Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

konttaava vauva ja kissan+koiranruoat..huoh..

Vierailija
10.11.2010 |

siis missä ihmeessä te näitä pidätte? Vauva käy napsiin jatkuvasti suuhunsa eläinten napuja ja kastelemassa juomakupissa paitansa.. mihin piiloon te muut jemmaatte eläinten juomaveden. Raksut olen nostanut jo pöydälle..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiralla on oltava koko ajan ruokaa ja vettä, koska muuten mä unohdan antaa niitä oikeaan aikaan. :)

Vinkkejä:

- vaihda vesikupiksi (ja miksei ruokakupiksikin) raskas keraaminen cockerspanielin vesikuppi.Siis sellainen suppilonmallinen. Lapsi ei saa siitä otetta, ei voi kaataa sitä tai nostaa sitä veilä noilla voimilla. Voi läiskutellä siinä, tietenkin, mut kupin alle voi laittaa pyyheliinan isompien vahinkojen välttämiseksi.

- pienikin oppii, kun kieltää. Meillä ainakin oppi. Laskeskelin että jos koiranpentua piti aikanaan kieltää muutama sata kertaa että se jätti esimerkiksi kukkapurkit rauhaan, niin jaksan mä lastakin kieltää. Ei tarvittu loppujen lopuksi kovin montaa kieltoa (ja sitten kehua kun ohitti kupin nätisti) niin jonkinlainen järjen valo siellä päässä näytti syttyvän ja enin lotraaminen jäi pois.

- raksuja annoin maistella vapaasti. Ei tykännyt ja maisteli vain kerran. :) Jos ois ollut niistä kovin kiinnostunut, olin valmistautunut, että sivelen raksuja sitruunamehulla jotta lapsi yhdistäisi pahan maun raksuihin.

Pitkää pinnaa ap:lle vain, kyllä se joskus harmitti että lapsi kävi kupeilla säheltämässä. Varsinkin, kun hän yhteen aikaan tiputteli napuroita juomaveteen tai kastoi juomakuppiin sukkansa juuri kun oltiin lähdössä jonnekin. Mut ei se kausi toisaalta kauaa kestänyt, ja omasta mielestäni pääsin vähemmällä kun annoin kupin vaan olla lattialla.

Vierailija
2/4 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi onkin sitten ongelmallisempi juttu. Nyt kun vauva ei vielä nouse kunnolla pystyyn, olen pitänyt vesikuppia ppenkillä mutta en todellakaan keksi mihin sen sitten laitan lapsen ulottumattomiin, koiran ulottuville, kun lapsi kunnolla hokaa pystyasennossa liikkumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa kolmas vauva ja nyt on myös koira. Koiraa ei ollut silloin kun noi kaks oli konttausiässä. Okei, ei koiralla tartte olla seisovaapöytää eli ruoka-ajat käyttöön, se ei oo ongelma. Mutta toi vesi, sitä mäkin oon miettinyt että mitä tehdä sen kanssa. Koirallahan pitää olla aina vettä tarjolla!

Vierailija
4/4 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettäkin voi pitää kupissa mahdollisimman vähän, niin ei tule joka kerran valtava sotku.

Helponta on laittaa eläinten kupit vaikka kodinhoitohuoneeseen ja huoneen ovelle portti, jonka välistä ainakin kissa mahtuu kuitenkin kulkemaan. Ison koiran kanssa joutuu availemaan porttia kun koira pyytää.

Tai sitten alat vaan kasvattamaan vauvaa. Eli vahdit muutaman päivän ajan vauvan liikkeitä kuin haukka, ja aina kun se katsoo tai pyrkii kupille päin, niin kiellät ja käännät hänet kulkemaan toiseen suuntaan. Ajan kanssa kyllä oppii, että kupit ovat kiellettyä aluetta. Mutta kasvatustyö kyllä vaatii kärsivällisyyttä tuossa iässä, kun päässä ei ole vielä järkeä kovin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi