hänen pikkusiskonsa,7v on sitten taas niin vaaleanpunaisen ystävä etten viitsi hänelle muuta hakeakaan koska en itsekään haluaisi pitää sellaista vaatetta päällä jonka väristä en pidä.

Vierailija
11/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain vaaleanpunaista tai pinkkiä päällään? Minä en. Eikö tytöillä tai tyttöjen äideillä ole yhtään mielikuvitusta tai omaa makua?

meidän tytöllä on joskus vaaleanpunaista tai pinkkiä, yleensä kaikkea muuta. No lenkkareissa on vaaleanpunaista ja lippis on vaaleanpunainen mutta muuten käytetään kyllä värejä laidasta laitaan, mm. tytön takit ovat vaaleansinisiä (2kpl) + musta. Vaatekaapissakin näyttää olevan enemmän harmaita vaatteita kuin mitään muuta (mitenhän niitä onkin kertynyt).

Vierailija
12/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari vuotta sitten ei ollut tarjolla yhtään mitään muuta pienille tytöille.

Liilaa eri sävyissä ja vaaleanpunaista eri sävyissä. Toppahaalareista alushousuihin. Kaikki näissä väreissä.

t. kahden tytön äiti

Vierailija
13/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todennäköisesti tuleekin käyttämään, niin kauan kun itse haluaa värinsä valita. Todellakin kolmen pojan jälkeen puen tyttöni vaaleanpunaiseen ja punaiseenkin! :)

Vierailija
14/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on tietynlaisia merkityssisältöjä. Puemme lapsemme sen toivekuvan mukaan, mikä meillä on heistä. Vaaleanpunaiseen pukeva äiti haluaa nähdä herkän, suloisen prinsessan. Ruskeaan ja vihreään pukee äiti, joka haluaa ilmaista tyttönsä kautta voimaa ja kenties persoonallisuutta tai älykkyyttä.

Vierailija
15/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteiden väritys on useimmiten yhdistelmä niitä ja eikä useimmiten kauhean hillitty, kun lapsi sen päättää:D En kuitenkaan hanki lapseni vaatekaappiin vaatteita, joista en itse pitäisi.

Vierailija
16/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi maapallo on litteä ja kuu juustoa... hoh-hoijaa...

niissä on tietynlaisia merkityssisältöjä. Puemme lapsemme sen toivekuvan mukaan, mikä meillä on heistä. Vaaleanpunaiseen pukeva äiti haluaa nähdä herkän, suloisen prinsessan. Ruskeaan ja vihreään pukee äiti, joka haluaa ilmaista tyttönsä kautta voimaa ja kenties persoonallisuutta tai älykkyyttä.

Vierailija
17/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. oma tyttöni, 5 v. Kesällä esim. oli usein tummanruskeat shortsit ja keltainen tai sininen toppi ja lakki.

Tänäänkään tytöllä ei ole yhtään vaaleanpunaista päällä. Sisävaatteina sininen mekko ja paita, ulkovaatteina farkut ja sininen takki.

Vierailija
18/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritäs pakottaa yli 5-vuotias käyttämään vaatteita joita hän ei halua.

Vierailija
19/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli taas tämänkin aloituksen tarkoitus?

Esim. minun tyttöni ihan oma maku on pinkki :)

Pitäisikö sitä yrittää muuttaa?? vain siksi kun niin moni käyttää pinkkiä??

Yleensä annan lpsen valita värin itse. Otan siis muutaman vaihtoehdon, joista saa valita ja yleensä valitsee pinkin.

Joskus jätän pinkin vaihtoedon pois ja sitten valitsee jotain muuta.

Kylläpä taas on jollakin liikaa aikaa....

Vierailija
20/23 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mielikuvitusta omasta mielestäni. Yritäpä etsiä muita värejä, kun suurin osa on vaaleanpunaista ja sinistä. Onneksi merkkituotteista löytyy joitain vaihtoehtoja.