Mihin k-kauppa laittaa vanhenevat, viimeisen käyttöpäivän tuotteet?
Ihan vain roskiin, vai tehdäänkö niistä ruokaa tiskille?
Kai av:lla nyt joku tietää?
Kommentit (14)
olen nähnyt vain s-kauppojen myyvän puoleen hintaan tai -30% viimeisen käyttöpäivän tuotteita.
K-kaupassa olen joskus tingannut sellaisen puoleen hintaan, myyjä on merkannut ottamani tuotteet, mutta loput ovat jääneet siihen hyllyyn odottamaan että joku ostaa huomaamattaan täydellä hinnalla..
olen nähnyt vain s-kauppojen myyvän puoleen hintaan tai -30% viimeisen käyttöpäivän tuotteita.
K-kaupassa olen joskus tingannut sellaisen puoleen hintaan, myyjä on merkannut ottamani tuotteet, mutta loput ovat jääneet siihen hyllyyn odottamaan että joku ostaa huomaamattaan täydellä hinnalla..
on noita -30 %, -50 % -tuotteita.
paitsi eikös ne grillaa ne lihat?!
Siis tarkoitan grillikylkeä, broilerin koipi ja siipiä ym.
Meinaako ap ettei Siwassa tai Prismassa jää tuotteet vanhenemaan? Tiedän joidenkin kauppiaiden tyhjentävän päiväysvammaiset leikkeleet irtomyyntitiskiin. Yleisintä lienee myydä -30 %:lla ja loput jätteeseen.
esim. maidot jogurtit ja vanukkaat annetaan eräälle, jolla on lehmiä ja ne siis menee lehmille, oikeasti siitä kyllä syövät ihmisetkin, mutta sitä ei kauppa tiedä. Sama juttu lihojen kanssa.
oli myynissä 6 kk vanha mehu myynissä ja niitä oli monta purkkia. Olin raskaana ja mulle ostetii niitä mehuja, onneks anoppi huomasi kotona päivämäärän, ja mehut vietin takaas kauppan
jota ei kyllä koskaan missään julkaistu. Mutta kyselin silloin siis noilta kaupoilta juuri noiden myymättä jääneiden tuotteiden kohtaloa.
Viimeisen käyttöpäivän tuotteet menevät yleensä roskiin, koska kauppa ei halua joutua ongelmiin jos joku saa jonkun taudin vaikka sellaisesta tuotteesta. Sen takia esim. leipäjonoihin ja hyväntekeväisyyteen ei mene kovin paljoa etenkään pienistä kaupoista. Eräs pienen k-kaupan kauppias sanoi, että jonkun hyväntekeväisyyspoppoon pitäisi sitoutua olemaan aina juuri tiettyyn kellonlyömään tavaraa hakemassa. Tähän ei taas ole niillä hyväntekeväisyysjärjestöillä rahkeita.
olin joskus töissä k-kaupassa, jossa tehtiin päiväysvanhoista tuotteista lounasruokaa ja mikä ikävintä, poistettiin pakkauksista ja myytiin tuoretiskiltä tuoretuotteena :/
Meinaako ap ettei Siwassa tai Prismassa jää tuotteet vanhenemaan? Tiedän joidenkin kauppiaiden tyhjentävän päiväysvammaiset leikkeleet irtomyyntitiskiin. Yleisintä lienee myydä -30 %:lla ja loput jätteeseen.
eli meillä siis s-marketissa näkyy alennuslaputettuja, k-kaupalla ei.
Prismasta ja siwasta en tiedä..
olin joskus töissä k-kaupassa, jossa tehtiin päiväysvanhoista tuotteista lounasruokaa ja mikä ikävintä, poistettiin pakkauksista ja myytiin tuoretiskiltä tuoretuotteena :/
samoin raaa-aineita käytetään niihin salaatteihin. Ihan hirvitti katsoa sitä hommaa.
luulin ennen, että tuoetiskistä saa parempaa sapuskaa. Siihen loppu sieltä ostaminen
Viimeisen käyttöpäivän tuotteet menevät yleensä roskiin, koska kauppa ei halua joutua ongelmiin jos joku saa jonkun taudin vaikka sellaisesta tuotteesta. Sen takia esim. leipäjonoihin ja hyväntekeväisyyteen ei mene kovin paljoa etenkään pienistä kaupoista. Eräs pienen k-kaupan kauppias sanoi, että jonkun hyväntekeväisyyspoppoon pitäisi sitoutua olemaan aina juuri tiettyyn kellonlyömään tavaraa hakemassa. Tähän ei taas ole niillä hyväntekeväisyysjärjestöillä rahkeita.
vanhoja tuotteita saa missään leipäjonossa jakaa muutenkaan. Joten eihän niitä voisi toimittaa kuin jos jako tapahtuu samana päivänä.
ilmoitti, ettei ala alennusmyyntiin, heittää roskiin viimeisen päivän tuotteet.
Mutta samainen cittari myy "itsepakattua irtolihaa". Saimme siitä roiman mahataudin kerran. Eli taatusti paketoi nämä mädät lihat sitten uusiin paketteihin ja myy irtolihana.
Prisma ja Sale myy alennuksella ja pois heitettävää ei yleensä haastattelun mukaan jääkään.
ne on ale-hinnalla omassa osastossaan kylmähyllyssä (siis kylmätavarat). Sitä en tiedä mihin ne menevät kun ovat vanhentuneen, mutta roskiin olettaisin