Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huutonetissä

Vierailija
07.11.2010 |

pitää huutaa viimeisellä minuutilla vasta vaikka kohde olisi auki 14 vrk ja tämän aikana olisi ehtinyt huutaa ja on katsonutkin kohdetta 101 kertaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä en ymmärrä tätä keskustelua laisinkaan.

Myyn jonkun verran vanhaa, tarpeetonta tavaraa Huutiksessa ja kaupaksi ovat menneet. Laitan aina sen 14 päivää huutoajaksi eikä mulle tule mieleenkään käydä siellä kyttäilemässä, miten kohteilla menee kesken voimassaolon. Meklariltahan tulee sitten ystävällinen viesti, kuka tavaran on huutanut ja mihin hintaan. Mulle ainakin on ihan sama, milloin ne huudot tehdään. Jos haluaisin ripeämmät huudot niin kai laittaisin myös lyhyemmän huutoajan tai jopa Osta heti -mahdollisuuden.

Vierailija
42/49 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaan kiinnostavan pelikoneen halvalla huutonetissä niin huudan heti ja otan yhteyttä myyjään ja kysyn, että myytkö huutaaani summaan vai millä myyt ja saan näin korjattua huutoa vielä tai sitten jos on liian korkea pyynti niin en vaivaa itseäni enää.

Tai jos huomaan tietokoneosia halvalla ja on luotettava myyjä niin laitan heti huudon ja korotuksen.

Tai jos talvirenkaat on myynnissä jollakin ja erikoisvanteilla niin miksi munisin 14 vrk kun tarvitsen niitä heti ja voin huutaa ja laittaa viestiä myyjälle?

kun joku käy tekemässä tarjouksen ja aloittaa sitten "joko-voisit-sulkea-kohteen-olen-tehnyt-siitä-tarjouksen"-viestittelyn. Se on vielä ärsyttävämpää kuin huutokaupan sulkeutumisen jälkeinen viestittely. Minä en sulje kohteita kesken kaiken (enkä ole koskaan sellaista huomannut tehtävän ainakaan minua kiinnostaneissa kohteissa) ja yleensä kohteeni ovat 7-10 päivää avoinna. Jos kohde on sulkeutunut ja esimerkiksi harvoin käyttämäni hv ei ole ylittynyt, niin en pahastu jos joku kohteesta vielä kyselee. Ja monet kaupat ovat näin syntyneetkin.

En itse yleensä tee heti tarjousta vaan odotan ja katson onko joku muukin kohteesta kiinnostunut. Jos hinta lähtee heti nousemaan, niin en jää sitä seuraamaan. Monta juttua olen huutanut mielestäni edullisesti, kun olen tehnyt ainoan tarjouksen hieman ennen kohteen sulkeutumista. Pyrin siis tekemään löytöjä, en huutamaan kohteita hinnalla millä hyvänsä. Minun kohteistani toki saavat käydä kiivasta huutokauppaa alusta loppuun saakka... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista kerjäämistä, toivottavasti ei moni myyjä sulje kohteita. Itse inhoan juuri tuollaisia ostajia. Minä olen laittanut myyntiajan, jos ei malta odottaa sen päättymistä niin jättäkööt huutamatta.

Ja miksi ihmeessä sulkisin kohteita kesken kaiken kuun muutkin voivat innostua huutamaan ja saisin silloin enemmän rahaa. Tyhmä en ole ja jätä hankkimatta lisää rahaa.

Jos huomaan kiinnostavan pelikoneen halvalla huutonetissä niin huudan heti ja otan yhteyttä myyjään ja kysyn, että myytkö huutaaani summaan vai millä myyt ja saan näin korjattua huutoa vielä tai sitten jos on liian korkea pyynti niin en vaivaa itseäni enää.

Tai jos huomaan tietokoneosia halvalla ja on luotettava myyjä niin laitan heti huudon ja korotuksen.

Tai jos talvirenkaat on myynnissä jollakin ja erikoisvanteilla niin miksi munisin 14 vrk kun tarvitsen niitä heti ja voin huutaa ja laittaa viestiä myyjälle?

Vierailija
44/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nolottaa, kun on myynnissä kulahtaneita vaatteita satamäärin ja kukaan ei niitä huuda. Sitten suljetaan etukäteen.

No, joillain tuntuu olevan aikaa kytätä noita satoja kohteitaan - onneksi taidamme liikkua eri genreissä, joten en ole näihin kiiresulkijoihin törmännyt!

Vierailija
45/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka huudot tulisikin viimeminuuteilla. Pääasia että menevät kaupaksi,yleensä kaikissa kohteissani on vain 1 huuto,koska laitan hinnat sellaisiksi että riittää se 1 huuto ja olen tyytyväinen.

Joitakin tuotteita on joutunut laittamaan monet kerrat uudestaan myyntiin,mutta aina kuitenkin lopuksi löytynyt ostaja niillekin.

Vierailija
46/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää huutaa viimeisellä minuutilla vasta vaikka kohde olisi auki 14 vrk ja tämän aikana olisi ehtinyt huutaa ja on katsonutkin kohdetta 101 kertaa.

Miks ihmeessä sä laitat myyntiajaksia 14 vrk, jos se täytyy huutaa heti? Pistä huutoajaksia vuorokausi jos ei kerran hermot kestä odotella huutoja niin ei tarvi pelätä että joku huutaa vasta viime minuutilla!!

Vierailija
47/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita myyntiajaksi yksi päivä, jos on rahasta tiukkaa.

Myyntiaika on kyllä ihan se, minkä itse kohteellesi määrität. Kaikesta ihmiset jaksavat valittaa. Pistä kauppaehdoksi, että "vain ensimmäisen vuorokauden aikana kohteen ilmoittamisesta tehdyt huudot hyväksytään".

Vierailija
48/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huudan huutokaupan kohteita joko heti kun on tullut kaupaksi tai viime minuuteilla, ihan miten tuotteen huomaan tai tunnen tarvitsevani. Voin myös jättää korottamatta, jos joku muukin huutaa sen vuoksi, että olen jo hankkinut niin paljon vastaavia, että ajattelen jonkun muun sen tarvitsevan enemmän kuin minä.

Myyjänä minua ärsyttää nämä tyypit, jotka laittavat heti tuotteen myyntiin laitettuani viestiä möisinkö sen heti ja hänen mainitsemaan hintaan ja selityksenä mitä uskomattomimpia satuja. Usein kyse on silloin juuri tuotteesta, jossa hinta nousee kysynnän vuoksi korkeaksi ja aina noissa tapauksissa tuotteen hinta on noussut selkeästi korkeammaksi kuin kyselijän ehdottama hinta. Ymmärrän kyllä sellaiset kyselijät, jotka kysyvät esim. myynkö tuoteen jollain tietyllä hinnalla hänelle kohteen umpeuduttua, ellei mene kaupaksi hintavarauksen hintaan. Minusta noilla kahdella kysyntätavalla on selkeä ero.

Minusta on vain kiva, jos edes viime minuuteilla, joku huutaa kohteitani. Ei sillä ole minusta merkitystä, kunhan menee kaupaksi.

Aina on erilaisia ihmisiä molemmilla puolin tiskiä, toinen tykkää "äidistä ja toinen tyttärestä".

Vierailija
49/49 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tavarasta eroon, niin laittaa sen myyntiin siihen hintaan millä on valmis luopumaan siitä. Jos on kiire saada tavara pois nurkista, laittaa sen pvm viimeiseksi myyntipäiväksi kun haluaa eroon siitä. Jos haluaa myydä tutuille, sen kun myy. Eikä niitä huutoja ole pakko kytätä joka hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi