soitan pian iltalehdelle..
kuinka voi olla mahdollista, että neljän lasten äiti ei saa enempää toimeentulotukee ku 50 euroa kuussa? Ja summa vaihtelee sen mukaan kun on laskuja.. Jos on paljon laskuja niin eii tuu ku ehkä 23 euroa, jos ei oo laskuja ollenkaan voi tulla jopa 123 euroa tilille.
Tuloja ei ole muuta ku 4 lasten lapsilisä ja 2 lasten elarit. Sama summa joka kuukausi, mutta soskaraha on aina eri summa?
Olen soitellut ja pyytänyt että joka tarkistaisi tämän asian, mutta kaikki on sitä mieltä että ei asialle voi enää tehdä mitään jos rahat on jo maksettu. Etsin koko ajan työtä ja jos en saa niin meen ens vuonna takasin kouluun, mutta siihen asti pitää elätä soskarahoilla.
Voisko joku soska tantta tai muu ekspertti vastata tähän; laskeeko ne väärin vai pitääkö nää laskelmat paikkansa? Ja jos pitää, niin miksi summat vaihtelee joka kuukausi?
Kommentit (51)
etuuksia: asumistuki, työttömyysetuus/kotihoidontuki, ne 2 muun lapsen elarit. Nämä kaikki lasketaan sinulle tuloiksi, vaikket niitä hakisikaan.
Että oman soppasi olet ihan itse sotkenut ja näytät uusavuttomalta/typerykseltä/wt-mammalta jos iltalehti tekee sinusta jutun.
Lapsesi huostaanotetaan, koska olet kykenemätön toimimaan virastoissa,yms.
meinaan että kun oon koko kesän aikana yrittänyt kysyä ja saada selitystä näille laskelmille mutta kun ei vastausta saa niin vois antaa iltalehden soittaa niille ja kysyä ku jos media sen ottais huomioon niin ihan varmastikin sais vastauksen sieltä..
en kuitenkaan odota että niitä kiinnostaisi tätä juttua, mutta kuitenki :P
kuinka voi olla mahdollista, että neljän lasten äiti ei saa enempää toimeentulotukee ku 50 euroa kuussa? Ja summa vaihtelee sen mukaan kun on laskuja.. Jos on paljon laskuja niin eii tuu ku ehkä 23 euroa, jos ei oo laskuja ollenkaan voi tulla jopa 123 euroa tilille.
Tuloja ei ole muuta ku 4 lasten lapsilisä ja 2 lasten elarit. Sama summa joka kuukausi, mutta soskaraha on aina eri summa?
Olen soitellut ja pyytänyt että joka tarkistaisi tämän asian, mutta kaikki on sitä mieltä että ei asialle voi enää tehdä mitään jos rahat on jo maksettu. Etsin koko ajan työtä ja jos en saa niin meen ens vuonna takasin kouluun, mutta siihen asti pitää elätä soskarahoilla.Voisko joku soska tantta tai muu ekspertti vastata tähän; laskeeko ne väärin vai pitääkö nää laskelmat paikkansa? Ja jos pitää, niin miksi summat vaihtelee joka kuukausi?
ja kitise oikein julkisesti siitä, että tuli tehtyä neljä lasta ja miksi sossu ei sua elätä.
Tervemenoa!
Ja toimittanut kaikki liitteet sossunhakemukseen?
Ja laita menosi. Katso siitä laskelmasta.
Kun laitat niin saat nettiin esimerkin väärin lasketusta tapauksesta, jos näin on laita.
Me muut autetaan sitten sua tarkistamaan, että miksi saat heiltä niin vähän. Luultavasti laskevat, että sulla pitäisi olla rahaa käytössä. Toi pieni summa minkä kerrot saavasi tilillesi ei sano yhtään mitään tilanteestasi eikä siitä, että olisi väärin laskettu. Jotta voidaan tarkastaa tarvitsemme eurotiedot tuloistasi ja menoistasi, jotka olet heille kertonut. Oletko jättänyt jotain raportoimatta?
Hopi, hopi - kohta ketju menee eteenpäin ja me laskiat emme ehkä ole enää paikalla laskemassa sinulle.
mulla on kaikki asumistuet ja elarit kunnossa (2 laten elarit kela maksaa, ja 2 lasten elarit isä maksaa sen mukaan ku hänellä on rahaa, ja soska tietää tästä)
mutta mun tilille ei tuu ku just 2 lasten elarit ja lapsilisä. ja on tosi stressaavaa ku ei voi koskaan tietää että saankohan mä ens kuussa 123 euroa vai 23 euroa soskalta? työssäkäyville tuossa ei olis varmaan merkitystä, mutta mulle on!
kun kerran kaiken muun maksaa sossu suoraan?
mulla on kaikki asumistuet ja elarit kunnossa (2 laten elarit kela maksaa, ja 2 lasten elarit isä maksaa sen mukaan ku hänellä on rahaa, ja soska tietää tästä)
mutta mun tilille ei tuu ku just 2 lasten elarit ja lapsilisä. ja on tosi stressaavaa ku ei voi koskaan tietää että saankohan mä ens kuussa 123 euroa vai 23 euroa soskalta? työssäkäyville tuossa ei olis varmaan merkitystä, mutta mulle on!
oletko ottanut selvää miten voit toimia sen kanssa että isä maksaa 2 lapsen elarit kun jaksaa, jos jaksaa?
Toisekseen mene Kelaan (älä soita) ja kysy mihin kaikkiin etuihin olet oikeutettu. miten muuten on mahdollista että sulla on asumistuki, mutta sitä ei muka tilille tule? Minne se sitten menee? Häviää ilmaan vai?
Jos sun puolesta maksetaan mm.vuokra ja mitä muuta suoraveloituksena sosiaaliviraston toimesta niin eihän sun tilille tietty tuu kuin se jäljelle jäävä.Miksi ihmeessä sulla on 4 lasta kun et selkeästi pysty huolehtimaan edes itsestäsi.Lapsillakin siis eri isät? Paree ois laittaa sen "ehkä" maksavan miehen elatusmaksutkin kelan kautta ja hän maksakoon sit kelalle.sillain saisit vakituloa joka kuussa.Sitäpaitsi neljän lapsen lisät ja elarit on aika iso summa jos vuokraakaan et maksa itse.Katso nyt vähän peiliin.=)
lapsilisä on 651 euroa ja elarit 271 euroa, vuokra 620 ja asumistuki 437. sit ne laskee että saan kans lasten isältä noin 270 euroa kuussa (vaikka saan paljon enemmän koska muuten en pärjäisi). en tiedä kuinka paljon minulla olisi oikeus saada, mutta netissä katoin että 417 + 262 + 242 + 221 + 221? eikä mulla ole ikinä ollut niin paljon rahaa sen jälkeen ku tulin työttömäksi..
ja en ole tehnyt neljä lasta ja odottanut että soska elättäisi, vain meillä oli kerran perhe ja oltiin molemmat töissä ja kaikki oli hyvin! mutta elämä voi muuttua ja mun onni loppui kuin seinään viime keväänä..
eli käytännössä et saa sossusta lastesi elättämiseen mitään! elarit ja lapsilisä riittävät kattamaan lasten menot, ainoastaan oma 417€/kk huomioidaan sulle menoksi.
hakenut kelan kautta elareita niille kahdelle lapselle, joiden isä maksaa jos sattuu muistamaan. Kelalle riittää se että isukki jättää elarit 1 kerran maksamatta, sen kun todistat vaikka tiliotteelta, niin kela alkaa maksaa kaikkien lastesi elarit ja perii sitten isältä ulosoton kautta, eikä asia ole enää sun ongelmasi.
Olet kykenemätön turvaamaan lastesi elämää, jos et pidän huolta siitä että lapsillasi on riittävä elatus, maksoipa sen kuka tahansa.
jos kotona makaamisesta saisi tuollaiset määrät rahaa?!
meinaan että kun oon koko kesän aikana yrittänyt kysyä ja saada selitystä näille laskelmille mutta kun ei vastausta saa niin vois antaa iltalehden soittaa niille ja kysyä ku jos media sen ottais huomioon niin ihan varmastikin sais vastauksen sieltä.. en kuitenkaan odota että niitä kiinnostaisi tätä juttua, mutta kuitenki :P
Oletko koskaan kuullut vaitiolovelvollisuudesta? Miksi et pyydä niiltä kirjallista selvitystä/päätöstä?
Jotkut joilla "pienet" tulot, tuhlaavat kaiken heti. Kun on enemmän rahaa on helpompi olla säästeliäs. Näin ainakin on mulla.
toimeentulotuen perusosat tarkoita sitä, että sulla laskujen jälkeen pitäisi jäädä nettona tuon verran.
Ja vain murto-osa menoista huomioidaan. Useimmat laskut sä joudut maksamaan tuosta perusosasta.
Tietysti se, että samoilla tuloilla ja menoilla summa vaihtelee joka kuukausi kuulostaa oudolta.
Tai jos tosiaan saat enemmän kun ei ole laskuja, ja vähemmän silloin kun niitä on, paitsi tietysti jos sossu on maksanut ne suoraan laskuttajalle.
Ja siis vuokran ja sähkön ja terveydenhuoltomenot kai ne etupäässä vain hyväksyy.
lapsilisä on 651 euroa ja elarit 271 euroa, vuokra 620 ja asumistuki 437. sit ne laskee että saan kans lasten isältä noin 270 euroa kuussa (vaikka saan paljon enemmän koska muuten en pärjäisi). en tiedä kuinka paljon minulla olisi oikeus saada, mutta netissä katoin että 417 + 262 + 242 + 221 + 221? eikä mulla ole ikinä ollut niin paljon rahaa sen jälkeen ku tulin työttömäksi.. ja en ole tehnyt neljä lasta ja odottanut että soska elättäisi, vain meillä oli kerran perhe ja oltiin molemmat töissä ja kaikki oli hyvin! mutta elämä voi muuttua ja mun onni loppui kuin seinään viime keväänä..
Kirjoitat että sinun pitäisi saada 417 + 262 + 242 + 221 + 221= 1363€
Nyt saat 651+271+437+270=1629€+ ilimääräiset isältä niin kuin kirjoitit
Sähän saat jo nyt paljon enemmän kuin pitäisi. Miksi sinun pitäisi vielä lisää saada???
Tollasilla tuloilla ole ihmekään ettei työnteko kiinnosta.
niin kela kilauttaa sun tilille miljoonia?