Sairaanhoitaja äiti kuljettaa pientä lastaan sylissä autossa.
Lapset saa ajaa pyörillä ilman kypärää ja saavat ajella parkkipaikalla.
Olen jotenkin kuvitellut että tuon ammattialan ihmiset olisivat muita tarkempia, koska näkevät työssään onnettomuuksien uhreja.
Olen ajatellut tehdä ilmoituksen, koska ainakin automatkoilla lapsi on aivan suojaton.
Kommentit (28)
Jos sä nyt puhut sossusta, niin sä oot just tyypillinen törppö joka vie sossuilta vaan turhaa aikaa ja niiltä todellisilta ongelmatapauksilta.
sylissä autolla ajaessa? Niin teki kaverinikin joka havahtui vasta kun ajoivat ulos tieltä. Lapsi sylissä. Vakavilta vammoilta säästyivät, mutta takuulla oppivat.
mun tuttavaperheen isä on palomies/ensihoitaja ja lapsensa on saanut leikkiä oikeilla työkaluilla heti, kun ne vaan kädessä pysyi (vasara+naulat, saha, kirves yms.). Itse katsoin kauhulla vierestä näitä touhuja, kun 2v vähän "sahaili".
oikeat työkalut käteen heti, kun jotain niistä tajusi - taisi olla just sen 2 vuotta. Motoriset taidot ovat olleet aina ikäisiään paremmat, eikä koskaan ole tullut mitään pintanaarmuja pahempaa vahinkoa. Pointti on tietysti siinä, että touhua pitää seurata vierestä, eikä antaa lapsen puuhata yksinään vielä tuon ikäisenä.
Mitään muovisia leikkisahoja ja -vasaroita mä en ole koskaan ymmärtänyt - mikä vitsi niissä on, kun ei niillä pysty edes tekemään mitään!
mun tuttavaperheen isä on palomies/ensihoitaja ja lapsensa on saanut leikkiä oikeilla työkaluilla heti, kun ne vaan kädessä pysyi (vasara+naulat, saha, kirves yms.). Itse katsoin kauhulla vierestä näitä touhuja, kun 2v vähän "sahaili".
oikeat työkalut käteen heti, kun jotain niistä tajusi - taisi olla just sen 2 vuotta. Motoriset taidot ovat olleet aina ikäisiään paremmat, eikä koskaan ole tullut mitään pintanaarmuja pahempaa vahinkoa. Pointti on tietysti siinä, että touhua pitää seurata vierestä, eikä antaa lapsen puuhata yksinään vielä tuon ikäisenä.
Mitään muovisia leikkisahoja ja -vasaroita mä en ole koskaan ymmärtänyt - mikä vitsi niissä on, kun ei niillä pysty edes tekemään mitään!
Ihan samoin kuin nukeilla tai kotikeittiöillä, vesipyssyillä jne.
Se on se idea!
Jos sä nyt puhut sossusta, niin sä oot just tyypillinen törppö joka vie sossuilta vaan turhaa aikaa ja niiltä todellisilta ongelmatapauksilta.
En vaan ymmärrä miksi lasta kuljetetaan sylissä autossa ja tollanen 3v saa ajella pyörällä ilman kypärää missä sattuu ilman valvontaa.
ap
Laki kieltää tuon.
Miten te kuvittelette että poliisi tai sossu reagoi tollaseen ilmoitukseen?
Enkä nyt väitä että äiti tekisi oikein, väärinhän se tekee, mutta väitä että pitäs olla vähän enemmän jotain aineistoa todistaa toi sylissä kuljettaminen.
Kyllähän poliisilla on velvollisuus tarkistaa ilmoitukset.
niille sakot annetaan jos kiinni jäävät, laitonta touhua. Että voithan sä soittaa poliisille ja antaa rekkarin ja tehdä ilmoituksen.
Kyllähän poliisilla on velvollisuus tarkistaa ilmoitukset.
Pikkasen on kiireellisimpiä juttuja heillä.
Eikä edes syyttäjä nostais juttua tosta ikinä, ellei sitten olis todella hyviä todisteita noista ajeluista. Kypärättä ajolle ne varmaan vaan naurais. Niin se vaan menee.
etkä ottaisi mihinkään yhteyttä???
etkä ottaisi mihinkään yhteyttä???
ap
Riippuen siitä missä kohti sattuu partioita olemaan kun ilmoitus tehdään. Jos partio lähellä ei sirra-keikkaa päällä, nmiin varmasti katsotaan.
Jos pitää ajalle pidemmälle, niin tuskimpa yritetään arvata missähän kohti tuota reitillä pitää olla.
Tällä palstalla pistää kovasti silmään aina tuo "todistetita pitää olla" perustelu. Kyllä viranomaiselle aina voi asian ilmoittaa. He hoitavat tuon todituspuolen jos kykenevät/näkevät tarpeelliseksi.
Perätön ilmoitus on sitten asia erikseen ja siitä ei hyväheilu.
Poliisiauton tai partion kanssa sillä ei oo mitään tekemistä.
ite tiedän yhden sh äidin joka ostaa 15v tyttärelleen ja sen kavereille viikonloppu viinat. Luulis, että sh olis nähny mitä alkoholi tekee pahimmillaan.