Miten te voitte määritellä kohteen johon rakastutte?
Rakkaus on rakkautta, ei se katso kohdetta. On aivan sama mitä ominaisuuksia rakkauden kohteella on. Jos niillä on väliä, se ei ole rakkautta.
Kommentit (4)
Minulla ainakin on sekä sielu että mieli, sekä järki että tunteet. Leikitään nyt vaikka, että minulla on sisälläni asiantuntijoita, joista kukin vastaa omasta osa-alueestaan. Ennen kuin sitoudun toiseen ihmiseen, pidän huolta, että kaikki sisäiset asiantuntijani ovat yhtä mieltä siitä, että tämä veto kannattaa. Voi olla, että tämä ei ole rakkautta, mutta pysyvään ihmissuhteeseen se ainakin on minut johtanut. Ehkäpä nämä kohdetta valikoimatta rakastuneet huomaavatkin vuoden-parin päästä, että rakkaus on kadonnut jonnekin. Ja voi voi, sitten pitää hajottaa lapsilta koti.
Oikea rakkaus on pyyteetöntä, kuten rakkaus omia lapsia kohtaan. Se pysyy ja kasvaa. Mitkä sinun osa-alueesi torjuvat jotkut lapsesi ominaisuudet?
Ei ainakaan pitäisi olla. Rakkaus omiin lapsiin on aivan eri asia, kuin puolisoon.
Luulisi ihmisen terveesti kasvaessaan oppivan vähitellen, ettei kannata hakata päätään seinään, ja että rakkaus on todella tuskallista, jos kohde on mahdoton. Sitä paitsi kyllä minulla ainakin kohteen täytyy osoittaa myös rakkautta tai ainakin ihastusta minua kohtaan, että voisin hänelle täysin lämmetä. En voisi rakastua ihmiseen, joka esim. ei välitä minusta juurikaan, on homo, tai muuten vain kiinnostunut jostain muusta/sitoutunut toiseen.
Se kuuluu terveen tunne-elämän kehityksen tehtäviin, ettei roiku kenessä tahansa. Esim. huonostikohdellut lapsethan tekevät sitä; voivat ripustautua jokaiseen aikuiseen, ja myöhemmin seurustelukumppaniin.
säätelyyn. Pystyt siihen muissakin asioissa, miksi et siis tässä.
Vastaus: on tullut katsottua ja luettua liikaa hömppäromantiikkaa.
Minulla ainakin on sekä sielu että mieli, sekä järki että tunteet. Leikitään nyt vaikka, että minulla on sisälläni asiantuntijoita, joista kukin vastaa omasta osa-alueestaan. Ennen kuin sitoudun toiseen ihmiseen, pidän huolta, että kaikki sisäiset asiantuntijani ovat yhtä mieltä siitä, että tämä veto kannattaa. Voi olla, että tämä ei ole rakkautta, mutta pysyvään ihmissuhteeseen se ainakin on minut johtanut. Ehkäpä nämä kohdetta valikoimatta rakastuneet huomaavatkin vuoden-parin päästä, että rakkaus on kadonnut jonnekin. Ja voi voi, sitten pitää hajottaa lapsilta koti.