Onko muilla tällaisia miehiä? Onko tällä kaikki kotona?
Tapaus 1: Haluaisn 2m leveään oviaukkoon (ei ovia) roikkuvan tuikkulyhdyn. Toisessa reunassa ei olisi tiellä ja olisi turvallinen lapsiperheessä. Miehen vastaus: Ei onnistu. On tiellä ja ei ole turvallinen.
Tapaus 2: Haluaisin lastenhuoneen tyhjälle seinälle edes jotain, hyllyjä tai tauluja. Huone kaikuu kamalasti. Miehen vastaus: Ei voi laittaa, kun naula voi rikkoa kosteussulun. (Samaisesta syystä ei voi laittaa kelloa keittiön seinälle.
Tapaus 3: Meillä on tuhoton määrä puisia henkareita eteisessä, ihan Prisman kamaa vain. Niitä on oikeasti hurja määrä tyhjänpanttina. Muovisista taas aina pulaa ja puutetta. Olin ottanut yhden pannuhuoneeseen, että saan muksun haalarit kuivumaan sinne. Miehen vastaus: "Mikä siinä nyt on, kun ei voi ymmärtää, että näitä ei tällaiseen käytetä! Nämä menee pilalle!" (Käskin herran sitten ihan issesseen mennä ostamaan niitä muovisia)
Näitä esimerkkejä voisi jatkaa loputtomiin, mutta tässä nyt muutama.
Kommentit (29)
No en kyllä itsekään laittais tuikkulyhtyä oviaukkoon roikkumaan, kyllä se minustakin on turvallisuusriski.
Noi kaksi muuta juttua on sitten vähän eri, nipotusta mun mielestä, mut miehesi tuntuu olevan ehkä vähän neuroottinen. Koeta vaan kestää.
Miten henkari voi mennä pilalle? :D
miestäsi vain ja ainoastaan laiskottaa. Kolmannessa tapauksessa hän halusi haastaa riitaa.
Neuvoisin vankasti hoitamaan itse kyseiset toimenpiteet, sillä mies ei kuitenkaan tule huomaamaan pölyn laskeuduttua tuikkulyhtyä sen enempää kuin kelloa seinälläkään.
P.S. Vaikka jo ehkä miehen motiivit kävi selväksi sille, miksi seinälle ei voi tavallisia esineitä ripustaa, niin sanon vielä: Naula EI riko mitään kosteussulkua, sitä ei tee ruuvit eikä muutkaan tavanomaiset kiinnitysvälineet.
..hauska mies sulla :-)
Ihmettelen kovasti miten ohuet seinät teillä on, jos taululle tarkoitettu naula rikkoo kosteussulun?!? Kosteussulkumuovi kun on kuitenkin siellä jossain eristeen toisella puolella. Ei niitä hyllyjä ja tauluja tarvii 15 cm naulalla seinään laittaa! Mitenhän muut ihmiset uskaltavat seinilleen tauluja ym. laittaa... Ettei vaan ole laiskamato iskenyt mieheesi :-)
Mutta hyvä kun on herra tarkkana! :-)
Välillä pelkään jo sanoa tai tehdä yhtään mitään, kun ukko räjähtää heti silmille vastakkaisella mielipiteellään. Koko ajan saa olla varuillaan, että mistä se seuraavaksi kommentoi.
Ei pelkästään turvallisuussyistä, vaan ajattele nyt itsekin: tuikkulyhty ovenkarmissa? Hirveää krääsää.
Mutta mikä ihmeen kosteussulku lastenhuoneessa on? Vähän tuntuu viiraavan herralla.
Jossa kaikesta oli pulaa ja kiellettiin koko aika ettei vaan tapahdu mitään pahaa eikä varsinkaan mitään mihin menee rahaa? selittäis ehkä vähän.
anna illalla piirakkaa. Leivo jotain miehen mieliruokaa/kakkua, vai ainako se on ollut tuommonen?
vaan nimenomaan se muovinen, kun kuuma ilma heikentää sitä. Enkä mä käsitä sitäkään, että miten voi osua kosteus-sulkuun, jos laittaa taulun. Sulla on tosi kontrolloiva mies. Laitat itse sen taulun seinään, lyhdyn oviaukkoon ja kaikki muutkin mitä haluat. Teillä on yhteinen koti ja perhe, ei se mies saa määrätä kaikesta.
ap itse on täysin kädetön ja onneton mussukka... Jos haluaa tuikun ovenpieleen, sen kun menee ja laittaa sen sinne. Jos haluaa taulun seinälle, menee ja laittaa sen sinne. Ei se ole vaikeaa ollenkaan.
Jota sitten purkaa natkuttamalla sinulle. Ei kivalta kuullosta, minusta nuo ei kovin ihmeellisiä asioita olleet että niistä miehen oikeasti pitäisi tehdä ongelmaa.
Missä ihmeen akvaariossa asutte?
Kyllä meillä on kosteussulut vaan kylppärissä ja keittön sillä seinällä jossa on tiskiallas.
Vähän samanlainen on täälläkin mies, mutta ei noin pienistä asioista.
Huonekalujen paikasta eniten kinataan, kun herralla pitää kaikki tavara kämpässä olla "kätevästi" tai "järkevästi". Mitään ei muka vois koskaan lattaa ihan vaan silmän iloksi tai huvikseen.
Yksi esimerkki: meillä on olkkarissa kaksi kaunista nojatuolia joita itse tykkään pitää symmetrisesti pikkupöydän molemmin puolin.
Mies aina työntää toisen tuolin kauas nurkkaan kun ei kuulemma mahdu kulkemaan (ja mahtuu ihan hyvin) mua se ärsyttää suunnattomasti ja aina ohimennen työnnän tuolin takaisin :)
Pikkumaista on joo, molemmin puolin.
Ehkä tää vähän rauhottuu kun lähden takaisin töihin, sitte on varmaan ihan sama vaikka kaikki huonekalut olis yhdessä pötkössä seinän vieressä, ei varmaan jaksa enää panostaa.
Tämä on jo testattu, että mies saa aivan järkyttävän raivokohtauksen (tällainen on nähty, kun laitoin lapsen kaapin pieleen lahjaksi saadun koristeen kiinni nastalla, siis vieläpä niin, että reikä tuli mielestäni huomaamattomasti kahden sauman väliin). Ja on erittäin visuaalinen ja neuroottinen ihminen, joka alati huomioi kaikkea ympärillään olevaa.
ap.
miestäsi vain ja ainoastaan laiskottaa. Kolmannessa tapauksessa hän halusi haastaa riitaa.
Neuvoisin vankasti hoitamaan itse kyseiset toimenpiteet, sillä mies ei kuitenkaan tule huomaamaan pölyn laskeuduttua tuikkulyhtyä sen enempää kuin kelloa seinälläkään.P.S. Vaikka jo ehkä miehen motiivit kävi selväksi sille, miksi seinälle ei voi tavallisia esineitä ripustaa, niin sanon vielä: Naula EI riko mitään kosteussulkua, sitä ei tee ruuvit eikä muutkaan tavanomaiset kiinnitysvälineet.
vaativaan personallisuuteen. Ei käy kateeksi...
kosteus/tuulensuojana.
Ei pelkästään turvallisuussyistä, vaan ajattele nyt itsekin: tuikkulyhty ovenkarmissa? Hirveää krääsää.
Mutta mikä ihmeen kosteussulku lastenhuoneessa on? Vähän tuntuu viiraavan herralla.
anna illalla piirakkaa. Leivo jotain miehen mieliruokaa/kakkua, vai ainako se on ollut tuommonen?
Itse laittaa puutteen syyksi joo, mutta testattu on monet kerrat sekin, että sama meno jatkuu heti seuraavana päivänä. On kyllä itsekin myöntänyt, ettei osaa käsitellä mitään negatiivia asioita itsekseen.
ap.
höyrynsulun rikkoontumista, onko se teillä sitten heti seinälevyn takana? Vai päällä, maali tms.?
Taulukoukut eivät kyllä yllä kipsilevynkään läpi..
Sulla taitaa olla neuroottinen, mistään mitään tietämätön mies. Ei taida sanominen sille mennä kaaliin, en jaksais katsella.
miehen puolisoksesi valinnut ja tahtonut.
Tästä esimerkkinä vaikkapa se, että hirveä mäkätys alkoi, kun mun jumppamaksu oli 30e (lukukausi). Ja itse osti seuraavana päivänä 120e maksavat farkut.
Ja nyt äskettäin osti taas yli satasen farkut (Gant) ja sitten sanoi, etten voi lähteä autolla Prismaan (15km), kun bensaan menee rahaa. Ketuttaa kyllä ankarasti, etten vain ottanut ja lähtenyt! Ja päätinkin, että tästä lähtien minä lähden vaikka Timbuktuun, jos tarve on, enkä kysele miehen mielipiteitä enää!
ap.
vaativaan personallisuuteen. Ei käy kateeksi...
valitan