+~+~ENSIKOIDEN VKO 42~+~+
Kommentit (98)
Alanpa olla pikkuhiljaa koukussa... :]
Ulkona on nättiä mutta niin kylmää, yyh! Talven tullessa muutun aina kärttyiseksi ja happamaksi, paleleminen on niin inhottavaa. Ja aikaiset aamuherätykset kylminä ja pimeinä aamuina, hyi. Eilen illalla hytisin ihan kylmissäni täällä sisällä, vaikka kämppä kai kuitenkin on ihan normaalin lämpöinen. Mittasin lopulta lämpöäkin toiveikkaana, mutta ei sekään ollut syynä. Plääh..
Tiedättekös mitä...mä sain tänään mun ihan ekaan ovistikkuun kaks viivaa - toinen oli kyllä vähän heikompi kuin kontrolliviiva, mutta niitä oli KAKSI ja ero ei ollut suuren suuri :) *ihan täpinässä, sainpa edes johonkin kaks viivaa*
Oliskohan se jo huomenissa saman vahvuinen ku kontrolliviiva, vaiko jo illalla? Apuuva!
Heh, joku kertoi lehmiä poi' ittaneensa - en enää muista kuka mahtoi olla...taidetaan olla samalla " alalla" . Oliko oma ammu vai vieras? Mä sain avittaa maailmaan viimeviikolla neljä vasua. On ne kans...ihanaisia otuksia nuo ammut.
Ei vaan - eikö kukaan ole vielä plussannut??? yrittäkäähän saada ne plussat julki, mä lähden asioille ja palailen vasta huomenissa aamutöiden jälkeen - ja silloin pitää olla plussia!
Tappert
se olin mie ollu siellä lehmän poi' ituksessa :) mutta ei TODELLAKAAN ole minun ala... lehmä oli miehen vanhempien ja oltiin vain käymässä anoppilassa kun lehmä alko huutamaan niin vietävästi että luulimma sen kuolevan, ja kun ketään ei ollut kotona niin mehän sitten miehen kanssa synnytimmä sonnin :) ihan ensimmäinen se oli, ja varmaan myös viiminen.. mutta oli se kyllä aika mielenkiintosta jos sanoisin.. ;)
toivottavasti itelläkin menee sitten " yhtä helposti" kun se kesti vain 5 minuuttia ja homma oli ohi.. eli helppo tapaus, luojan kiitos :)
minusta toivon mukaan tulee joskus opettaja mutta tykkään kyllä kaikista eläimistä.. niin paljo että olin valmis ostamaan sen pikkusonnin, kun ne aikoivat sen pistää teuraaksi kun sattui olemaan poika.. ja mulla melkein itku tuli sen takia :) pöljähän mie olen...
mutta niin koskas muut piinailijat testaavat? olikos se mooli joka aikoo huomenna aloittaa sen plussa-aallon?? kun minusta ei näköjään siihen ollut.... :( tai siis eihän se teoriassa vielä myöhästä ole kun kp 43 ja tätiä ei näy ei kuulu, mutta usko meinaa jo mennä itseen.. ja kun odotukset oli niin korkeat tämän kierron suhteen..
pistetäänpä taas galluppia kehiin.. ahisteleeko teitä lehtimyyjät? hermot meinaa mennä kun kymmenestä eri paikasta kaupataan cosmopolitania ja kun se ei kiinnosta sitten ei millään. anteeksi nyt vain jos joku teistä on lehtimyyjä... mutta välillä tuntuu suorastaan naurettavalta niiden pirtsakkuus ja iloisuus...
olenpas mie tänään pessimistinen... :)
naksu: joko täti tuli kunnolla? tuhrutteluhan voi olla oire raskautumisesta :) mutta jos se akka nyt kumminki tuli niin häädä se kuiten nopeasti ulos ja innolla uuteen kiertoon!
queenbzz:llä oli kyllä aika lupaavia oireita.. :) toivottavsti liityt pian tuonne o-puolelle :)
meidän pitää kyllä sitten saada oma pino o-puolelle kun ollaan täällä jo näin tiiviisti oltu yhdessä, olisi kiva sitten siellä seurata miten meillä menee :)
plussahiukkassäteilyä myös mooli-boolille ja marindalle, oireettomuus voi olla myös oire :)
siellä olikin jollain käynyt jo täti kyläss; hyvä että sait sen ulos niiin nopeesti.. :) pian uuteen yritykseen :)
nyt lähtee OIKEASTI se SUURI PLUSSA-AALTO ++++++++++++ viuuhhuuu sinne menee :)
pikasiin kuulumisiin!!
Siis etelä Suomesta.. =)
Ihana syksy kyllä on tähän asti ollut, kun suurimmaksi osaksi on aurinko jaksanut paistaa.
Kyllä oli koira kummissaan eilen kun vein tallille.
Lähettiin hepan kanssa pellolle päin, niin koiruus meinasi että tullako ollenkaan perässä. Näki siinä matkan varrella vuohia tarhassaan, niin meni toiselta ihan pasmat sekasin että mitä ihmeitä nuo on!!
Jäi siihen kummissaan ällistelemään eikä meinannu tulla millään perään. No, kyllä se siitä sitten tokeni. Puolessa välissä matkaa rupesi jo hevosta komentamaan (haukkumaan), kun ei oikein tienny miten suhtautua tuohon isoon outoon otukseen.
Loppu matka sitten sujui ongelmitta ja koiruli tyytyi menemään nätisti edellä. Etttä, EHKÄ vois harkita uudelleenkin matkaan.
Pienet jänskäykset oli itelläkin kun heppa päätti heittää muutamat pukit että pysynkö selässä.. ei oltu ihan samaa mieltä siitä että ravataanko vai mennäänkö käyntiä.
Galluppiin sen verran, että itteä kyllä vähän ärsyttää kaikkien mahdollisten lehtien kaupittelijat. Oon jo etukäteen sellaisella asenteella, että *kiva, kiitti, hei..*
Ja mitä enemmän mulle yritetään jotain kaupitella, sitä enemmän olen vastahankaan (outo luonne mulla) enkä varmasti tilaa. Tykkään mieluummin ihan ite rauhassa tarkastella eri vaihtoehtoja (esim. lehtitarjouksien suhteen), joten mulle ei oikein sovi tuollainen yhtäkkinen päätös, että okei tilataan vaan.
Se on muuten kaikkei raivostuttavinta kun mulle tulee vauvalehti (heh.. tunnustus) ja ne on ruvennu soittelee lasten kirjakerhosta.. ja sitten kun ne rupee tiedustelemaan, että minkähän ikäsiä lapsia perheessä mahtaa olla niin tulee vähän tylsä fiilis.. että juu, tällä hetkellä ei ainuttakaan. =(
Ovat muuten soittaneet useampaan kertaan lyhyen ajan sisällä.
Itellä ei täällä omassa navassa mitään kummallisia oo.
Ovista odotellessa.
Menkkojen jälkeen oli kyllä kummallisia alavatsa nippailuja, mutta mitä lie. Täti kun kuitenkin kylässä oli. Ehkäpä munasolu kasvaa.. heh heh..
Joo, täällä alkaa olla vähän väsynyttä juttua kun väsyttää jostain syystä aivan mahottomasti. Nukkumaankin olen kuitenkin päässyt jo puol kymmeneltä!!
Vitamiinejakin tulee popsittua, mutta eipä tunnu olevan mitään vaikutusta. Vielä tarttis kolmisen tuntia pysyä hereillä.
Jes.. kirjotelkaahan ahkerasti.
Ja tärppionnea kaikille piinailijoille!! (tietysti myös muillekin)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Aloitetaanpa gallupilla: mä en periaatteessa tilaa mitään puhelinmyynnin kautta. Nykyisin, kun arvaan jo esittelystä, että jotain halutaan mulle myydä, sanon että " jos jotain myyt niin kiitos ei, en tilaa mitään" . Sen jälkeen ei ole tarvinnut myyntipuheita kuunnella. :) Oon ite joskus nuorena tyttönä ollut puhelinmyyjänä hyväntekeväisyysfirmalla, mutta oli niin kamalaa hommaa, että ura jäi lyhyeksi!
Onko muuten Ensikoissa ketään, joka olisi ovistesti-konkari? Mä oon nyt vähän hämilläni kun eilen testasin oletettavasti plussan ja tänään kokeilin piruuttani uudestaan, niin ei enää plussaa näyttänyt. Olin luullut, että sen pitäisi ainakin pari päivää näyttää plussaa, kun lh:ta elimistössä on. Taisin olla väärässä? Olikohan se sit kuitenkaan plussaa eilen...*pohtii*
Onko muita testaajia lähipäivinä, kuin Mooli huomenna (jos vielä aiot Mooli testata)? Mites Marinda? Koska testaat jos tätiä ei kuulu? Onpahan ainakin jännät paikat, saisitte nyt pikkuhiljaa aloittaa sitä plussa-aaltoa! :o)
Odottakaapa vaan, kunhan synnytätte esikoisenne (ja minä myös!), niin alkaa tulla Lasten kirjakerhon mainoksia joka tuutista. Ja soittoja :) Se on varmaan maan sinnikkäin markkinoija. Ja äidit ilmeisesti on niin otollista kohderyhmää - kaikkihan siihen kirjakerhoon tahtoo liittyä...
Mulle ei ole lehtimyyjät kamalasti soitelleet. Itse asiassa odottelin koko kesän, että joku soittaisi, ja kauppaisi haluamaani lehteä. Olin päättänyt, että nyt voisin pitkästä aikaa sijoittaa lehden tilaukseen - varaa semmoiseen kun ei ole oikeastaan ikinä ollut (mulle ei tule edes sanomalehtiä). Ajattelin, että nyt vihdoin myös joku lehtimyyjä saisi tienestiä myymällä mulle yhden lehtitilauksen.. koska onhan sekin aika rasittavaa hommaa tehdä :D. Odottelin ja odottelin, ei mitään soittoja. No, eipä tietenkään mitään silloin, kun sitä tarvittaisiin. Niin vain piti sitten tilata muuta kautta. Eli sille lehtimyyjälle tiedoksi, että enää ei tarvitse sitten soittaa - myöhästyit.
Täällä ei siis vieläkään oo täti päässyt tunkeutumaan! Sanoinhan että taistelen viimeiseen asti! Pientä vuotoa edelleen, mutta ei minkäänlaista kipua kuten yleensä päivää ennen... Mut oon kyllä ihan varautunut, että vierailu on tulossa. Tai ainakin kuvittelen olevani... :) Katsotaan...
Täytyy sanoa, et lehtimyyjät on kyllä mun hermojani koetellut jo monta vuotta. Eikö niillä todellakaan oo mitään tietoja mistä vois kattoa että kuka kieltäytyy vuosi vuoden jälkeen?! Käsittääkseni ne kuitenkin sen jostakin näkee. Parhaimpana viikkona on soitettu 3-4 kertaa, sillon oon kyllä jo todella hermostunut ja lyönyt luuriakin aika hätäseen kiinni. Toisaalta sääliks käy niitä myyjiä, työtänsähän ne vaan tekee, mut kuiteski... Sori mahdolliset myyjät! :/
Fiorella: Mahtoi olla jänskä kokemus toi sonnin maailmaan tulo?! Ite oisin ollut ihan täpinöissä!! Mut toisaalta kyl saan intohepulin aika pienistäkin asioista jos sille päälle satun. Pienenä olin useinki apuna ku tädin luona siat poiki, mut tuskin enää oisin kuitenkaan nenä siellä kiinni katsomassa. ;) Oli varmaan kuitenki hieno kokemus!
Tässä jään taistelemaan tätiä vastaan, kiitos kaikille kannustuksesta! =)
Gallup: Mulle ne heti seuraavalla viikolla kauppas tota lasten kirjakerhoon liittymistä ja yks päivä tarjosivat madame-lehteä...enpä taida olla parikymppisenä ihan sen lukijakuntaa:) Viime vuonna joku soitti ja kauppas aku ankkaa ja kun vastasin niin kysy et onkohan äiti tai isä kotona..niillä ei oo tausta tiedot kunnossa:D
Mä oon paahtanu ihan fiiliksissä koirien kans pitkin poikin ku on niin nätti ilma, pitää jemmata auringonsäteitä talven varalle!
Mulla tuo lievä yökötys on jatkunu, tänää tuli isompi yökötys ku haistoin töissä tupakan/viinan hajun yhdestä ihmisestä..mut se haju nyt ei oo muutenkaa mun lemppareita:) Vaikka oon varovaisin mielin liikkeellä niin en voi olla laskeskelematta että jos tästä kierrosta tärppäis ja kaikki menis hyvin niin la ois aika tarkalleen meiän 1-v hääpäivänä:)
Navakoita plussatuulia kaikille piinailijoille ja koko poppoolle:)
Täällä tilanne taas rauhoittunut ja voi istua alas kirjoittelemaan. Likan laitoin justiinsa nukkumaan ja pojat rauhoittuuvat itsekseen omassa huoneessaan. Äskennä laitoin taasen työhakemuksia menemään, nyt olis 4 vetämässä. Saapi nähdä kuuluuko mitään.
Löysin tieni jopa tuonne kouluikäisten palstallekkin, kyselin muita äippäpuolia ;), samalla manailin rakkaan mieheni exän tapaa hoidella asioita...tai siis hoitamatta jättämisiä. No se siitä... Ottaa vaan päähän, et toiset yrittää saada lapsia vuosikausia ja tuommoinen muija joka ei jaksa niistä pahemmin piitata,saapi oikein 3 tosta noin vaan..ja tässä sitten ollaan...No onhan ne miehenkin lapsia, eikä niitä tietty kadu.Onneksi on isä joka ottaa vastuun.
Täällähän on oikein piinailijoita useampi!!! +++++++++++++++++++++++++++
Käykää kertomassa kuulumisia jookos!!!
+++++++++++++++++++++++++++
missä mooli luurailee??? Joko testailit??
+++++++++++++++++++++++++++
naksu: voit vain kuvitella sitä riemua mitä koin! melkein kuin oma synnytys :) ilman kipuja :) soittelin vain kaikille ja muistelin mahtavaa aamua ja pitkää iltaan vielä puhuin kun haluan ostaa sen sonnin... ;) mutta en saanu tahtoa läpi, tällä kertaa :)
queenbzz: oletkos sieki niin nuori että " vain" kakskymppinen?? loistavaa, mahtavaa!! tämä nuoruus on osasyy, miksi en halua kenenkään saavan vielä vihiä tästä meidän yrityksestä.. tosin monet jo kyselee, että koskas teille tulee pikkuisia.. mieli mustana kuitenkin vain naurahdan ja sanon ettei tässä semmosia ehi miettimään :) olishan se aivan upeaa kun vois toitottaa koko maailmalle että meille tulee vauva!! mutta hiljenen ja vaikenen...
mullakin on ollut tässä jo vähä aikaa (n. kk ehkä..) tuo älytön kuvotus eri hajuille ja nimenomaan tupakalle... se on jotain niin hirveää että huh.. enkä miekään kyllä ole ikinä erityisemmin siitä mutta nyt se menee jo niin kauheaksi että alkaa ihan hengitystä ahistamaan..
missäs vaiheessa on muuten hemulin kierto? (anteeksi en jaksa ettiä sitä tuolta pinoista...) ehkäpä vaavi nyt jaksais pysyä mukana äitylin vauhdikkaassa menossa :)
täällä siis edelleen piinaillaan, kp 44. jos se plussa ei tule ensi viikonloppuun mennessä niin siten ala toivoa pepsiksen tavoin tätin kyläilyä.. tai perun vähän, tulkoon vasta 26. päivän jälkeen, jotta lääkärikäynti onnistuu mahdollisimman hyvin... :)
jokos mooli testasit?!?! *odottaa malttamattomana*
plussaisia tuulia joka syliin!!
Ei mitään ihmeellistä, kp 13 muistaakseni. Että piinailuihin on vielä aikaa vaikka kuinka. Oviksen tikutin lauantaina ja hyvin tuo ainakin hyödynnettiin ;). Nyt vaan ihmetellään ja odotellaan. Alkaa se pisin ja tylsin odotus...
Tohon lehtimyyjäjuttuun, mua kans ne ärsyttää, ennen saatoin jotakin jopa joskus tilata, mutta nykyisin ehdoton EI KIITOS. Olen jopa alkanu jättää vastaamatta puhelimeen, kun niiden numeroita joitakin jo tunnistan. Mun kokemuksen mukaan eivät usko jos nätisti sanoo, etten tahdo tilata. Mutta se siitä ja työtään toki tekevät. :)
Ja fiorella, musta ei kyllä varmaan olis ollu edes katsomaan sitä synnytystä. Hyvä sinä!!
Omaan napaan ei uutta sitten viimeisen, eli varovaisesti piinailen ilman mitään oireita. Onhan se varmasti sitten aika huisi tunne kun sen plussan saa... =)
Naksulle paljon peukkuja ja QueenBzz:lle kans!
Entäs mooli testailetko huomenna? Olis kyllä hienoa saada hyviä uutisia... Mulla ei oo testiä edes oottamassa (muuten en varmaan malttais olla testaamatta " ihan vaan huvikseen" )
Kuulumisiin!!!
odotuksen odottaminen on ihan tylsää.. tai no ei ehkä pitäis sanoa noin.. kun tästä odotuksesta pääsee niin alkaa odottaa että koska plussaa ja sitten odotetaan ultraa ja koko ajan vain odotetaan ;) voi kun nyt tulis plussa, toisaalta jos sitä ei niin paljon toivois niin ei pettyis niin kauhean pahasti.. :( no mutta kylläpä tämä tästä, kyllä me kaikki vielä muksu saadaan :)
marinda: toivon oikeasti että minunki synnytys tulee olemaan yhtä helppo kuin sen lehmän :) se vain putkahti n. 5 minuutissa.. vois itsekkin sitten synnytyksen jälkeen huokasta ja nousta ylös ja olla kuin ei mitään.. aika epärealistista, mutta aina voi kuvitella :)mulla on varmaan lievä synnytyspelko, lähinnä niitten kipujen takia. mulla on kamalan matala kipukynnys niin mie varmasti kuolen jo ensimmäiseen supistukseen :) huoh..
MOOLI, MOOLI, MOOLI, MOOLI!!! joko, joko, joko???? mitenhän pysyn huomenna kuoseissa kun nyt niin jännittää:)
koska queen testaa??? entäs naksu???
huomiseen!! :)
Olen lueskellut pinon mutta samalla unohtanu mitä luin...Kiva, kun ootatte mun testitulosta, vaikka neka sieltä tuleekin...Aconit oli tullu postissa, joten huvikseni testaan huomenna aamusella...huomenna siis kp27/26-29. Eli aika aikasta.
Marindan tapaan suht oireettomuus jatkuu - tosin pinna on kireellä ja hirvee siivousvimma - enteilee tätiä, samoin kuin kuvitellut tätijuilimiset.
" Kadehdin" Fiorellan ja QueenBzz:n (muistinhan oikein?) hajukuvottamista...oireeton kun olen. Joko täti tulee myöhässä tai sitten täytyy sanoa, että heikot on tätioireetkin - yleensä vaffat!
Gallupiin: Mulle ei oo piiiiitkään aikaan kukaan lehtimyyjä soitellu - johtunee varmaan osittain siitä, että mun kännynumero paljastaa mun olevan sellaisessa duunissa, että kaikki lehdet ovat käden ulottuvilla - tiedä häntä. En YHTÄÄN tykkäis, jos mulle kaupiteltas lehtiä...kyllä mä otan yhteyttä, jos haluan jotain:=)
Mites oviksen ohittaneet, Hemuli ja muut - onko mitään oireita?
Onko Q taas hautautunut ison G:n alle?:=) Tulehan sieltä poijes!!
Ihanalta kuulosti Fiorellan sonninsynnytys:=) Rakastan lehmiä ja kaikkia elukoita (niin, eikö se lehmä ole se daami:=)..Tappertin miljöö kuulostaa kans ihanalta!
palailen vielä:=)
-mooli
Kuulostaa mielenkiintoiselta sun uusäippäelämä! Ihanaa, että sun miehes on niin vastuuntuntoinen. Onko niin, että miehen lapset asuu ihan vakkariin teillä? Sä oletkin suurperheellinen:=) Ja ne koiruudetkin - sulla on ihanan paljon huolehdittavaa!
*kade mooli, jonka siippa on allerkinen ettei voi koiruutta ottaa*
Kyllä se toi iso G vaan vie mun palstailuaikaa ainakin näin viikolla, mutta ei auta. Pakko vaan jatkaa tiukkaa tahtia, että joskus valmistuisin...
Ja nyt ennen kuin taas unohdan, niin iso rutistus Tappertille - ihanaa, että voit taas hyvin! Onnittelut!
Ahaa, täällähän on aamulla luvassa oikein jännitysnäytelmä, kun mooli-booli testaa!!! Onkohan siellä masussa jo joku, huhuu???
Mulla on taas tänään aika lyöty fiilis. Kun te kaikki taas luettelitte ihanasti noita teidän kiertojen vaiheita, että kuka piinailee ja kuka pupuilee ja ketkä ens viikolla on vuorossa jne. niin tulee vaan niin kurja olo, kun itsellä on oviskin vasta joskus tän kuun lopussa (jos koko ovista edes on)... Ennen kuin tää mun kierto loppuu, niin esim. Pepsiksen ja moolin seuraavakin kierto on jo loppunut! (paitsi tietty moolihan plussa nyt!) No, ei sille mitään mahda, joten turha kai kurjistella... Odottelen vaan nyt sitten niitä simppatuloksia ja toivon kovasti, ettei niissä ilmene mitään ihmeellistä. Tuntuis jotenkin lohdulliselta, jos tosiaan lääketieteen pienellä avituksella sais kiertoa edes lyhennettyä, niin ei tulis näitä supertylsiä jaksoja!
Mutta älkää antako tän synkistelyn pilata teidänkin päivää. Toivon ihan ihan oikeasti plussaa teille jokaiikalle! [color=deeppink]♥[/color]
-Q-
Kunhan Mooli nyt alottaa meidän plussa aallon huomenissa niin koitetaan me muut tehdä sama temppu perässä..aattelin viikonloppuna testailla jos tätiliini ei tuu tekemään tupatarkastusta ennen sitä;) huomenna sitä tätiä sopii alkaa ootella jos se on tullakseen..jos niin käy ja nää oireet on ollu vaa mun vauvanhuuruisia hömpötyksiä niin en kyllä enää ikinä kuuntele kroppaani vaikka huutais hoosiannaa.piste. ;)
ja erityisesti mooli-booli!! miltä näyttää, joko saadaan hyppiä riemusta? mulla niin jännittää sinun puolesta :)
täällä piinaillaan edeelleen.. kp45. tai jotain..
älä Q masennu aivan kokonaan sen kierron suhteen, minun tuurilla meillä on sitten joskus aikoinaan yhtä aikaa tädit kylässä, kun mullakin näkyy vain venyvän ja venyvän loputtomiin tämä kierto :(
yritän tulla pian tarkistamaan moolin tilanteen, tosin luennot hieman häiritsee sitä :)
heissuli vei!!
Kivaa, kun nyt näyttää olevan moni Ensikko piinaviikolla tai sitä lähestymässä. Saadaan se plussa-aalto vihdoin käyntiin!
Ja tervetuloa Pikkuinen! Muille uusille oon muistaakseni jo toivotellut...? Tää on mukava pino!
Itellä siis kp 20/26-46 ovis luultavasti käsillä. Eilen pohdin tuota pupuilun ajoitusta ja päädyin siihen, etä paras pupuilla vaan ahkerasti. Ongelmaksi vain sitten muodostui mies, joka ei sit eilen JAKSANUT! Voi vitsi, enpä taida sitä päästää enää sunnuntai-iltaisin kavereiden kanssa ulos, kun on duunipäivä maanantaina! Eihän siitä sit illalla ole puuhasteluun! Ei auta kuin lohduttautua sillä, että su tuli harjoiteltua ahkerasti ja jos taas tänään yrittäisi, niin ei kai peli oo menetetty vielä. Lämmöt ei ainakaan tänään vielä nousseet, vaan aamulla entistä luokkaa 36.2. Toivottavasti nousee huomenna, niin tietäisi oviksen todella tapahtuneen.
Hauskaa lukea toisten oireista, kun itsellä ei koskaan mitään oireita oo huomannut. Ainoa on tuo rintojen kipeytyminen pari viikkoa ennen menkkojen alkua. Eilen tosin vatsaa nippaili, mutta luulen että se oli vaan nälkää, kun tuli töissä vähän huonosti syötyä!
Pitäkää täti loitolla Naksu, Mooli, Marinda, QueenBZZ ja Fiorella!
++++++++++säteitä!
Diotima [color=red]♥