Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä myyjän työssä edellytetään?

Vierailija
10.11.2010 |

Ei ole koulutusta, ilmeisesti pitäisi jotain kaupallisesta alasta ymmärtää

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan kun hain kirjakauppaan töihin, ei työnantajaa kiinnostanut onko minulla kaupallista koulutusta vai ei (ei ole).

Tärkeämmäksi hän nosti tuntemukseni kirjallisuudesta.

Vierailija
2/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tarkenna vähän, mikä myyjä haluaisit olla...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketin kassaksi taitaa vielä päästä ilman koulutustakin mutta aina vaan enemmän näkee työnantajan toiveena kaupallisen alan koulutuksen näihinkin hommiin. Naurettavaa mun mielestä, ymmärrän kyllä sitten kun alkaa olla ihan oikea myymistä tuo homma mutta kai nyt kassaa hoitaa ihan peruskoulun käynytkin...

Vierailija
4/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia olla k-marketin kassalla myyjänä kuin rautakaupassa. Ja taas ihan eri asia kuin myydä yrityksille vaikkapa betonielementtejä, atk-ylläpitoa tai ydinvoimaloita.



t. myyjä joka ei ole päivääkään ollut kaupassa töissä tai myynyt mitään yksityishenkilöille

Vierailija
5/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä myyjä on alansa ammattilainen eli oikeasti tietää ja hallitsee työnsä, sekä ymmärtää asioita myös isompina kokonaisuuksina.



Näitä pitäisi hallita (kuluttajakauppa):

-asiakaspalvelu

-hyvä tuotetuntemus

-hävikin seuranta / hallinta

-tavarankierto ja päiväysmerkinnät

-tavaran tilaus

-rahastus

-inventointi

-hyllytys

-hinnoittelu

-reklamaatioiden käsittely

-varsinainen myyntityö

-asiakkaiden ongelmien ratkominen

-mielikuvitusta esim. kyky tarjota korvaavaa tuottetta

jne.....



Lisäksi yrityskaupassa (b-b myyjä) tulee sitten omat kiemuransa.

Vierailija
6/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että osaa ja tykkää MYYDÄ. Moni puhuu asiakaspalvelusta yms. ja tärkeäähän sekin on, mutta ihan varmasti tärkeintä on varsinainen myyntityö ja positiivinen asenne myymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä myyjä on alansa ammattilainen eli oikeasti tietää ja hallitsee työnsä, sekä ymmärtää asioita myös isompina kokonaisuuksina.

Näitä pitäisi hallita (kuluttajakauppa):

-asiakaspalvelu

-hyvä tuotetuntemus

-hävikin seuranta / hallinta

-tavarankierto ja päiväysmerkinnät

-tavaran tilaus

-rahastus

-inventointi

-hyllytys

-hinnoittelu

-reklamaatioiden käsittely

-varsinainen myyntityö

-asiakkaiden ongelmien ratkominen

-mielikuvitusta esim. kyky tarjota korvaavaa tuottetta

jne.....

Lisäksi yrityskaupassa (b-b myyjä) tulee sitten omat kiemuransa.

täysin kouluttamaton. Ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Kokemusta on.