Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aino, Hilda vai Amanda? Perusteluja kanssa!

Vierailija
10.11.2010 |

nimeä etsimässä

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, joka helppo lapsenkin sanoa ja jota voi käyttää oikeassa elämässä ilman, että on helpompi lempinimi kokoajan käytössä.

Tiedän eräänkin perheen, joka antanut lapsillee niin vaikeat nimet, etteivät koskaan käytä niitä, vaan kaikki ovat jotakin tiitua, lilliä yms.

Vierailija
2/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis, herkkä suomalainen nimi ilman kommervenkkejä. Ei mummomielleyhtymiä ainakaan minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Ainon yleisyys häiritsee..

Vierailija
4/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse valitsisin noista Hildan. Aino on niin yleinen ja lisäksi minulle jotenkin tulee siitä aina mieleen Ainon traaginen kohtalo Kalevalassa, en antaisi nimeä omalle lapselleni. Hilda on musta noista vain viehättävin nimi en sen paremmin osaa perustella.

Vierailija
5/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihana nimi! Aino liian yleinen ja Amanda liian lälly minun makuun.

Vierailija
6/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä kivempia ehdotuksia

Vierailija
7/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden Hildankin, muttei ei ole kutsumanimenä. Lapsista siis kyse. Tänä vuonna näyttää tulleen 696 Ainoa, 618 amandaa ja vain 85 Hildaa.

t:Nro3

Vierailija
8/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ikinuoren mummoni nimi. Siinä on vasta touhutäti.

Vierailija
9/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, että mekin valittiin aikoinaan 8 vuotta sitten Hildan. Ei tule joka nurkalla vastaan saman nimistä.

Vierailija
10/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihana arvokas, lempeä, erilainen... ihana!

Vierailija
11/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yleinen ja kulunut. Enkä oikein tykkääkään.

Amandakaan ei ole oikein kaunis, varsinkaan ensimmäisenä nimenä.

Hilda taas on tosi kiva. harkittiin omalle lapsellekin. Hildaanhan sopisi Amanda peräänkin, jos haluat.

Muita vaihtoehtoja:

Tilda

Emma

Hilma

Ebba

Olga

Saga

Aada

Helga

Vierailija
12/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino nyk. liian yleinen

Amandasta en muuten vain pidä

Vierailija
13/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilda on ihana, Aino on kaunis mutta niin yleinen ja Amanda ei minun mielestä ollenkaan kiva.

Vierailija
14/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoja on ainakin meilläpäin 10 tusinassa, joten vaikka onkin kaunis ja klassinen nimi, on ihan liian yleinen. Amanda on vähän prinsessanimi, ei toki pahinta laatua, mutta kuitenkin. HIlda on kansainvälinen, klassinen, vanha ja helppo lausua. Erittäin kaunis nimi -- 92-vuotias ihana mummoni kantaa samaa nimeä :)

Vierailija
15/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino on oikeesti niin yleinen nimi, että jo siksi hylkäisin sen, tosin se on muutenkin joteski yksinkertainen... En oikein ymmärrä miten jotkut nimet on joidenkin mielestä "prinsessa"nimiä, siis onko ne joillekin olevinaan liian hienoja vai miksi ne on prinsessanimiä? Amandahan on varmasti kansainvälinen nimi, ja mielestäni nätti, mutta täällä suomessa taitaa olla romaanien suosikkinimiä? En ole romaani, eikä minulla ole mitään heitä vastaan, mutta en tahtoisi tällaista mielleyhtymää kantavaa nimeä omalle lapselleni antaa. Vaihtoehdoksi jää siis tuo Hilda, ei herätä vahvoja tuntemuksia mihinkään suuntaan, nätti nimi. :)

Vierailija
16/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilda on joko saksalainen nimi tai mummonimi.

Ainoja on tosiaan paljon, vaikka en aina ymmärrä, miksi av-mammojen suuri tavoite nimenvalinnassa on aina se harvinaisuus. Nimi voi olla lapselle sopiva, vaikka joka toinen olisi samanniminen! Ei se yleisyys vähennä nimen kauneutta tai sopivuutta. Kaiken ei tarvitse aina olla niin erikoista ja yksilöllistä ja outoa. JOskus voisi vain todeta, että valitsimme lapsellemme nimen, josta itse pidimme eniten (eikä aina näitä "kavereillamme on jo samanniminen lapsi" tai " esikoisen päiväkotiryhmässä on kaksi samannimistä" -verukkeita).

Vierailija
17/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino on perinteinen, kaunis suomalainen nimi. Helppo lausua. Yksinkertaisen tyylikäs. Se on siinä!

Vierailija
18/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino on ihan nätti, mutta vähän tylsä. Ainoja on joka paikassa.

Hilda nätti ja näpsäkkä, ei tusinanimi. Kaunis soinnultaan.

Amanda olisi mun isomummin nimi, eli oli meillä kovastikin harkinnassa. Tykkään nimestä.

Vierailija
19/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut viestiketjua ennen omaa kommenttiani.

Aino-nimen yleisyydestä. Minä en tunne yhtään Aino-nimistä lasta. Lapsen päiväkodissa on yksi Aino. Muut Ainot ovat "tuttuja" vain lehtien palstoilta. Nimen yleisyys ei vielä tarkoita, että lähipiirissä olisi samannimisiä useita. Väestötasolla näin voi ollakin.

Vierailija
20/30 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois ihana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme