Miksi joidenkin mielestä on ihan ok, että esim. anoppi sanoo miniää huoraks tmv. lasten kuullen?
Ja muutenkin arvostelee kaikkea mitä miniä tekee ja isommat lapset siis kuulevat kaiken, tuollainen tuskin on sopivaa 3-5v korville, vauva ei onneks vielä mitään ymmärrä.
Pystyin todella hyvin samaistumaan tuon toisen ketjun aloittajaan, joka kertoi anopistaan, teksti olisi voinut olla minun kirjoittamani aika pitkälle, tosin meillä ei ole kaksosia ja isompiakin lapsia jo.
Minun anoppini siis lasten kuullen kertoo, miten minä en osaa tehdä mitään oikeen, koska en tee sitä hänen tavallaan. Aiemmin puuttui vain vauvan hoitoon, siis kun isommat oli pieniä, mutta kolmannen synnyttyä tilanne sen kun pahenee. Olen saanut kuulla olevani huora/lutka kun olen käynyt esim. baarissa ja jos olen sattunut kotona ottamaan vaikka lasin viiniä ja anoppi ollut paikalla niin olen alkoholisti.
Lisäksi olen laiska äiti kun 5v (erityislapsi) on hoidossa neljänä päivänä viikossa. Tuo hoito on lapsen parhaaksi, ei siksi, etten häntä itse jaksaisi hoitaa, mutta anopille tämä ei mene jakeluun.
Ollaan puhuttu tästä anopin kanssa tuhat ja yks kertaa, myös mies ja appiukkokin on puhunut, mutta anoppi ei vaan ymmärrä. Nyt onkin sitten toistaiseksi kielletty anoppia tulemasta meille, saa tulla heti kun osaa käyttäytyä. Appiukko sen sijaan käy yhä säännöllisesti.
Minua kiinnostaisi tietää, että miksi miniän pitäis sietää anopin lapsellista käytöstä ja yrittää olla välittämättä ja anoppi saa tehdä niin kun tahtoo. Minä kun olen aina luullut, että AIKUISILTA ihmisiltä voisi vaatia käytöstapoja, lienen sitten väärässä??
Kommentit (25)
toimimaan kuten anoppi neuvoo? Ja etten halua kuulla olevani huora, alkoholisti ym. aivan naurettavin perustein?
Todellakin mieluummin uskon lääkäreitä, että toinen kaksosista tarvitsee vielä lypsettyä maitoa ja kun tällä "heikommalla" on muitakin ongelmia, joten häneen ei missään nimessä voi soveltaa samoja ohjeita kun täysiaikaisena syntyneisiin terveisiin vastasyntyneisiin.
toisen ketjun aloittanut kaksostenäiti
vaikuttaa vähän kyllä hysteerikolta.
sen jälkeen pistäisin eukon pihalle vaikka omin käsin ja takaisin ei olisi tulemista ilman hemmetinmoista anteeksipyyntöä. Toisesta kerrasta tekisin rikosilmoituksen.
Onneksi oma anoppini on ihana, harmi vaan että naimisissa melkomoisen vätyksen kanssa, joten lapsia ei esimerkiksi voi heille koskaan viedä, koska miehensä on niiiiin väsynyt.
Meillä oli myös niin, että ennen lapsia oli anoppiin hyvät välit, mutta nyt kun on lapsia niin minä tai mieheni emme osaa tehdä enää mitään oikein, ja koko ajan kuullaan kritiikkiä, varsinkin jos haluamme tehdä jotain edes hetken kahdestaan. Muiden kuullen kyllä sanotaan, että kaikki kasvattaa omalla tavalaan lapset, mutta sitten kun ei ole muita kuulemassa niin äidin ja isän kasvatus mäkeen ja mummon kasvatus on ainoa oikea tapa.
vituttaa!!!!!!!!!!!
kaikki ole samanlaisia kun heidän omansa!
sinä sen sijaan vaikutat hänen anopiltaan??