Palstapsykolookit apuja :D Miksi ihminen ihastuu sillä tavalla että
ei saa vastakaikua ja asettaa itsensä ikävään asemaan? Siis ymmärrän toki sarjaihastujaa tai ihastumista ylipäätään, mutta miksi jotkut ihastuvat vain sellaisiin, jotka eivät ihastu takaisin? Siis ikäänkuin tuntuvat hakevan kohteeksi sellaisia, jotka eivät kiinnostu heistä? Onko tähän jotain teoriaa?
Kommentit (8)
Tulkitsee väärin toisen sanomisia ja tekemisiä?
Siis tapaan ihmisen, ja tulemme hyvin toimeen. Haluan tutustua paremmin, ajattelen että tuon kanssa ystävystyisi. Sitten käy niin, että toinen ei haluakaan pitää yhteyttä tai tutustua paremmin. Tämä toistuu paljon, en ymmärrä?
Mullekin on känyt noin monta kertaa. Sitä huomaa, että itse pitää yhteyttä, toinen ei, ja että toinen ei olekaan kiinnostunut sinun elämästä/ sinusta. Kaveruussuhteissa nimenomaan. Ruvetaan FB-kavereiksi, nähdään pari kertaa ehkä, sitten enää ei. Outoa minusta. En muista että olisi yhtään käynyt toisinpäin näin.
Osaako kukaan selittää? Itse ajattelin, että tällainen ihminen ei oikeasti haluaisi suhdetta vaan ihastuminen palvelee ainoastaan hänen joitain omia sisäisiä tarpeita, ja siksi ihastumiselle haetaan kohde, joka ei vastaa. Että se on turvallisempaa niin?
-ap
Osaako kukaan selittää? Itse ajattelin, että tällainen ihminen ei oikeasti haluaisi suhdetta vaan ihastuminen palvelee ainoastaan hänen joitain omia sisäisiä tarpeita, ja siksi ihastumiselle haetaan kohde, joka ei vastaa. Että se on turvallisempaa niin?
-ap
Voi myös olla että tällainen ihminen ihastuu "ensimmäiseen vastaantulijaan", siis siihen joka kulloinkin sattuu olemaan paikalla. Että ei välttämättä ole synkkausta tms.
Ne ihastuu paremman näköisiin kuin mitä itse on. Ja siksi eivät saa vastakaikua.
Ne ihastuu paremman näköisiin kuin mitä itse on. Ja siksi eivät saa vastakaikua.
jotenkin ilmaisseet kiinnostuksensa, voi se olla pieni juttukin eikä välttämättä etene yhtään minnekään mutta ihastus säilyy, silti.
Mutta mulle tuli tuosta mieleen oma tilanne, ei ihastumisten vaan ystävystymisten suhteen. Vähän ihastumista sekin on.
Siis tapaan ihmisen, ja tulemme hyvin toimeen. Haluan tutustua paremmin, ajattelen että tuon kanssa ystävystyisi. Sitten käy niin, että toinen ei haluakaan pitää yhteyttä tai tutustua paremmin. Tämä toistuu paljon, en ymmärrä?