Toinen tulossa pelottaa !
Meille on tulossa toinen lapsi , sen tulo pelottaa , esikoinen on 2,6v . vastuu , miten tulemme jaksamaan ?, tulin erehdyksessä raskaaksi . joulukuussa on laskettu aika . Elämme minimi tuloilla 900 e kk . miehelläni ei ole töitä. olen itse ajatellut lähteä takaisin työelämään ja jos mieheni jäisi kotiin kotiisäksi ? minulla oli edellisessä raskaudessa synnytysjälkeinen masennus, jouduin käyttämään masennuslääkkeitä , muutenkin taustalla on aika paljon masennusta . tarvitsisin neuvoja toisenlapsen kanssa sekä muitten kokemuksia useammasta lapsesta .
Kommentit (2)
Esikoinen on nyt 2v8kk ja toisen LA on helmikuussa.. Jännittää ja pelottaa miten pärjään kahden kanssa ja miten pärjäämme taloudellisesti kun vaan mieheni käy töissä.
Itse olen ajattellut ottaa seuraavan kerran neuvolassa aiheen esille ja siinä samalla myös todella voimakkaan synnytyspelkoni.
Älä AP huoli, apua on aina saatavilla :) Nyt vaan rohkeasti otat asian esille esim. neuvolassa!
puhua asiasta neuvolassa, jos et ole mitään siellä maininnut. Apua on kyllä saatavilla kun sitä osaa pyytää. Vaadit jo heti alkuun keskusteluapua esim. neuvolapsykologilta.