+~+~ENSIKOIDEN VKO 42~+~+
Kommentit (98)
Täälläkin ois yks Enska ihan tärrällään jännityksestä puolestasi!
Ja muitakin tosipiinailijoita taisi olla jo muutama, oiskos jotain positiivista kerrottavaa?
Voikohan kroppa kehittää jotain ikäänkuin valeraskauden oireita, jos tosi paljon toivoo raskautuvansa?
Itselläni tulvahti eilen päivällä inha metallin maku suuhun ja pysyy siellä edelleen. Lisäksi vatsassani on niin outoja tuntemuksia, ettei sellaisia ainakaan ennen ole esim. ovikseen liittynyt (alavatsan kiristymistä yms.). Ristiselkä on myös kipeytynyt. Kp:t vasta 18 (tai 19, en ollut ihan varma mistä päivästä kiertoa laskisin kun tuli sellaista tiputtelua..). Noh, ensi viikon lopullahan sen sitten tietää - mulla on onneksi tosi säännöllinen kierron pituus ollut nyt viimeiset 3 kiertoa, kaikki olleet 28 päivää.
Kivaa keskiviikkoa, älkääkä unohtako infota meitä Enskoja testituloksista välittömästi tuloksen saatuanne ; )
- Jessica -
Älkää nyt vaan mun perässä tulko - testasin acon kympillä aamusella ihan tyylipuhtaan negan! En edes jaksa elätellä toiveita, että olis aikainen nega ja muuttuis plussaks, joten tätsyä oottelen. Jos se mulkero ei jostain syystä lauantaiaamuun mennessä ole tullut, testaan uudelleen lauantaiaamuna. En oo kuiteskaan surullinen - oireettomana oon varma, ettei nyt oo tärpänny...
Mites muut enskat??!!
-mooli
ja kurjaa mooli että sait negan. :( Mutta niin kauan kuin ei täti ola tullut, on toivoa, ja eihän kaikilla ole mitään oireitakaan.
Teille joilla on pitkät kierrot: tiedän tunteen. Mulla on ollut pillerien lopettamisen jälkeen yksi suht normaalin pituinen kierto ja kaikki muut on olleet tyyliä 41-53 päivää. Nyt olen ensi kuussa menossa tutkimuksiin, en kestä enää tätä ikuista odottelua ja epävarmuutta onko mulla jotain vialla vai ei.
Nyt on kp 11, joten odotellaan odotellaan taas vaan.
Kiitos Diotima ja fiorella, kun sain taas nojata teidän tukevaan olkapäähän! Ihanaa että täällä Ensikoissa voi aina vuodattaa tuntojaan, kun maailma murjoo, ja aina saa kannustusta ja kauniita sanoja - kiitos siitä siskot!
Miehellekin tuossa vähän itkeä tihrustin eilen niin taas helpotti! :) Ei me varmaan mennä lääkärin vo:lle vaan varaan puhelinajan sille samalla gynelle, joka mut tutki. Ne lähettää simppatestin tulokset sekä meille kotiin että lääkärille, niin että kyllä se asia puhelimessakin hoituu. Ja gynehän sanoi jo viimeksi, että määrää mulle lääkkeet, jos miehen simpat on kunnossa, joten kyllä sillä on jo ihan hyvä käsitys meidän tilanteesta. Toivottavasti ne sitten auttais, edes sen verran kuin Diotimalla. Ai Terolutiako se sitten on? En ole noihin yhtään perehtynyt, tiedän vaan että jotkut on käyttäneet " teroja" ja jotkut on " clomisteja" , mutta en sitten yhtään tiedä, mitä ne kaikki tekee... Jotenkin yritän ainakin ajatella, että varmaan ne lääkkeet mulle tehoaa, kun mulle ainakin e-pillerit sopi todella hyvin. Ei ollut mitään epäsäännöllisyyttä, ylimääräisiä vuotoja tms. eli hormonitoiminta oli niiden avulla hyvin tasaista heti eikasta pillerikierrosta lähtien.
Ja nyt sitten kun olen taas pyörinyt vaan oman navan ympärillä niin huomaan, että piti tietenkin laittaa [color=darkorchid]pahoittelut moolille[/color] negasta!!! Mutta älä nyt todellakaan vielä luovuta!!! Aina muillekin niin sinnikkäästi toistelet, että peli ei ole pelattu ennen kuin lihava täti laulaa eli hus hus täti pois meidän mooli-boolin luota!!! *tädinkarkotustaikoja*
Oletkos fiorella jo testannut toistamiseen? Entäs QueenBzZ, väliaikatietoja please? Kuten jessica tuossa jo totesikin, älkää vaan jättäkö meitä Ensikoita uutispimentoon! :)
Eli ei muuta kuin harjoitukset jatkukoon! [color=magenta](((Halauksia)))[/color] teille kaikille Enskoille, ihan vaan koska ootte niin hurrrrrjan ihania!
-Q-
Niin, me ollaankin tosiaan kohtalotoverit! Enkä nytkään ole sua paljon edellä, täällä menossa kp 18/45---> eli ehkäpä päästään piinailemaan samaan aikaan. Ja siitä piinailusta otetaan sitten kaikki irti, eikös niin kuomaseni? On se niin harvinaista herkkua!
-Q-
nouuuuuu.. mie NIIN toivoin että se näyttäis nyt lussaa, mutta ei.. on se kyllä vissin kovan työn takana meillä enskoilla.. saamarin tikut ja saamarin täti! anteeksi taas tämä kielenkäyttö... :)mutta kuten olet itse todennut ja muutkin, ei pidä luovuttaa, kaikki on mahdollista niin kauan kun täti ei ole kurvannut paikalle. pitäis itsekki varmaan uskoa tuota kun ei tätiä vieläkään kuulu, mutta joskus usko on koetuksella..
Q: testasin silloin perjantai-iltana negan ja aion taas sinnikkäästi odottaa ensi viikonloppuun että pääsen kotiin testailemaan :) luojan kiitos tämä on viimeinen " rankka" viikko ja sitten on enää muutamaa päivää viikosta koulua ja muuten piiiitkä viikonloppu, odotan innolla että pääsis taas kunnolla petihommiin harjoittelemaan ;) oikeastaan kun miettii niin olishan se kyllä aika kumma jos olisin tässä kierrossa plussannu kun ei ole tosiaan tuonne kamarin puolelle niin paljon ehditty.. akka on vain koulussa maailmalla ja ukko tekee kellonympäri töitä.. hulluja ollaan vissiin kun lapsesta haaveillaan ;)
mutta pikaisiin kuulumisiin!! plussa tuulia myös queenbzzlle! naksu, mikä tilanne?? entäs marinda??
Pahoittelut moolille negasta! Kyllä se vielä plussaksi muuttuu, jos ei tässä kuussa niin sitten seuraavassa.
Gallup: Mulle ei ole vähään aikaan lehti myyjät soitelleet. Kesällä, kun töiden takia sain muutenkin tarpeekseni kaiken maailman lehdistä, niin soittelivat kyllä jatkuvasti. Enemmän mua häirää noi teleoperaattirien tyypit. Varsinkin Tele Finland. Mulla oli se ennen, mutta vaihdoin sen pois niiden typerien mainosten takia, minkä kerron kyllä aina kun soittavat, mutta siitä huolimatta lähestyvät mua noin viikon välein. Hermot menee.
Lehdistä vielä, mä en itte (vielä) tilaa kuin Imagea. Vauva-lehden olen päättänyt pistää tilaukseen heti kun saan sen plussan. Vielä en viitti, kun luultavasti tulis vaan pahempi mieli lukea muiden vauvoista, kun siitä omasta on vasta toivo..
Muuten omaa napaa: Mä olen jo paljon positiivisemmalla mielellä. Perjantaina kun täti tuli ihan puun takaa niin kyllä siinä itku pääsi, ja join vitutukseen useamman oluen tv:n edessä. Sitten otin kissan syliin kipeää alavatsaa lämmittämään, se nukahti siihen ja ajattelin, että on silti ihan mahdollista, että vuoden päästä mulla olis vauva nukahtamassa syliin.
Tilasin eilen ovistestejä ensimmäistä kertaa. Saas nyt nähdä onko niistä mitään iloa.
ja Q: kiva, että homma etenee! Ei niistä lääkkeistä nyt haittaa ainakaan ole.
-Tara
mooli; älä lannistu, ei saa luovuttaa ennenkuin täti on koputtanut oveen ja astunut sisään.
Galluppiin, mua häiriköi kans noi teleoperaattorien porukat, vähän väliä soittelevat ja utelevat liittymästä yms. Mun onneks oon aamut ja illat töissä eikä ne uunot tajua soittaa keskellä päivää kun oon vapaalla, kun kaikki " normaalit" ihmiset on silloin töissä. :) njähnjäh.
oma napa ei ole muuttunut miksikään, kp12/28-30 lienee menossa. Ovistesti näytti eilen kahta viivaa, joskin testiviiva oli hennompi kuin kontrolliviiva...tänään se oli vielä hennompi. Ja toissapäivänä viivaa ei ollut ollenkaan. Mitä tapahtuu? Oliko ovis eilen kun oli sentään jonkinlainen viiva, vai eikö sitä ollut ollenkaan? Limat on taas tän päivän kannalla enemmin kuin eilisen (yök näitä juttuja), missä mennään mitä tapahtuu? Osaako joku valottaa asiaa?
Palelee, päätä särkee ja vi#u##aa...johtuu varmaan yhä pillereide lopettamisesta niinkuin kaikki muukin epäonni. Hautaudun toppatakkiin ja paksuihin hanskoihin ja hattuun ja lähden koiruuden kanssa ulos - mutta ennen sitä taidan hörpätä kupin kahvia - josko päänsärky jotuukin aamukahvin puutteesta. *älynväläys*
Voikaa hyvin, ajelkaa varoen pakkasen huurtamilla teillä, ja ennenkaikkea hankkikaa niitä plussia!
Tappertti-tollo
[color=red]Moolille[/color] pahoittelut negasta! Koita vielä pitää täti loitolla, peli ei ole menetetty! Luulisin, että oireettomuuskin voisi olla oire. Itelläni tuntuu välillä ennen menkkoja kaikenlaisia kivoja oireita, jotka mielestäni voisi raskauteenkin liittyä, mutta tähän mennessä on varmaan olleet itse aiheutettuja, kun en kerran raskaana ole ollut.
Mulla ilmeisesti nyt sitten ovis on ollut ja mennyt, kun tänä aamuna lämmöt oli vähän kohonneet. Tissit ei kylläkään vielä ole kipeytyneet, kuten aik. kierroissa. Toivottavasti tuli pupuiltua sopivasti, vaikka maanantai jäikin väliin. Vähän harmittaa, että menin miehelle möläyttämään, että ovis on käsillä, kun taisi käydä niin ettei se ollut ihan täysillä hengessä mukana, vaikka uskollisesti velvoitteensa suoritti... :( Täytyy jatkossa koittaa pitää tuo asia omana tietonaan, jos nyt ei tärpännyt. Yhtään en uskalla toivoa, että ois. Tätiä odotetaan siis parin viikon kuluttua.
[color=violet]Quiero[/color]: terot ja clomit on tosiaan eri asia. Terot keltarauhashormonia(?), joilla voidaan kiertoa yrittää lyhentää ja säännöllistää. Clomit taas saa aikaan ovulaation. Niitä kai usein on yhdessäkin käytetty. Kannattaa haastatella lääkäriä sit tarkkaan, kun määrää sulle lääkkeitä. Mä olen saanut aika erilaisia ohjeita niistä. Terot aikanaan määrännyt gyne sanoi, ettei niitä käyttäessä saisi tulla raskaaksi, mikä sit osoittautui ihan vääräksi tiedoksi. Mutta sä taisit käydä ihan lapsettomuuteen erikoistuneella lääkärillä? Ai niin, teroista vielä: yks lapsettomuuden hoitoon erik. gyne sanoi, että voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa, jos lyhentää kiertoa niin, että ovis ei ehdikään tapahtua! Mutta saat varmaan sit hyvät ohjeet, kun kuulet tulokset.
Ja toivottavasti [color=green]Brookekin[/color] saat apua noihin kiertoihisi!
Plussa kaikille Ensikoille!
Pahoittelut Moolille negasta! =(
Mutta, yhdyn kuitenkin edellisiin että elähän vielä hätiköi..
Itellä tuntuu, ettei millään taho kyllä pysyä hereillä välillä vaikka yö on kyllä tullu nukutta ihan ok ja jopa kuitenkin sen kaheksan tuntia ettei nyt ihan näin kovin luulis väsyttävän.
Vitamiineja on tullu nappailtua ja töissäkin kun saa aika monipuolista ruokaa, niin ei luulis että olis jotain puutostiloja. En muista että ennen ois näin väsyny syksyisin ollu, mutta mitäpä muutakaan se vois olla.
Täällä ei mitään kummempaa muutoin kuulukkaan, kun vielä ei edes oikeen voi mitään oireitakaan odotella kun oviskin pitäisi olla vasta tuossa viikonlopun tietämillä.
Joten odotellaan...
Toivottavasti kaikilla enskoilla on ollut mukava keskiviikko ja kohtahan ollaan taas viikon paremmalla puolen, kun viikonloppua kohti taas vauhdilla mennään. Uskomatonta miten nopeesti nää päivät tässä oikeen vierii.
Kohtahan on jo joulukin! =D
[color=violet]Tappert[/color]: mitkä ovistestit sulla on käytössä? Eikö aika monissa ole ohjeena, että testiviivan pitäisi olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva? Oon kyllä itekin aika uuno noissa asioissa. Limajutuista en tiedä mitään.
Hyvä kuulla, että joku muukin syyttelee pillereiden lopettamista kaikesta. Mulla oli kans niitä lopettaessa samoja fiilikskiä ja oonkin päättänyt aloittaa pillerit uudestaan heti, kunhan olen saanut lisäännyttyä!
Luin oikein huolella kaikkien viestit äsken, mutta nytpä en muistakkaan enää mitä kukakin kirjoitti!
Diotima *poistuu nolona takavasemmalle*
MOOLI : Kyllä nuo lapset asuvat ihan vakituiseen ja kokonaan meillä!! Kesällä muuttivat äidin miehen väkivaltaisuuden ja alkoholinkäytön takia tai siis äidillä oli valittavana se mies tai lapset....mies meni edelle. Sitten se äijä kävi vielä tohon likkaan kovakouraisesti käsiksi... ://
Joten käräjäoikeuden kautta haettiin tapaamisoikeuden muutosta ja nyt se ukko ei saa olla lasten ja äidin tapaamisissa läsnä :))
Joka tosin typistää noita tapaamisvkl muutamaan tuntiin siellä täällä!!!
Olin varma et plussa aalto alkaa nyt :// mut jos tätiä ei vielä näy niin toivoa on!!! Kyselit oireista, ei ole oireita ainakaan vielä. Tosin launtaina se H-hetki vasta oli.
Just kävin raivoomassa vanhimman pojan luokan pojille kun ne kiusaa tota poikaa ARGHH!!!
Heips!
Päätinpä ottaa osaa keskusteluun,yleensä vain seurailen mitä muut kirjottaa. On mielenkiintoista seurata miten paljon lasta yrittäviä ihmisiä on. Mulla on menossa kp32. Mulla on ollut ns.raskausoireita:pissattanut hirveesti,ollut äklö olo yms.Nyt masu tuntuu jotenkin raskaalta,mutta maanantaista alkaen multa on välillä tullut hyvin niukkaa ruskeaa " vuotoa" .Yleensä kun menkat alkaa vatsaan sattuu niin pirusti,mutta näitä oireita ei ole nyt ollenkaan.Kirveen olen jo kaivoon heittänyt tämän kuukauden osalta.Maanantaina tein testin mutta se näytti negaa. Ei kai tässä voi kun odottaa tuleeko täti,( niinkuin te kuukautisia kutsutte )=).
Minua niin harmistuttaa, kun luen noita tätijuttuja ja negoja. On kurjaa ku niin kovasti tahtoo, eikä millään onnistu. Toivon teille kaikille onnea ja parempaa mieltä. Kuinkahan itse tässä onnistun sitten... Tällä hetkellä ei ainakaan ole mitään oireita (kp 20/31-32), tai edellisten päivien tuntemukset alavatsasta pistän ovulaation piikkiin. Jotain siellä ihan selkeästi on tapahtunut, mutta mitään kipuja tai nipistyksiä en ole tässä kuussa tuntenut.
Tarastella kirjoitti kissastaan. Eläimet osaa kyllä lohduttaa suloisesti. Itsekin monesti tihrustellut itkua ja kissa tullut viereen katsomaan ja kehräämään. Ja kyllä niidenkin kanssa joskus sopivilla hetkillä tulee herkisteltyä: katsoo vaikka omaa kissaansa, kun se nukkuu suloisena ja rauhallisena.. siinä kun sit rupee miettimään, miten se kisu on aina niin uskollinen ja oikeastaan ehkä maailman kiltein kisu, ja se on aina kaverina ja onkohan se meillä onnellinen ja niiiskbyhyy :D. Saankohan mä pillittää sit 24/7, kun tulee vauva?
Voi paska mooli,kyllä suututti mua kun ei vielä plussaa näkyny sulla!!!!Toivotaan että muuttuis viel plussaks!Mikä ihmeen epäonni meitä vainoaa täällä!!
Täältä ei raportoitavaa,kp4/25 ja kohtahan se ovis sieltä jo kolkuttelee.Toivottavasti sattuu puuhailut kohilleeen :)
Huh,oli nii paljo taas tekstiä että ei muista mittäää!!!
Plussaonnee kaikille!!!!
Niin on taas pitkäksi meidän pino tullut!!!Nyt ei riitä muistikapasiteetti tällä neidolla muistamaan kaikkien uutisia,joten...
Moolille pahoittelut:on tämä hemmetti,kun ei se plussa sulle jo pamahda!!!Olen enemmän kuin suutuksissa sun puolesta!!!!Kuitenkin olen samaa mieltä kuin kanssasisaret,että onhan sulla vielä toivoa,kun ei tätiä näy!!Vaikka sanot tietäväsi,mutta toivon sun kuitenkin vielä erehtyvän!!!!Halit sulle!
Kun lueskelen teidän pitkäkiertosien tarinaa,niin en voi muuta kuin nostaa teidän pitkälle pinnalle hattua!Miten ihmeessä sitä voi pieni ihminen löytää lukuisten päivien seasta ne otollisemmat päivät,kun ei sitä koko ajan voi itseään tarkkailla kuin suurennuslasilla?Ja se pitkä ja epätietonen aika odotella!!??Minä menisin jo sekaisin,odottelenko ovista vai tätiä vai kuuta nousevaa.
Pitkässä kierrossa ainut varma keino on harrastaa seksiä x2/viikko:säännöllisesti heti tädin lähdettyä siihen saakka,kun se tulee taas..tai ei tule.Olen tätä itse miettinyt viimepäivinä paljon.Kierto ei mulla ole pitkä -itseasiassa lyhentynyt koko ajan.Seksiä tekee mieli kun täti lähtee.Sitä puuhaillaan innoissaan monena päivänä,ja sit kohta tulee ne ovisoireet tai viivat testiin....hupsista sit ei enää jaksa seksiä,vaan tarvii sen luovan paussin,jonka jälkeen taas tekee mieli ennen tätiä.Eli mulla on sellanen kokemus,että otollisimpaan aikaan,eli ovisaikaan me harrastamme seksiä yhden ainoan kerra!!!!Sen kerran,kun totean,että nyt on se aika,eikä millään jaksais.Ja kun ei itsellä tee mieli,niin miten sitä saa toisen houkuteltua,kun ei ole kovin himokas olo.Viimeksi mun oli sit pakko tunnustaa,et nyt tarviin apua,niitä simppoja....
No nyt on menossa Kp17/24-28.Eli seksiä ennen ovista ja kahdenviivan päivänä,ei sen jälkeen.Oviksesta on 3.päivä.Ei muita oireita kuin aavistus rintojen arkuutta.Tässä kierrossa ei ollut kipua kummallakaan puolella munasarjoja.Ainoastaan pientä tuntemusta vasemmalla,ihan kuin viimekierrossakin.Eikä ollut vatsakipuakaan,niin kuin aiemmin.Eli oireet ovat tosi laimeat oviksesta.
Siksipä olisi kiva lukea teidän muiden oirekuvaukset!!
Piinaviikkolaisille+++++ !!!!
Nyt kotitöihin,mut aion istua tänä iltana koneella paljon,kun yksikseni saan olla!!!
Pitäiskö aloittaa uusi Enskari-pino jopa joka päivä, kun esim. nyt ollaan vasta keskiviikossa ja tällainen pölötyspino on jo saatu aikaiseksi? Tässähän alkaa muisti pätkiä jo muillakin kuin mulla!
Eli ensimmäinen aamulla/viimeinen yöllä tekee uuden aloituksen - kannatetaanko?
-Q-
Kannatan uutta pinoa vaikka kolme kertaa viikossa. Ja tokihan sitä voisi (nyt menee kyllä kaikki ihan sekaisin ;)) pistää välillä pystyyn keskusteluja tyyliin " Ensikot: Oirekuulumiset" eli muutenkin kuin viikonpäivään tai muuten ajankohtaan liittyen. Jos tuntuu, että tahtoo just Enskojen kiinnittävän huomiota tiettyyn aiheeseen, tai sit gallupia just meille jostakin aiheesta. Hmm... vai tuleeko siitä sitten fiilis, että syrjitään muita, kun ei haluta siitä aiheesta niiden kanssa jutella? :D No joo... *hyviä ideoita etsimässä*
Voi Quiero! Älä vaivu masennukseen! Täältä saat valtavan halauksen! [color=red]♥[/color] Tiedän tunteen tosta pitkästä kierrosta, vaikka mun kierrot nyt kuitenkin viime aikoina on kohtuullisia olleet, siinä 40 pv paikkeilla. Toivotaan, että saat lääkäriltä apua tuossa asiassa, onko sulle vielä mitään lääkkeitä määrätty (en nyt muista)? Mä itse söin Terolutia puoli vuotta just pitkän ja epäs.kierron takia, mutta eipä sillä vaikutusta ollut. Tai no kierrot on keskimäärin vähän lyhentyneet, mutta edelleen epäsäännölliset ja pitkähköt. Mutta älä tästä nyt masennu enepää, yleensä ne kai on ihmisiä auttaneet. Meettekö te ensi viikolla ihan lääkärin vo:lle kuulemaan niitä miehen tuloksia? Mulla on peukut pystyssä, että simpat ois liikkuvaisia ja muutenkin hyviä! bdbdbdbdbdbd
Sä ansaitsisit kyllä pian plussan!
Apua, pitää tehdä töitä välillä joten palaillaan!
Diotima