Käyttävätkö ekaluokkalaisenne toppahaalaria koulussa?
Kommentit (7)
Käyttivät myös kun asuttiin Tukholmassa, mutta kenties tuo Tukholma on enemmän maalaiskaupunki kuin Helsinki... (eivät siis olleet ainoita haalarityyppejä tuollakaan...)
Tyttö itse haluaa pitää haalaria, kun se on nopea pukea ja kätevä päällä muutenkin.
meillä ei haalareit näy edes eskareilla.
Täällä on lapsilla (eskarit, ekaluokkaiset) haalarit käytössä. Tyttö itse halusi, koska on nopea laittaa päälle.
keskikokoisessa kaupungissa ei koululaisilla näy toppahaalareita. Eskarissa kyllä oli. Pihakäyttöön on ekaluokkalaisella kyllä "rymyhaalari". Tietty se haalari olisi tosi kätevä pukea. Muuten olen kyllä huolehtinut riittävästä pukeutumisesta. Monet koululaiset ovat läpimärkiä jo kouluun tullessaan, kun on satanut, eikä sateenvarjoa käytetä. Samoin musta on aika hölmöä, että monet ei riisu toppahousuja tunneille eli hikoilevat niissä ja ulkona sitten palelevat. Onko Suomi jotenkin outo maa, että alle kouluikäisten pukeutumiseen todella panostetaan, mutta kun lapset ovat "isoja" eli hurjasti alakouluikäisiä, saavat ihan itse päättää, mitä pukevat?
On jotenkin monikäyttöisempi, tytöllä alla on sukkikset ja hame joten on siististi puettu koulussa. Takkia voi käyttää sitten myös vaikka farkkujen kanssa.
Viime vuonna kovilla pakkasilla käyttivät lähes kaikki ekaluokkalaiset toppahaalareita. Oli niitä isommillakin kun peuhasivat lumikasoissa välkillä.