Mua on aina vaivannu, miksi 7Up-limun nimi on juuri 7Up.
Kaveri luuli miltei aikuiseksi asti, että se on Zup. =0)
Sprite viittaa johonkin raikkaaseen ja poreilevaan. Fanta, ikäänkuin fantastisen hyvää, tai fantasiaa.. Mutta 7Up. Mitkä 7 ylös? Kuplaa? Lasia? Minä ja 6 ystävääni, 7 Up and go..?
Kommentit (12)
kun tollasia mietit, siis oikeasti älykkäältä. Oletko?
alkuperäinen nimi oli Bib-Label Lithiated Lemon-Lime Soda, se ei oikein jäänyt hyvin mieleen vaikka juoma sinänsä oli menestys:-)
Minäkin olen miettinyt tuota aikanaan...varsinkin sen jälkeen kun tajusin ettei juoman nimi olekaan Zup, kuten sen aiemmin luin..:D
vasta aikuisena et se nimi ei ole Zup. Jännää!
kun tollasia mietit, siis oikeasti älykkäältä. Oletko?
No, eiköhän ennemminkin uteliaita. ;)
Mutta enpä tiennyt vastausta. Kiitos av:n, nyt tiedän. :D
oli käynyt kioskilla...
poika: Pullo Zuppia
myyjä: Anteeksi mitä?
poika: Zuppia!
myyjä: Niin siis mitä?
poika: No tota Pommacia...
pyysi aina kioskilla Gifu-pastilleja;-)
pyysi aina kioskilla Gifu-pastilleja;-)
niin minäkin pienenä juuri lukemaan oppineena :D
Onneksi ei tarvitse ostaa kioskillta, sanoisin takuuvarmasti zup, jolla nimellä se kulki meilläpäin. Studio Julmahuvin Salamapartiossa 70-luvun diskoteekissa juotiin seitsenuppia.
Itse olen miettinyt kun super mario peleissähän on niitä 1up juttuja ja jos sellaisen kerää saa yhden elämän lisää. En ole varma oliko mariossa niitä 2uppejakin tai ylempiä lukuja mutta ainakin 1up ja jos se on jotenkin siitä keksitty, mutta en kyllä tiedä:D jos sillä on niin monta tarkoitusta tai halutaan että ihmiset arvuuttelevat sitä. Olen yrittänyt netistä etsiä vastauksia siihen mutta ei vielä ole näkynyt mitään OIKEASTI totta. Aika moni on kyllä luullut sitä Zupiksi!