Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö nykyään päiväkodeissa on ruokarukouksia? Mitä mieltä niistä?

Vierailija
10.11.2010 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarukous tulisi kuulua jokaiseen päiväkotiin ja kouluun. Samoin aamuvirren. Lapsena ne kuuluivat aina kouluihin ja ei siellä kenellekään mitään traumoja tullut. enemmänkin loivat turvaa ja yhtenäisyyden tunnetta. Samoin kotona iltarukous. Ei vanhemmat siihen mitenkään painostanut. Ihan itse lausuin nukkumaan mennessä. Loi turvaa lähinnä. Vieläkin rukoilen lähes päivittäin. Useimpiin rukouksiin on vastattu. Joten mitä pahaa siinä on jos Jumala auttaa. Sehän vain suojelee lasta. Vanhemmat voisivat kotonakin korostaa uskonnonh merkitystä enemmän ja lopettaa turahn hysterian. Jos opetatte lapsenne ateisteiksi tahalleen teette vain hallaa lapsen kehitykselle. Mistä lapset sitten saavat turvaa jos eivät voi rukoilla Jumalaa? Kenen puoleen he kääntyvät asioissa joita ei kehtaa vaikka kertoa kenellekään? Kuka auttaa? Entä jos kukaan ei vaikka ymmärrä jotain asiaa. sillooin on turvallisinta kääntyä Jumalan puoleen ja kysyä neuvoa. Itse ainakin koin tämän lapsena hyödylliseksi kun esim. jokin asia pelotti tai ihmetytti. Sain omaa yksityistä turvaa ja lohtua kääntymällä Jumalan puoleen.

Älkää tahalleen evätkö lapseltanne tätä. :(

Surullista jos ei voisi uskoa muuhun kuin tähän elämään...

nim. ihan tavallinen nuori ev.lut. äiti

Vierailija
22/25 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin rukoilen lähes päivittäin. Useimpiin rukouksiin on vastattu.

Voisitko rukoilla rauhaa maapallolle ja nälänhädän poistumista? Voisitko pyytää kidutuksen ja orjuuden lopettamista? Voisitko toivoa, että vakavat sairaudet poistuisivat?

Minun rukoukseni ei toimi. Jos sinun toimivat, apu on tervetullutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kuollut, ei osaa kaivata enää mitään. Elämä on nyt. Nyt on mietittävä, mikä on todella tärkeää ja mihin haluaa aikansa laittaa. Syvällinen pohdinta johtanee siihen, että materia ei ole tärkeintä :)

Vierailija
24/25 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omana kouluaikanani myös rukoiltiin. Musta se oli jo silloin turhaa diipadaapaa. Kotona ei juuri rukoiltu, mutta äitini on uskossa. Sain melko vapaasti valita oman uskoni, ja arvostan sitä suunnattomasti.

Surullista on, jos uskoo johonkin muuhun kuin tähän elämään. Tämä elämä on sentään konkreettista. Tätä elämää me elämme.

En jaksa uskoa ateismista olevan hallaa lapselle. Ateistillakin on arvoja. Kristyt ovat pitkälti omineet esim. lähimmäisen rakkauden. Sitä pidetään hyvin kristillisenä arvona, ikään kuin kukaan muu kuin kristinuskossa oleva ei voisi rakastaa lähimmäistään! Hah!

Minusta kristillinen arvo on ainoastaan usko kolmiyhteiseen jumalaan. Muut arvot ovat yleishumaanisia arvoja.

Vierailija
25/25 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki järki kätee!!! Oon 00 ja mä lausuin viel ruokarukouksii!? Nyt vähä respektii.