Mieheni haukkuu minut kännissä
Viimeisen puolen vuoden aikana mieheni on haukkunut minut melkein joka kerta humalluttuaan. Myöhemmin pyytää anteeksi ja sanoo, ettei ole tarkoittanut, eikä muista tapahtumista mitään.
Muutenkin väittää, että tietyn verran humalluttuaan ei enää muista mitään tapahtumista ja tekee tällöin sellaista, mikä ei muuten tulisi mieleenkään, esim. halailee muita naisia ja lähettelee näille tekstiviestejä. Näistäkään ei muista mitään. En ole varma uskonko.
Näistä kännisekoiluista tiedän sattumalta, koska olen ollut itse paikalla ja pari kertaa vahingossa nähnyt miehen kirjoittaman tekstiviestin (miehellä ollut kännykkä kädessä, en ole tutkinut hänen puhelintaan salaa. Olen sanonut miehelle, että näitä sekoiluja on luulatavasti tapahtunut myös silloin, kun en ole paikalla ja miehellä on muistissa aukko, mutta mies ei usko.
Muutos on tapahtunut noin puolen vuoden aikana, sitä ennen mieheni on aina ollut kiltti ja rauhallinen, joskin hieman ärtyisä.
Mitä pitäisi tehdä? Kauanko siedän haukkumista yms.? Taas on edessä tuttavapariskunnan juhlat ja ahdistaa jo etukäteen, mitä niissä tapahtuu. En tiedä mistä miehen käytös johtuu enkä tiedä, kuinka kauan itse jaksan.
Kommentit (21)
Viimeksi sain kuulla olevani saatanan paska ämmä, jonka pitäis painua vittuun. Ja lisäksi mies huutaa mulle kirosanoja, "perkeleen akka, sä et koskaan ymmärrä mitään" ja "oo vittu hiljaa" yms.
Aiemmin ei ole haukkunut mua julkisella paikalla, mutta viimeksi huusi mulle ravintolassa, jossa oli mukana tuttujamme.
Jälkikäteen mies vaan pyytää anteeksi ja sanoo, ettei ymmärrä omaa käytöstään.
En ymmärrä, mitä iloa siitä olisi, että minäkin lähettelisin tekstareita? Mies tuskin huomaisi koko asiaa.
Ollaan oltu miehen kanssa 10v yhessä ja näitä kännissä haukkumis-jaksoja tulee aina silloin tällöin. Oon huomannu, että jaksot liittyy aina muuhun stressiin(työ,rahat,harrastukset yms.).
Asiat on pidempään ollu taas ihan ok, mutta silti aina stressaan illanviettoja etukäteen, enkä osaa rentoutua. Miehellä vielä paha tapa juoda liikaa, jolloin minä olen taas se joka hoitaa herran kotiin nukkumaan. Onneks tuo juo vain pari kertaa vuodessa, joten toistaiseksi kestän :)
Meillä oli aikanaan hiukka samaa mutta varmaan paljon voimakkaammin. Mies mm. keksi kännipäiten erinäisiä salaliittoteorioita siitä kuinka olen joko tapaillut jotakin tai jos en ole ainakin haluaisin jne. Haukku mut pystyyn ja meillä oli aina isot tappelut joiden aikana mies käytti sellaista kieltä ettei se selvinpäin itse pystyis sellasta edes kuunteleen punastumatta. Meillä ei ollu kylläkään mitään tekstailu- tai halailuongelmaa, mut mies ei myöskään osannut sanoa mistä ko käytös johtui, kännissä siihen vaan iski ihan sairas mustasukkasuus. En tiedä mitä sitten tapahtu, mutta jossaain kohtaa se vaan yhtäkkiä loppu. Siihen mennessä oli kyllä jo hajotettu sen verran omaisuutta ja riehuttu muutenkin että ero ei ollu kaukana. Muhun jos olis jossain kohtaa kajonnu, olisin jättäny mut onneks ei tarvinnu. Koittakaa jutella ja koita kaivaa vaivaako miestäs jokin, yleensä tollaseen käytökseen on joku syy, mieskään ei välttämättä vaan itte sitä tiedosta. Tsemppiä!
Enemmän ihmettelen sitä miten jaksat ja haluat olla yhdessä ihmisen kanssa, joka juo säännöllisesti itseltään muistin pois, ja sitten vielä käyttäytyy paskasti. Minkä takia sen pitää kännätä tuolla tavalla?
Kyllä humalassakin tokaistujen vittumaisuuksien takana on aina jotain (turhautuminen, työstressi, yksipuolisesti tai yhteisesti koetut ongelmat liitossa jne.), joka tulisi parisuhteessa selvittää, olkoonkin, että humalassa saattaa joskus sanoa rumemmin sellaista, mitä ei tarkoita.
M41
Mietin itse tuota, että voinko uskoa, kun mies sanoo, ettei muista mitään. Tämä muistinmenetys tuntuu tulevan koko ajan nopeammin ja nopeammin. En ole ihan varma uskonko, ettei mies muista yhtään mitään?
Yleensä siinä vaiheessa, kun mieheltä katkeaa filmi (tai ainakin hän sanoo niin), hän alkaa kohdella minua epäysävällisesti ja hetken päästä alkaa räyhäys.
Sinä, jonka miehellä oli myös rähinäkausia, mitä miehesi sanoi raivoamisestaan jälkeenpäin?
Mieheni juo mielestäni liian usein, mutta siihen puuttuminen vain pahentaa asiaa. Etenkin kun mies on humalassa, varon sanomasta mitään poikkipuolista muutenkaan, saati sitten juomisesta.
En tiedä mitä ongelmia miehelläni on, itse hän ei suostu sanomaan muuta kuin että koko ajan väsyttää, ahdistaa ja mikään ei tunnu miltään. Lääkärille hän ei halua mennä, vaikka sitä olen monta kertaa ehdottanutkin.
Olen itse miettynyt, ärsytänkö miestäni jotenkin. Se on hyvin mahdollista, vaikka itse hän ei sitä myönnä.
vaikka ärsyyntyisikin.
Katselette sitten niitä illan iloksi popcorn-vati kädessä.
nauhoittaa rähinää. Mies ei halua kuunnella nauhoitusta ja on vihainen, että kehtasin nauhoittaa häntä ilman lupaa.
Mitään en uskalla nauhoitaa niin, että mies huomaa. Pelkään että käy käsiksi, vaikkei vielä koskaan ole minuun koskenutkaan. Kerran tosin kohotti kätensä nyrkkiin ja huusi että sillä tekis mieli lyödä mua.
ap
Mies ei kuitenkaan juo enää kuin juhlissa, kutsuilla tms. Aiemmin kyllä joi paljonkin.
Voiko alko-ongelma vaikuttaa niin, että ennen kännissäkin rauhallinen ihminen alkaa humalluttuaan rähistä, toimia järjettömästi ja muisti menee selvästi helpommin kuin aiemmin?
niin käskisin olla juomatta. Ilman viinakin voi olla hauskaa
Eli kun sinä käsket, niin mies tottelee? Ei minusta aikuista voi toinen käskeä. Ainoastaan kehoittaa tai uhkailla jättävänsä.
M41
Hänen pitää nimenomaan hakeutua hoitoon itse,kukaan muu ei sitä hänen puolestaan pysty tekemään.
Sun miehellä on alkoholiongelma. Hänen pitää hakeutua hoitoon.
Eli kun sinä käsket, niin mies tottelee? Ei minusta aikuista voi toinen käskeä. Ainoastaan kehoittaa tai uhkailla jättävänsä.
M41
Ihan sanoisin jos kerta kännissä muisti menee joka kerta, haukutaan, lähetellään tekstiviestejä muille akoille yms. niin saa olla luvan juomatta! Eikös tässä ole jo tarpeeksi hyviä syitä sille miksi mies voisi olla selvinpäin.
Äitini menossa viikon päässä ja pelottaa, miten Käy.kamalista kivuista kärsinyt pitkään, välilevytyrä kulumien lisäksi. Ei ole pystynyt kunnolla kävelemään esim. Kovat särkylääkkeet olleet pitkään väsyttämässä. Äiti unelmoi pitkien matkojen uimisesta ja että voisi tehdä kaikkea pian, mihin ei ole pystynyt. Ikää hällä on 62v.
Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita.
M41
Jos on juomatta vain puolison mieliksi, ei raittius varmaan kestä kauaa.
Takana on selvästi muita ongelmia. Kysymys ei ole mitä tekee, vaan miksi? Vaikeaa se on saada selville mitä omassa päässä tapahtuu, ja paranemisprosessin voi tehdä vain itse. Sitä ei välttämättä itse tajua miten on voinut tehdä jotain moista, ei ymmärrä mikä sen laukaisee. Arvelen, että tällaisia ongelmia on kuitenkin aika usealla. Se itsetutkiskelu on myös rankkaa puuhaa, antakaa toisille aikaa, älkää syyllistäkö, alkako marttyyreiksi, uhkailko erolla. Jos ero tulee, se tulee. Jos asiat parenee, ne paranee. Yrittäkää puhua, mutta älkää painostako. Siellä ihmisen pinnan alla voi olla piilossa mitä vaan ja ne on herkkiä asioita. Älkää pelätkö, vaikka muutoksia saattaa tapahtua.
Takana on selvästi muita ongelmia. Kysymys ei ole mitä tekee, vaan miksi? Vaikeaa se on saada selville mitä omassa päässä tapahtuu, ja paranemisprosessin voi tehdä vain itse. Sitä ei välttämättä itse tajua miten on voinut tehdä jotain moista, ei ymmärrä mikä sen laukaisee. Arvelen, että tällaisia ongelmia on kuitenkin aika usealla. Se itsetutkiskelu on myös rankkaa puuhaa, antakaa toisille aikaa, älkää syyllistäkö, alkako marttyyreiksi, uhkailko erolla. Jos ero tulee, se tulee. Jos asiat parenee, ne paranee. Yrittäkää puhua, mutta älkää painostako. Siellä ihmisen pinnan alla voi olla piilossa mitä vaan ja ne on herkkiä asioita. Älkää pelätkö, vaikka muutoksia saattaa tapahtua.
anna anteeksi aina uudestaan ja uudestaan ja odottakaa mitä tuleman pitää?
Periaatteessa ymmärrän kirjoittajan idean, mutta kuinka ap voisi vain kestää ja katsoa tyynenä? Minusta aika paljon vaadittu. Millä keinolla tuommoisen käytöksen voi kestää suuttumatta, syyllistämättä ja tyynenä ja vielä tuntematta itseään marttyyriksi?
Mutta puhu hänen kanssa, kerro ettet jaksaa enää hänen haukkuja. Tai lähettelee säkin niitä tekstareita (vaikka asunnonvälittäjille tai eniroon) ..