Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette käy päivittäin suihkussa

Vierailija
07.11.2010 |

Onko käsien pesu myös kärsimystä? Pesetteko wc-käyntien jälkeen, ulkoa tullessa ja ennen ruoanlaittoa? Vaihdatteko sukat ja pikkuhousut päivittäin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihon suojakerros missä ns. hyvät bakteerit elävät, ei ole siinä ihan turhan takia.

Jos se kokoajan kaltataan pois, käyttämällä lämmintä vettä ja erilaisia puhdistusaineita, niin elimistön kyky suojautua erilaisia ulkoapäin tulevia haitallisia mikro-organismeja vastaan heikkenee.

Vierailija
22/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu on joskus kärsimystä, mulla todellakin kuivuu kädet talvisin. Mutta pakko niitä on silti pestä ja kymmeniä kertoja päivässä. Pesen aina kun tulen ulkoa, pesen ruokaa laittaessakin monta kertaa, pesen joka kerta kun vaihdan lapselle vaipan, pesen aina kun pyyhin isomman lapsen pyllyn, pesen sen jälkeen kun olen laittanut pyykkikoneen käyntiin jne. Alapään pesen pari kertaa päivässä, joka päivä vaihdan puhtaat pikkarit ja sukat. Hiukset pesen pari-kolme kertaa viikossa tai jos on jotain menoa. Suihkussa käyminen vain on vaivalloista, aikaavievää ja työlästä. Inhoan tulla suihkusta pois kun palelee ja pitää rasvata ihoa ja hiukset on pitkään märät ja valuu vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on hiustenkuivaajakin mutta en jaksa sitä käyttää. Sanoinhan että suihkussakäynti on työlästä. :) Mulla on takapuoleen asti pitkä tukka eikä sen kuivaaminen ole kovin nopeaa kuivaimellakaan. Saati sitten miten hiustenkuivaaja kuluttaa hiuksia!

Mutta pakkohan sieltä suihkusta on tulla pois ja siinä välissä on se inhottava kylmä ja märkä hetki ennenkuin saa itsensä pyyhkeen sisään ja kuivaksi.

Vierailija
24/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en käy suihkussa päivittäin enkä laita uusia dödöjä päivittäin!

Haisen ihan normaalille itselleni. Jos hikoilisin niin tilanne eri. Ja hajuvettä laitan myös, puhtaalle iholle!

Nro 20: ulostan pönttöön. Lantionpohjalihakseni työskentelee normaalilla tavalla eikä lorahtele. Kakka tapaa jäämään paperiin, ei kalsareihin.

Syötkö hyvää ravintoa jos sun housuissa on paskaa?

Ei minulla ole, nuuskasen kyllä pöksyjä jos niissä olis jotain eritteitä mutta hyvin pärjää näin.

14

Vierailija
25/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku on mulle sellainen elämän pieni ilo. En ole lotraaja, pesen alapään, saippuoin vain jalat ja kainalot. Hiuksia en tietenkään kastele joka suihkukerralla. Tuollaisessa pikasuihkussa vettä roiskuu vähän muullekin vartalolle, mutta so what. En ala kykkiä lavuaarilla kun suihku on ihan siinä vieressä ja kalliilla rahalla märkätilat taloon rakennettu.

Vierailija
26/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu ei ole kärsimystä. Pesen wc-käyntien jälkeen ja ulkoa tullessa. En vaihda sukkia ja pikkuhousuja päivittäin, vaan suihkun jälkeen.

Vierailija
27/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan ok-talossa, jossa on pesutiloissa ihan saatanan kylmä. Pesutilat ovat yhteydessä saunaan, eli periaatteessa jos haluaisi lämmintä sinne suihkutiloihin pitäisi lämmittää joka kerta sauna.

On siellä patterilämmitys, mutta ei se riitä.

Vierailija
28/28 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käsien pesu myös kärsimystä? Pesetteko wc-käyntien jälkeen, ulkoa tullessa ja ennen ruoanlaittoa? Vaihdatteko sukat ja pikkuhousut päivittäin?

kärsimystäkin, koska jos oikein innokkaasti pesen, saattaa tulla halkeamia käsiin. Pesen vessassa käydessä, ulkoa tullessa en (elleivät kädet ole likaiset) enkä välttämättä ennen ruuanlaittoa. Jos olen tehnyt jotain likaista - vaikkapa siivonnut eläimen häkin tai tehnyt ulkotöitä - pesen. Alushousut vaihdan päivittäi, mutta sukkia en, koska ne eivät mulla likaannu mulla päivässä: käytän kotona kaksia villasukkia tai tossuja sukkien päällä, eivätkä jalkani juuri hikoile. Olen tosi vähähikinen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän