Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOPPAVAATTEET käytössä PK-seudulla???

Vierailija
09.11.2010 |

Onko jollain oikeasti jo toppavaatteet käytössä pk-seudulla eskari-ikäisillä? Meidän likka lähti sisävaatteissa, villapuvussa ja vk-asussa eskariin ja marisi, että muilla on jo toppapuvut. Ei kai sentään?

Millä keleillä te yleensä toppapukuja alatte pitää? Itse ajattelin odottaa, kunnes lämpötila on koko päivän noin 5 astetta pakkasen puolella. Eivät kuitenkaan eskarissa kovin kauan ulkoile, max. tunnin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä eskarilainen. Muistaakseni mainitsin sen aloituksessa.

ap

Vierailija
42/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. Lapista muuttaneena tuntui vaan hassulta kun siellä on totuttu menemään reilusti pakkasille asti vk-puvussa, jotta tarkenee sitte kunnon (-20 astetta) pakkasilla toppavaatteissa :)

Pk-seudulla ei taideta parinkympin pakkasilla päivähoitopaikoissa ulkoilla?

ap

Helsingissä ja muuallakin pk-seudulla pakkasen lisäksi yleensä käy viima/tuuli melkoisen kovana. Ja jos yhtään olet kouluja käynyt, niin tiedät että se tuo lisää purevuutta pakkaseen.

Ja meillä oli eilen ihan koko päivä pakkasta, asustellaan pk-seudun pohjoispuolella. Eli eilen otettiin viimevuotiset toppahaalarit käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni tähän ketjuun kommentoi kertomatta lapsen ikää. Kaikilla ei vaikuttanut olevan eskari-ikäistä...

42

Vierailija
44/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollu jo aika kauan. pidän lapsilla viime talven vanhoja käytettyjä kakkospukuja. ovat vielä kohtuu lämpimät niin ei tartte laittaa väliin villapukuja. juttelin lapsen tarhatädin kanssa ja sanoi, että osalla on ollu jo reilut kk päivät. meille tarhassa huomautettiin, että on aika laittaa toppakamat päälle kun lukema läheni nollaa. kukin tavallaan. musta vaan on helpompaa laittaa "vähän" päälle kuin monta kerrosta välikausipuvun alle. ja topparukkaset on myös käytössä ;)

Vierailija
45/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puet villapuvun ja vk-puvun, niin eikö se vastaa toppahaalaria??

Meillä eskarilainen ja alakoululaiset pukeutuivat jo pari viikkoa sitten toppatakkiin ja puoliohueisiin ulkohousuihin ja alkoivat käyttää pitkiä kalsareita/sukkahousuja. Tänään laittoivat ekaa kertaa talvilenkkarit jalkaan.

Itse olen käyttänyt pihalla untuvatakkia jo kuukauden!!

Vierailija
46/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tarhassa huomautettiin, että on aika laittaa toppakamat päälle kun lukema läheni nollaa. kukin tavallaan.

Mun lapsi paistuisi ihan oikeasti, jos nyt laittaisin toppapuvun. Tahtoo hikoilla nyt välikausipuvunkin kanssa.

Vierailija
47/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla untuvatakki ja muksulla toppahaalari. Koen helpommaksi pukea yhden trikookerroksen ja toppahaalarin, kuin kolme välikerrosta ja jonkun välikausiratkaisun.

Vierailija
48/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kyllä tämän päivän keli vastaa vähintäänkin lappilaista 5-8 pakkasastetta.Juuri taaperon kanssa hytisin tunnin ulkona. Ihan jumalattoman kylmä viima ja KYLMÄ oli vaikka nollassa onkin. Täällä etelässä kun tosiaan pitää ottaa huomioon tuo meren tuoma hyytävä kylmyys näin talvisaikaan. Jos oltaisiin vk-haalarilla menty, niin kylmä olisi lapsella ollut. Nytkin oli kädet kylmän oloiset vaikka oli kunnon toppahanskat kädessä.

Vierailija
49/49 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Henkilökohtaisuuksiin jos mennään, niin 95% varmuudella olen korkeammin koulutettu ja paremmin arvosanoin valmistunut kuin nälvijä itse.) Tulenhan itsekin Perämeren rannalta, kuten jo aikaisemmin mainitsin, joten merituuli on tuttu asia. Ihmeen hyökkääviä kommentteja joillakin.

Itse miellän kunnon toppapuvun kyllä paljon lämpimämmäksi kuin villahaalarin ja vk-asun. Ainakin omissa vaatteissani näin on.

Kamala vääntö yksistä ulkovaatteista :D Meillä ilmeisesti sitten vaan pärjätään reilusti vähemmillä vaatteilla kuin keskiverto pk-seutulaiset yleensä. Hyvä tietää ja aina oppii uutta :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi