Iso lapsi rattaissa
Olipa taas tänään liikkeellä ruokatunnin aikaan kotiäiti tyttärensä kanssa. Tytön kengänkoko oli ainakin 25 ja hän istui epämukavan näköisesti polvet suussa rattaissa. Siinä sitten odottelivat bussia. Lapsi vänisi, mutta äiti komensi häntä istumaan. Kaikkea sitä ihmiset tekevätkin ilmaisen kyydin saadakseen.
Kommentit (65)
Päivällä, kun siellä oli muitakin!?
Olisi pysynyt vaan siellä kotipihallaan, ja jättänyt bussit niitä oikeesti tarvitseville.
Ja vielä ilmeisesti väsyneen lapsen oli pakottanut rattaisiin. Kauheea.
provokaatio-viestistä lähtee tänään.... tättärätää: Tämän ketjun ap:lle. Lämpimät onnittelut, toivottavasti jatkossakin jaksat keksiä yhtä nasevia, omaperäisiä ja oikeantuntuisia aloituksia sekä muista viestejä....
mun kaksvuotiaan kengänkoko on 24
hän istui epämukavan näköisesti polvet suussa rattaissa. Siinä sitten odottelivat bussia. Lapsi vänisi, mutta äiti komensi häntä istumaan.
- tässähän oli ilmiselvästi aloitteleva uhmaikäinen kokeilemassa uusia taitoja = vastustamassa kaikkea, rattaissa istumista, kävelemistä, seisomista, pukemista, syömistä, mitävaan äiti tai isä keksii että pitäisi tehdä. (Meillä vastusteleva aloitteleva uhmis joskus haluaa istua rattaissa kummallisesti - yleensä ei turvallisuussyistä saa - jotta saisi "päättää itse" istuvansa rattaissa :).
hirveän pienijalkainen kun meidän taaperollakin on liki samankokoinen kenkä....
ihan satunnaisesti kyllä,lähinnä työ/tarhapäivän jälkeen kun ulkoilutetaan koira. Kenkä 31
eikö riitä että rattaat on mukana?
juttu tuo kengänkoko on? Meidän taaperon, 1v3kk talvikengät on kokoa 23 ja on vielä aika pienijalkainen kaveri!
Jos se oli kotiäiti, niin on kai sillä pienet tulot, harvoilla on varaa olla kotona niin pitkään kuin kotihoidontukea maksettaisiin. Säästää mistä pystyy, vaikka sitten niistä bussilipuista, aikuisen bussilippuhan on aika kallis ainakin pääkaupunkiseudulla. Itsekin ajelisin rattaiden kanssa ilmaiseksi, mutta ei ole vielä ollut tarvetta, asutaan niin lähellä kaikkia palveluita, onneksi!
Täällä Tampereella 4-5-vuotiaita istutetaan rattaissa juurikin ilmaisen bussimatkan takia. Luulis että sen ikäiset jaksais jo itse kävellä kaupungilla, vaan ei. On tosi kiva jäädä alle 2-vuotiaan kanssa odottelemaan seuraavaa bussia kun nämä rattailla matkustavat "vauvat" vie vaunupaikat.
Minäpä meinaan lähteä rattaiden kanssa hakemaan pk:sta 4-vuotiasta, jonka kengän koko on 31 =o Eikös olekin kamalaa.
Jännä sinänsä, että jos hakisin lapsen autolla, olisi kaikkien mielestä täysin normaalia ja hyväksyttävää, mutta rattaat on suoraan saatanasta ;p
En kuitenkaan jaksa kipeänä kantaa väsynyttä lasta pk:sta kotiin.
Siis 2-vuotiailla jo 30?
Sehän on järkyttävän iso! :D
"ihmettelyjutuista" yleensä oikein innostu niin kieltämättä itsekin hämmästyin, kun kaupan kärryjen vauvakaukalossa istui jo selvästi vauvaiän ylittänyt, ehkä 3-4-vuotias lapsi. Painorajakin todennäköisesti ylittyi jo mennen tullen.
T. Ihmettelyyn sortunut #6
ja alle 3v kengänkoko oli 29, ei tosin sitten niin kasvanut. Nyt 10v 38 on sopiva. En ymmärrä tätä käsitystä ilmaismatkoista. Mulla on ollut kausiseutulippu aina voimassa sen jälkeen kun lapsi oli 1v ja 10 kk, kun menin töihin. Kyllä senkin jälkeen jonkun kerran kuljetin lasta rattaissa liikennevälineessä.
Pitäsikö näyttää lippua entisen Itä-Saksan malliin muille matkustajille???
Siis 2-vuotiailla jo 30?
Sehän on järkyttävän iso! :D
Mutta pointti lienee se, että kun koti-äidit nyt ilmaisen bussimatkan toivossa laitatte niitä pentujanne rattaisiin niin pitäkää nyt jeekulis sentään huoli siitä, että piltin kengännumero näkyy. Jos on poikkeuksellisen kokoinen jalka suhteessa ikään niin kannattaa laittaa liian pienet kengät jalkaan, jotta ei luulla vanhemmaksi kuin onkaan. Paljon kivempaa meille kaikille sitten niin!!!
Noh, hän toisaalta ei edes halua enää istua rattaissa, vaan kävellä rattaiden vieressä vain siskon ollessa rattaissa. Mutta en kyllä enää 3 vuotiasta rattaissa istuttaisi. Nytkin menee jo ihan hyvin kauppakeskuksessa useampi tunti esikoisen kävellessä. On tykännyt aina kävellä ja oppi jo 9kk kävelemäänkin.
Jännä sinänsä, että jos hakisin lapsen autolla, olisi kaikkien mielestä täysin normaalia ja hyväksyttävää, mutta rattaat on suoraan saatanasta ;p
meidän nuori herra 1.4kk on 90cm pitkä ja kengän koko on AAELKAA 24!!!
Saanko mä vielä istuttaa rattaissa ja lähtee vaikkapa itikseen päiväksi vai ??
Pituuttakin lapsella on jo liki normaalin viisivuotiaan verran, mutta hienosti mun mielestä mahtuu rattaissaan istumaan. Ja todellakin otan pidempiä kävelymatkoja vaativalle reissulle mukaan Phil&Teds -sisarusrattaat. Pääsee sitten isompikin lepäämään, jollei jaksa koko matkaa taapertaa. Toisekseen on myöskin ihan näppärää, jos täytyy jossain kaupassa tms. piipahtaa, että saa lapsen istumaan hetkeksi aloilleen.
Sun lapsi varmaan mahtuu siihen auton istuimeen hyvin?
auton istuimeen, matkarattaisiin ja pyörän peräkärryynkin.
Kävin sittenkin pyörällä hakemassa lapsen pk:sta :) Sekin lienee sallittua ;) Hyvä minä ;p
Huomattavasti lähempänä eskaria kuin 2-vuotiasta!