Yrittääkö kolmatta lasta, mielipiteitä puolesta ja vastaan. ov
2 lasta jo on, iät 4 ja 3. Lapsiluvun piti olla täysi. En ole enää kotona lasten kanssa vaan ovat jo toista talvea hoidossa. Nyt on alkanut vauvakuume nostaa päätään, mies vastustaa mutta ei ehdottomasti. Itse mietin lähinnä taloudellisia seikkoja ja toisaalta uraani, olen siirtymässä uusiin työtehtäviin ja työnantajalla on käsitys että satsaan nyt uraan. Toisaalta haaveilen myös jatko-opinnoista, lapsen myötä se täytyisi unohtaa tai ainakin siirtää kauemmas. Taloudellisesti lapseen olisi periaatteessa varaa mutta kyllähän se perheen elintasoon vaikuttaisi. Pitäisi ostaa isompi asunto, nykyinen on kolmio ja isompi autokin kai pitäisi hankkia. Tykkäämme matkustella, onko 5 henkisen perheen hankalaa matkustaa? Entä kuinka sisarussuhteet muotoutuvat jos yksi on selvästi kahta muuta nuorempi, jääkö ulkopuoliseksi?
Kommentit (5)
Saisit tutustua vielä yhteen aivan ihanaan, valloittavaan suloiseen ihmiseen, joka rakastaa sua kovasti. Mulla tämä menee kaikkien järkisyiden edelle.
tuo on kyllä hyvä syy kieltämättä:) mutta järki-ihmisenä haluan puntaroida asiaa monelta kantilta, ja pohtia asian vaikutukset perheemme elämään. En osaa ottaa esim taloudellisia asioita "herran haltuun" mentaliteetilla, vaan puntaroida ihan tosissaan että onko meillä varaa vielä yhteen lapseen. Ja nämä muut asiat myös.
meillä sama mietinnässä. Itse mietin myös paljon esim. sitä jaksanko tarjota ja kuljettaa lapsia harrastuksiin, onko meillä mahdollisuus tarjota se kolmelle lapselle vai ei. Ja kun itsekin haluan opiskella yms. että riittääkö aika. Nyt toisaalta kaikki hyvin balanssissa.
koska silloin heidän hoivaviettinsä on jo vähän herännyt ja osaavat olla vauvan kanssa hieman erilailla kuin ihan pienet. Matkustelu tulee paljon kalliimmaksi ja esim. hyviä ja halpoja äkkilähtöjä on paljon hankalampi löytää. Kolmen lapsen kanssa esim. kylpylässä, huvipuistoissa sun muissa on paljon vaikeampaa, kun on vain 2 aikuista. Yksi jää aina yksinään ilman vanhempaa. Mulla on 3 lasta pienillä ikäeroilla, mutta silti ne leikit eivät kovinkaan usein natsaa. Sanoisin, että mieluummin 4 lasta kuin 3, sitten kaikilla on aina "pari" eikä tarvitse marista, kun yksi jätetään leikkien ulkopuolelle.