Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiin hotelleihin ihmiset oikein ovat tottuneet

Vierailija
10.11.2010 |

Käyttekö pelkästään viiden tähden hotelleissa? Katsoin just Riikan hotellin arvosteluja, johon olemme menossa. Siellä valitetaan kuluneista kalusteista ja käytävien kokolattiamatoista. Oudosta hajusta jne. Jos hotelli on kolmen tähden niin ei kai voi vaatia täydellisyyttä. Jotenkin huvittaa

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalusteiden pitää olla ehjiä, oli sitten tähtiä 1 tai 5.

Olen ollut 4 tähteä saaneissa hotelleissa, jotka ovat olleet tosi kökköjä.

Vierailija
22/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei ainakaan hotellin hienous tuo mitään lisäarvoa lomalleni. Mulle siis riittä perussiisti huone, jonka ovan saa lukkoon ja suihkusta tulee lämmintä vettä! Kaikkein olellisinta hotellissa on sijainti! Kesällä olimme hotellissa, joka haukuttiin aivan lyttyyn eräällä nettisivustolla. Kuitenkin kyseinen hotelli oli aivan samanlainen kuin muutkin tavishotellit Välimerellä! Ja hotellin luokitus oli *+ ! Ainoa miinus jonka minä hotellista löysin, oli se että suihkua ei saanut lainkaan yläsuihkuksi. Olen minä tosi hienossakin hotellissa ollut ja mikäs sellaisessa ollessa, mutta en minä ainakaan ole valmis maksamaan extraa muka-hienoista verhoista ja tyylikkäästä ala-aulasta!

Kuka on sanonut maksavansa verhoista tai telkkarista? Minä olen valmis maksamaan mm. golfkentän läheisyydestä, kunnon kuntosalista, kylpylästä, lastenkerhosta jne.

minulle tuo sinun kuvailemat ominaisuudet olisivat vain ne verhot, koska noita muita palveluja en halua... ;o)

Ja kyllähän tuolla joku kertoi valitsevansa hotellin jota ei ole sanottu kulahtaneeksi eli eiköhän sillä ei-kulahtaneella ole myös korkeampi hinta. JOkainen tietysti majoittuu haluamallaan tavalla, minä vain kerroin oman mielipiteeni.

voi olla pieni, hikinen uima-allas, kun taas viiden tähden hotellissa vesipuisto. Viiden tähden hotelleissa on myös enemmän palveluita tarjolla, 2 tähden ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska arvostan palvelua ja laatua - tosin niinhän se menee, että vaikka jokin vähäpätöiseltäkin tuntuva asia (esim. pesulapalvelu, autopaikotus, tms.) puuttuu, ei hotelli voi sitä viidettä tähteään saada. Näin ollen alemmallakin luokituksella oleva hotelli voi olla erittäin hyvä ja mukava!

Luotan kaikkein eniten Tripadvisorin arvosteluihin, enkä koskaa valitse vapaaehtoisesti hotellia, joka ei ole saanut sieltä riittävän hyviä arvosteluja. (yhden yöpymiset eivät ole niin nuukia, mutta pidemmällä matkalla hotellilla on paljonkin väliä!)

nim. paljon reissannut

Vierailija
24/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin suosittelen lämpimästi Hanza Hotellia.

Vierailija
25/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät niin, että kannattaa aina se yksi tähti tiputtaa pois, eli 4tähden hotelli on oikeasti 3tähden jne.

Vierailija
26/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneessa on siisti kylpyhuone ja mukavat sängyt, eihän siellä olla kuin muutama tunti vuorokaudessa. Mutta niissäkin on paljon vaihtelua, ihan räkälästä mukavaan designhotelliin samalla hinnalla (esim Lontoo tai Pariisi). Saa olla tarkkana ja kyllä mä seuraan noita arvosteluja myös, kriittisesti tosin. Amerikkalaisten kitinä jääpalakoneesta tulee joka ketjussa esiin:D

Vierailija
27/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotelliin mene oleskelemaan:D Otat varmaan hotellista all-inclusivenkin ettei vaan tarvitse mennä ulkopuolelle?? Vain yhden kerran olen käyttänyt hotellin kylpylää ja se oli Balilla, mutta en valinnut tai maksanut ylimääräistä hotellista sen perusteella

Vierailija
28/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotelliin mene oleskelemaan:D Otat varmaan hotellista all-inclusivenkin ettei vaan tarvitse mennä ulkopuolelle?? Vain yhden kerran olen käyttänyt hotellin kylpylää ja se oli Balilla, mutta en valinnut tai maksanut ylimääräistä hotellista sen perusteella

säästää aikaa ja rahaa. Lasten kanssa on ollut kätevää, mitä enemmän on ollut aktiviteetteja hotellilla eri-ikäisille. Me kaikki kun emme jaksa raahata muksuja pikin museoita ja muita nähtävyyksiä, niitä katsellaan sitten lapsettomilla lomilla. Lisäksi mulle on tärkeää päästä lomalla kuntoilemaan, joten helpointa se on kunnon kuntosalilla varustellussa hotellissa. On tuta tullut käveltyäkin salille toiseen päähän kaupunkia, mutta se vie turhaa aikaa. Minä odotan lomaltani helppoutta.

Vierailija
29/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää aikaa ja rahaa. Lasten kanssa on ollut kätevää, mitä enemmän on ollut aktiviteetteja hotellilla eri-ikäisille. Me kaikki kun emme jaksa raahata muksuja pikin museoita ja muita nähtävyyksiä, niitä katsellaan sitten lapsettomilla lomilla. Lisäksi mulle on tärkeää päästä lomalla kuntoilemaan, joten helpointa se on kunnon kuntosalilla varustellussa hotellissa. On tuta tullut käveltyäkin salille toiseen päähän kaupunkia, mutta se vie turhaa aikaa. Minä odotan lomaltani helppoutta.

Ja silti vo käydä muualla välillä syömässä jos siltä tuntuu.

Vierailija
30/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin menimme juuri sinne hotellialueelle oleilemaan. Hotellissa oli ihana uima-allasalue, monta lastenallasta, liukumäki, leikkialue, lastenkerho jne jne. Ja kaikki tämä kuului hintaan. Eikä mitään suomalaisen matkanjärjestäjän maksullista lastenkerhoa, joka on auki 2 tuntia päivässä.

Mutta kuka mitäkin lomamatkaltaan haluaa.

ei kai kukaan sinne hotelliin mene oleskelemaan:D Otat varmaan hotellista all-inclusivenkin ettei vaan tarvitse mennä ulkopuolelle?? Vain yhden kerran olen käyttänyt hotellin kylpylää ja se oli Balilla, mutta en valinnut tai maksanut ylimääräistä hotellista sen perusteella

Vierailija
31/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle loma on oleskelua, rentoutumista, ei mitään nähtävyyksien katselua. Niitä katselen sitten kaupunkilomilla, rantalomilla olen pääasiallisesti hotellilla rentoutuen ja nauttien. Eli hotelli on erittäin tärkeä!

Vierailija
32/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voi uida, kävellä, vaeltaa tai vaikka juosta raittiissa ulkoilmassa ja samalla nähdä paikasta jotain??

Mutta jokainen tosiaan odottaa eri juttuja, minä elämyksiä sinä helppoutta (tosin ei ole ollut yhtään "vaikeaa" lomaa, lapsia 4).

Vierailija
33/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voi uida, kävellä, vaeltaa tai vaikka juosta raittiissa ulkoilmassa ja samalla nähdä paikasta jotain??

Mutta jokainen tosiaan odottaa eri juttuja, minä elämyksiä sinä helppoutta (tosin ei ole ollut yhtään "vaikeaa" lomaa, lapsia 4).

kävellä ehtii siitä huolimatta:)

Vierailija
34/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämysten saamisen. Luuletko tosiaan sun lomailumuotosi olevan jotenkin paremman kuin muiden?

Vierailija
35/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa meillä hotelli on vain ja ainoastaan yöpymistä, peseytymistä ja tavaroiden säilytystä varten. Hotellilta emme kaipaa siis muuta kuin hyvää sijaintia, lämmintä vettä ja perussiisteyttä.

Minä olen valmis maksamaan mm. golfkentän läheisyydestä, kunnon kuntosalista, kylpylästä, lastenkerhosta jne.

Vierailija
36/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi tosi aktiivinen, ja kävisi kävelemäss/juoksemassa/trekkaamassa joka päivä monen tunnin ajan, vietät silti paljon aikaa hotellialueella! Ja usein on niin, että parhaat palvelut (kuntosali, spat, tenniskentät, vesiurheilu) löytyvät nimenomaan hotellin yhteydestä, eivät paikallisilta palveluntarjoajilta.

Menen rantalomalle rentoutumaan ilman aikatauluja tai suorituspaineita, enkä hyvässä hotellissa katso karsaasti edes all-inclusiveakaan - jos hotellissa on monta hyvää ravintolaa, mistä valita.

t. 26

Vierailija
37/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan matkoilla majoittaudumme usein Accord-hotelliketjun Ibis-hotelleihin. Ne ovat kolmen tähden hotelleja.

Hotellit ovat aina olleet puhtaita ja palvelu ystävällistä. Puhtaita pyyhkeitä on saanut niin paljon kuin tarvitsee pyytämällä. Jos olemme päässeet hotellille vasta iltamyöhällä, ei ole haitannut, huonetta on pidetty varattuna, kun ollaan asiasta ilmoitettu. Ja aamiaista on sopimuksesta saanut vaikka neljän aikaan aamulla, jos on aikainen lähtö.

Tässä hotelliketjussa on jopa takuu, että jos he eivät ole laittaneet jotain asiaa kuntoon 15 minuutissa (esim. tuoneet lisäpeittoa), niin asiakas saa yöpyä ilmaiseksi.

Kalusteet eivät ikinä ole olleet kuluneita, eivät kokolattiamatotkaan. Hotellien sisustus uusitaan säännöllisin väliajoin.

Hotellit ovat kolmen tähden, eli eivät mitään luksusta. Ei ole kristallikruunuja, tms. Mutta huoneet tai aula- tai käytävätilat eivät ole ikinä olleet suttaisia, nuhruisia tai kuluneita. Mitään outoja hajuja ei ole koskaan tuntunut, ilmanvaihto pelaa ja hotellien ilma on aina tuntunut raikkailta.

Tätä odotan kolmen tähden hotellilta: en luksusta, mutta siisteyttä, puhtautta, raikkautta ja ystävällistä palvelua.

Vierailija
38/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi tosi aktiivinen, ja kävisi kävelemäss/juoksemassa/trekkaamassa joka päivä monen tunnin ajan, vietät silti paljon aikaa hotellialueella! Ja usein on niin, että parhaat palvelut (kuntosali, spat, tenniskentät, vesiurheilu) löytyvät nimenomaan hotellin yhteydestä, eivät paikallisilta palveluntarjoajilta.

Menen rantalomalle rentoutumaan ilman aikatauluja tai suorituspaineita, enkä hyvässä hotellissa katso karsaasti edes all-inclusiveakaan - jos hotellissa on monta hyvää ravintolaa, mistä valita.

t. 26

n. 4 kertaa ja silti ehditään nähdä ympäristöäkin. Ja silti voi nauttia vielä kaiken kukkuraksi hotellinkin palveluista.

Vierailija
39/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitaso riittää vallan mainiosti - mieluummin panemme rahaa sitten vaikka hyvään syömiseen siellä kohteessa.

Mutta olen samaa mieltä kuin muutama jo aiemmin kirjoittanut, tarkka arvio on hyvä asia. Voihan sitä sitten valita olla piittaamatta lievästä kuluneisuudesta, jos hotelli muissa seikoissa on hyvä!

Valitettavasti ainakin Latviassa tilanne on se, että ns. 4-5 tähden majoitus voi olla oikeasti todella heikkotasoinen. "Rahat pois tyhmiltä turisteilta" -ajattelu pelittää isosti! Siksikin on hyvä tietää, vastaako hotelli tähtiluokitustaan.

PS: minusta kolmen tähden hotellissa ei saisi olla kovin pahaa kuluneisuutta.

- perheen kanssa kolme krt vuodessa ulkomailla plus työmatkat päälle -

Vierailija
40/43 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotellista löytyy tietyty palvelut ja tähtiä pitää olla vähintään 4. Ne ajat on ohi kun pikkubudjetilla kikkailtiin jossain ihme 2 tähden läävissä, ei kiinnosta enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi