Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiin hotelleihin ihmiset oikein ovat tottuneet

Vierailija
10.11.2010 |

Käyttekö pelkästään viiden tähden hotelleissa? Katsoin just Riikan hotellin arvosteluja, johon olemme menossa. Siellä valitetaan kuluneista kalusteista ja käytävien kokolattiamatoista. Oudosta hajusta jne. Jos hotelli on kolmen tähden niin ei kai voi vaatia täydellisyyttä. Jotenkin huvittaa

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kuluneet ne ovat. Ja olen mä ollut kolmen tähden hotellissa, jossa on ollut tuskin mitään valittamista eli ei mitään kuluneita ja kauhtuneita kalusteita.

Mun mielestäni on hyvä, että ihmiset kertovat tarkkaankin mielipiteensä noissa arvosteluissa. Halvoissakin hotelleissa on helmiä, jotka voi löytää arvostelujen perusteella. Ja se vaihtelee mikä on tärkeää, joten osaan kyllä karsia lukemastani itselleni olennaiset ja epäolennaiset valitukset.

Sitäpaitsi, jos ainoat valitukset koskevat vaikka vedenkeittimen puutetta sekä väärän väristä suihkuverhoa, se antaa myös lukijalle suhteutusta, että todennäköisesti hotellissa on kaikki sangen hyvin, koska muuta valitettavaa ei löytynyt. "Kaikki ok" -arvostelut taas eivät ole kovin informatiivisia, kun eri ihmisten "ok" on erittäin vaihtelevaa.

Vierailija
2/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään aina vähintään 4-tähden. Ja luen arvostelut tarkkaan (tripadvisor), ne kertovat paljon niistä viidenkin tähden hotelleista. Jos saa huonot arvostelut, en mene sellaiseen hotelliin. Mulle hotellintasolla on suuri merkitys ja olen siitä valmis maksamaan - mutta samalla odotan myös laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on kulahtanutta, en valitse sitä, valitsen toisen vaikka nyt sitten kolmen tähden hotellin, joka ei kirjoita olevansa kulahtanut :)

Vierailija
4/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä 4 tähteä saanut. Mutta siis siellä on köyhät tosi köyhiä ja rikkaat rikkaita ja jäi vähän sama kuva hotelleistakin että huonot on huonoja ja hyvät hyviä.

Paha tietty sanoa kun asuttiin vain yhdessä mutta näin pari muutakin hotellia sisältä kyllä kun tuttava perheet asuivat eri hotelleissa.

Jokatapauksessa ihmiset kokee asiat eri tavoin.

Kiva paikka kuitenkin. Laitakaupungin olot todella köyhiä... ränsistyneitä taloja ja kerjäläisiä.

Vierailija
5/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole mitään luxusta, mutta paikat ovat siistejä, hyvä palvelu ja aamupala on melkein aina mahtava.

Vierailija
6/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmastointikin rikki yms.

Milanossa

Vierailija
7/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö pelkästään viiden tähden hotelleissa? Katsoin just Riikan hotellin arvosteluja, johon olemme menossa. Siellä valitetaan kuluneista kalusteista ja käytävien kokolattiamatoista. Oudosta hajusta jne. Jos hotelli on kolmen tähden niin ei kai voi vaatia täydellisyyttä. Jotenkin huvittaa

ja kaikki hotellit oli 2-3 tähden hotelleja ja erot on kyllä valtavat. Me katottiin nettiarvostelut huolella ja nykyään kyllä jos on useampi valittanut huonosta hajusta niin en menis. Monacossa mentiin sellaiseen hotelliin, joka tähdistä huolimatta oli saanut kommentteja hajusta ja tosiaan, sisällä ei pystynyt olemaan, tiedä millainen homepesä seinän alta paljastuis...

Aika hyvin noi arvostelut kyl vastaa todellisuutta ainakin booking.comissa. Toki kannattaa valita oma kohderyhmä, meillä oli nuoret parit, amerikkalaiset valittavat yleensä sänkyjen kapeutta, vaikka normisängyt olisikin eli lue kommentteja kriittisesti niin saat niistä paljon hyötyä.

Vierailija
8/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tähtien määrä ole siisteydestä kiinni, vaan hotellin palvelutasosta, palveluista jne. Eli jos on viiden tähden tasoinen pikkuhotelli, mutta sitä puuttuu ravintola, niin ei voi saada enemmän kuin kolme tähteä. Siksi myös neljän tähen hotelli voi olla törkyinen, jos vai palvelujen määrä ja laatu on tarpeeksi laaja. Kansainvälisen luokituksen tähden hotelli ei voi olla epäsiisti, mutta harvoilla on sitä luokitusta vaan ovat saaneet maan sisäisen viiden tähden luokituksen.

Muistakaa että moni kommentoi hotellia ikävästi myös kostoksi. Jos on vaikka saanut yhdeltä tarjoilijalta huonoa palvelua, niin voi kirjoittaa mitä tahansa ikävää nettiin. Eräskin tuttu kirjoitti kostoksi että kylpyhuoneessa oli torakoita ja homeen halua, koska oli mielstään saanut alentavaa palvelua uima-allasbaarissa. Todellä typerää, koska näin ei saa oikeaa kuvaa hotellista.

Vierailija
9/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa 3 tähden hotellit ovat olleet todella siistejä ja saanut hyvää palvelua. Egyptissä, Bulgariassa, Turkissa, Venezuelassa jne taas pitää olla vähintään 4 tähteä, mielellään 5, jotta ei ole nukkavieru. Riikassa oltiin 3 tähden hotellissa ja minusta se oli karmea neukkutyylinen laatikko tunkkaisine kokolattiamattoineen.

Vierailija
10/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat tähän mennessä olleet. Aina pieniä, aina vanhoissa taloissa, aina ihan keskustassa. Siistejä on kaikki olleet, toimivat vessat ja suihkut, ikkunat sisäpihalle, hiljaisia ja rauhallisia, henkilökunta ystävällistä. Huoneet pieniä, mutta eipä niissä muuta tehdäkään kuin yövytä joten ei haittaa. Telkkari evvk, kai se yleensä jossain huoneen nurkassa on pönöttänyt. Joissain pieni aamiainen, joissain ei. Jos ei, niin on syöty nopeasti jotain pientä (esim. hedelmää) huoneesa ja sitten etsitty mukava kahvila jossa syöty kunnon amaiainen. Elukoita ei ole missään hotellissa huomattu.

Huvittavia valituksia olen käyttämistämme hotelleista joskus netistä lueskellut. Joku jenkki valitti huoneen pienuutta, toinen siitä että telkkari oli liian pieni eikä siinä ollut kaukosäädintä :D

Vierailija
11/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ainakaan hotellin hienous tuo mitään lisäarvoa lomalleni. Mulle siis riittä perussiisti huone, jonka ovan saa lukkoon ja suihkusta tulee lämmintä vettä! Kaikkein olellisinta hotellissa on sijainti!

Kesällä olimme hotellissa, joka haukuttiin aivan lyttyyn eräällä nettisivustolla. Kuitenkin kyseinen hotelli oli aivan samanlainen kuin muutkin tavishotellit Välimerellä! Ja hotellin luokitus oli *+ ! Ainoa miinus jonka minä hotellista löysin, oli se että suihkua ei saanut lainkaan yläsuihkuksi.

Olen minä tosi hienossakin hotellissa ollut ja mikäs sellaisessa ollessa, mutta en minä ainakaan ole valmis maksamaan extraa muka-hienoista verhoista ja tyylikkäästä ala-aulasta!

Vierailija
12/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ainakaan hotellin hienous tuo mitään lisäarvoa lomalleni. Mulle siis riittä perussiisti huone, jonka ovan saa lukkoon ja suihkusta tulee lämmintä vettä! Kaikkein olellisinta hotellissa on sijainti!

Kesällä olimme hotellissa, joka haukuttiin aivan lyttyyn eräällä nettisivustolla. Kuitenkin kyseinen hotelli oli aivan samanlainen kuin muutkin tavishotellit Välimerellä! Ja hotellin luokitus oli *+ ! Ainoa miinus jonka minä hotellista löysin, oli se että suihkua ei saanut lainkaan yläsuihkuksi.

Olen minä tosi hienossakin hotellissa ollut ja mikäs sellaisessa ollessa, mutta en minä ainakaan ole valmis maksamaan extraa muka-hienoista verhoista ja tyylikkäästä ala-aulasta!

Minä olen valmis maksamaan mm. golfkentän läheisyydestä, kunnon kuntosalista, kylpylästä, lastenkerhosta jne.

Vierailija
13/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tähtiluokitukset mitään kalusteiden kuntoa osoita, niillä on ihan eri kriteerit. Tietenkään kolmen tähden hotelli ei ole sama kuin viiden tähden, mutta ei siihen parempaankaan tarvitse joka vuosi koko kalustusta vaihtaa, että luokitus säilyy, ne on ne muut jutut jotka ratkaisee.

Vierailija
14/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosteluissa kannattaa muistaa, että yleensä huonoista kokemuksista kirjoitetaan enemmän kuin hyvistä ja itse otan ainakin nuo arvsotelut vähän niin ja näin, sillä olen huomannut, että omat kokemukset harvemmin täsmäävät niihin.

Luin viimeksikin hotellistamme arvosteluja ja kun menin paikan päälle niin olin ihan tyytyväinen, vaikka arvosteluissa lähinnä haukuttiin hotellia kaikesta muusta kuin sijainnista. Meille hotelli riitti ihan hyvin. Oli siis kahden tähden hotelli. Tietenkin jos on tottunut neljän tähden hotelleihin niin on varmaan hirveää, mutta me emme juuri aikaa hotellissa vietä niin ihan sama millainen on.

Vierailija
15/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaisin myös, että yleensä 4* ja 5* hotelleihin on paremmat tarjoukset. Monta kertaa se 4* tai 5* hotelli tulee jopa edullisemmaksi kuin 3* hotelli.

Ja tämä johtuu siitä, että suurin osa ihmisistä varaa juuri 3* jopa 2* hotellin, ja niillä käyttöaste kova =hinnat "korkeat" ja ei pahemmin tarjouksia koska hotellissa ei tyhjiä huoneita juuri koskaan ole.

vert.

5* hotelli jossa kalliit hinnat (perushinnat siis) ja moni kauhistuu niitä ja varaa edullisemman hotellin. Ja sitten jos ei ole esim. jotain tapahtumaa, konferenssia tmv. ko. kaupungissa 5* hotelleissa on paljon vapaita huoneita --> laittavat hyviä tarjouksia jotta saavat käyttöastetta nostettua --> pääsee puoli-ilmaiseksi hyvään hotelliin, usein kirjaimellisesti halvemmalla mitä huonompaan.

Vierailija
16/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai glossa, eli min. 4 tähteä

just roomassa olin 4 tähden hotellissa, mikä on ehdoton minimi mulle

vaikka vain yöpyisin hotellissa, tulee sen olla tiettyä mukavaa hajutonta tasoa, missä voi jopa paljain jaloin huoneessa kävellä

Vierailija
17/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ei kyllä valitettavasti olla tuollaisiin tarjouksiin törmätty. Yleensä meillä lennot + yöpyminen on n. 300-400 per nuppi, matkustellaan lähinnä Euroopan isoissa kaupungeissa.

Huomauttaisin myös, että yleensä 4* ja 5* hotelleihin on paremmat tarjoukset. Monta kertaa se 4* tai 5* hotelli tulee jopa edullisemmaksi kuin 3* hotelli.

Ja tämä johtuu siitä, että suurin osa ihmisistä varaa juuri 3* jopa 2* hotellin, ja niillä käyttöaste kova =hinnat "korkeat" ja ei pahemmin tarjouksia koska hotellissa ei tyhjiä huoneita juuri koskaan ole.

vert.

5* hotelli jossa kalliit hinnat (perushinnat siis) ja moni kauhistuu niitä ja varaa edullisemman hotellin. Ja sitten jos ei ole esim. jotain tapahtumaa, konferenssia tmv. ko. kaupungissa 5* hotelleissa on paljon vapaita huoneita --> laittavat hyviä tarjouksia jotta saavat käyttöastetta nostettua --> pääsee puoli-ilmaiseksi hyvään hotelliin, usein kirjaimellisesti halvemmalla mitä huonompaan.

Vierailija
18/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus siisti, mutta tietenkään kolmella tähdellä ei voi odottaa viiden tähden varustelua ja palvelua. Varusteiden ei kuitenkaan pitäisi kolmellakaan tähdellä olla silmiinpistävän epäsiistejä tai kuluneita, niitä on vaan vähemmän.

Vierailija
19/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim viimeksi Hampurissa 4 (ja puolen) tähden hotelli oli halvempi kuin 3 tähden. Sijainnissakaan ei ollut valittamista, ja palvelu loistavaa.

Vierailija
20/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ainakaan hotellin hienous tuo mitään lisäarvoa lomalleni. Mulle siis riittä perussiisti huone, jonka ovan saa lukkoon ja suihkusta tulee lämmintä vettä! Kaikkein olellisinta hotellissa on sijainti! Kesällä olimme hotellissa, joka haukuttiin aivan lyttyyn eräällä nettisivustolla. Kuitenkin kyseinen hotelli oli aivan samanlainen kuin muutkin tavishotellit Välimerellä! Ja hotellin luokitus oli *+ ! Ainoa miinus jonka minä hotellista löysin, oli se että suihkua ei saanut lainkaan yläsuihkuksi. Olen minä tosi hienossakin hotellissa ollut ja mikäs sellaisessa ollessa, mutta en minä ainakaan ole valmis maksamaan extraa muka-hienoista verhoista ja tyylikkäästä ala-aulasta!

Kuka on sanonut maksavansa verhoista tai telkkarista? Minä olen valmis maksamaan mm. golfkentän läheisyydestä, kunnon kuntosalista, kylpylästä, lastenkerhosta jne.

minulle tuo sinun kuvailemat ominaisuudet olisivat vain ne verhot, koska noita muita palveluja en halua... ;o)

Ja kyllähän tuolla joku kertoi valitsevansa hotellin jota ei ole sanottu kulahtaneeksi eli eiköhän sillä ei-kulahtaneella ole myös korkeampi hinta. JOkainen tietysti majoittuu haluamallaan tavalla, minä vain kerroin oman mielipiteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän