Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin mielestä on ihan ok, että esim. anoppi sanoo miniää huoraks tmv. lasten kuullen?

Vierailija
07.11.2010 |

Ja muutenkin arvostelee kaikkea mitä miniä tekee ja isommat lapset siis kuulevat kaiken, tuollainen tuskin on sopivaa 3-5v korville, vauva ei onneks vielä mitään ymmärrä.

Pystyin todella hyvin samaistumaan tuon toisen ketjun aloittajaan, joka kertoi anopistaan, teksti olisi voinut olla minun kirjoittamani aika pitkälle, tosin meillä ei ole kaksosia ja isompiakin lapsia jo.

Minun anoppini siis lasten kuullen kertoo, miten minä en osaa tehdä mitään oikeen, koska en tee sitä hänen tavallaan. Aiemmin puuttui vain vauvan hoitoon, siis kun isommat oli pieniä, mutta kolmannen synnyttyä tilanne sen kun pahenee. Olen saanut kuulla olevani huora/lutka kun olen käynyt esim. baarissa ja jos olen sattunut kotona ottamaan vaikka lasin viiniä ja anoppi ollut paikalla niin olen alkoholisti.

Lisäksi olen laiska äiti kun 5v (erityislapsi) on hoidossa neljänä päivänä viikossa. Tuo hoito on lapsen parhaaksi, ei siksi, etten häntä itse jaksaisi hoitaa, mutta anopille tämä ei mene jakeluun.

Ollaan puhuttu tästä anopin kanssa tuhat ja yks kertaa, myös mies ja appiukkokin on puhunut, mutta anoppi ei vaan ymmärrä. Nyt onkin sitten toistaiseksi kielletty anoppia tulemasta meille, saa tulla heti kun osaa käyttäytyä. Appiukko sen sijaan käy yhä säännöllisesti.

Minua kiinnostaisi tietää, että miksi miniän pitäis sietää anopin lapsellista käytöstä ja yrittää olla välittämättä ja anoppi saa tehdä niin kun tahtoo. Minä kun olen aina luullut, että AIKUISILTA ihmisiltä voisi vaatia käytöstapoja, lienen sitten väärässä??

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähestymiskielto lapsiin

ps olen tosissani

Vierailija
2/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniänsyyllistäjät uskovat niitä miniöiden tarinoita tosiksi. Tuntuu että av:lla monille on ylivoimaista ymmärtää ettei toisten tilanne ole sama kuin oma, ja olettavat että ne toiset joko valehtelevat tai ovat väärässä.

Ne "keskustelut" ovat usein tätä kaavaa:

ap: "anoppini kutsuu minua huoraksi lasten kuullen."

vastaus: "anoppiparat eivät kyllä pysty tekemään mitään oikein, minun anoppini on ihana välittävä ihminen ja arvostan hänen viisaita neuvojaan. Mene ap vetämämään vittu päähäsi kun et arvosta vanhempia ihmisiä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. keskustelussa, johon viittaat (kaksosten äiti), ei ollut mistään tuollaisesta kysymys.

Kun tänne palstalle joku miniä kirjoittaa ja purkaa sappensa, hän tietysti kirjoittaa omista lähtökohdistaan: anoppi syyttelee ja arvostelee kaikesta. Teksti on takuulla värittynyttä, ja eri syistä: miniä haluaa kanssasisarilta myötätuntoa ja on sydänjuuriaan myöten loukkaantunut, hän on väsynyt ja ehkä synnytyksen jälkeisten valtavien hormonimuutosten jäljiltä herkkä (tätähän ei saa sanoa, koska se suututtaa, mutta sanonpa nyt kuitenkin, koska on fakta, että sillä on vaikutusta). Me täällä ei tiedetä koko anopin ja miniän historiaa, ja on aika lailla varma, että totuus on ainakin jonkin verran toisenlainen kuin mitä miniä esittää. Yleensä ihmiset tulkitsevat toisiaan väärin ja väärinkäsityksiä tapahtuu.

Anoppi siis voi mielestään yrittää vain auttaa hyvillä neuvoillaan tai olla humoristi ("ei se äiti tiennytkään, että täällä on kakat housuissa") ja miniä ottaa ne henkilökohtaisena arvosteluna, itsensä dissaamisena ja lapsen kannalta hengenvaarallisena pelleilynä (ns. vanhentuneet suositukset).

Ja kuitenkin: jos se mumma sattuukin laittamaan vähän suolaa taaperon perunoihin tai sokeria porkkanoihin, siitä tuskin on mitään vaaraa, jos se tapahtuu pari kertaa vuodessa eikä joka päivä. Lastenhoidon suositukset ovat tosiaan muuttuneet vuosikymmenistä toiseen, mutta vaikka esimerkiksi 60-luvulla jo kaksiviikkoisille vauvoille ruvettiin antamaan raasteita ja mehuja, aikuisia ihmisiä heistäkin kasvoi.

En ole itse anoppi ja toisaalta omat kärhämäni minullakin on oman anopin (samoin kuin oman äidin!) kanssa ollut, niin että puhun ihan oman kokemuksen valossa. Maailman helpoin asia on ymmärtää toinen väärin!

Vierailija
4/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitä kaunistelemaan.

Ihme säälinkerjäystä ja vinkumista.

Vierailija
5/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei lue aloituksessa, mutta vastauksessa 71 tuon alla olevan ketjun ap kertoo, että anoppinsa on sanonut häntä mm. huoraksi.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1268755/miksi_anopil…

ap

Mutta esim. keskustelussa, johon viittaat (kaksosten äiti), ei ollut mistään tuollaisesta kysymys.

Kun tänne palstalle joku miniä kirjoittaa ja purkaa sappensa, hän tietysti kirjoittaa omista lähtökohdistaan: anoppi syyttelee ja arvostelee kaikesta. Teksti on takuulla värittynyttä, ja eri syistä: miniä haluaa kanssasisarilta myötätuntoa ja on sydänjuuriaan myöten loukkaantunut, hän on väsynyt ja ehkä synnytyksen jälkeisten valtavien hormonimuutosten jäljiltä herkkä (tätähän ei saa sanoa, koska se suututtaa, mutta sanonpa nyt kuitenkin, koska on fakta, että sillä on vaikutusta). Me täällä ei tiedetä koko anopin ja miniän historiaa, ja on aika lailla varma, että totuus on ainakin jonkin verran toisenlainen kuin mitä miniä esittää. Yleensä ihmiset tulkitsevat toisiaan väärin ja väärinkäsityksiä tapahtuu.

Anoppi siis voi mielestään yrittää vain auttaa hyvillä neuvoillaan tai olla humoristi ("ei se äiti tiennytkään, että täällä on kakat housuissa") ja miniä ottaa ne henkilökohtaisena arvosteluna, itsensä dissaamisena ja lapsen kannalta hengenvaarallisena pelleilynä (ns. vanhentuneet suositukset).

Ja kuitenkin: jos se mumma sattuukin laittamaan vähän suolaa taaperon perunoihin tai sokeria porkkanoihin, siitä tuskin on mitään vaaraa, jos se tapahtuu pari kertaa vuodessa eikä joka päivä. Lastenhoidon suositukset ovat tosiaan muuttuneet vuosikymmenistä toiseen, mutta vaikka esimerkiksi 60-luvulla jo kaksiviikkoisille vauvoille ruvettiin antamaan raasteita ja mehuja, aikuisia ihmisiä heistäkin kasvoi.

En ole itse anoppi ja toisaalta omat kärhämäni minullakin on oman anopin (samoin kuin oman äidin!) kanssa ollut, niin että puhun ihan oman kokemuksen valossa. Maailman helpoin asia on ymmärtää toinen väärin!

Vierailija
6/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi sitä kaunistelemaan.

Ihme säälinkerjäystä ja vinkumista.

Vierailija
7/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa toiselle kaksosista, joka on pienikokoinen ja jos en lypsä niin hänen painonsa mitä todennäköisimmin laskee. Myös tämän pienikokoisemman kaksosen kanssa on terveyden kanssa muita ongelmia ja olisi siksi tärkeää, että hän kasvaa.

Kuten jo omassa ketjussani kerroin, ettei anoppini hoida pahemmin kaksosia, appiukko sen sijaan touhuaa paljon kaksosten kanssa. Välillä olen anoppia pyytänyt tekemään jotain kotitöitä ja tähän hän on vastannut, ettei hän ole meille siivoamaan tullut.

Hiukan ihmetyttää tuo anopin käytös, koska ennen kaksosia meillä oli hyvät välit ja oikeasti pidin anoppiani mukavana, välillä jopa tuntui kuin hän olisi äiti minulle. Nyt on sitten täysin toinen ääni kellossa ja olen täysin kypsä anopin arvosteluihin ja nimittelyihin.

Ja kyllä tämän ketjun aloittanut on oikeassa siinä, että anoppini on sanonut minua niin huoraksi kuin alkoholistiksikin.

toisen ketjun aloittanut

Vierailija
8/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai toista saa taksikuskiksi sanoa. Jos on huora niin ei kai sitäkään tarvi salata.

Huora on huora, vaikka voissa paistais.

Vierailija
9/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini sanoo näin, koska hänestä käyn baarissa iskemässä miehiä, oikeasti sillon harvoin kun menen niin olen ystävien kanssa.

ap

kai toista saa taksikuskiksi sanoa. Jos on huora niin ei kai sitäkään tarvi salata.

Huora on huora, vaikka voissa paistais.

Vierailija
10/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään ihmettele miksi olet anopin kanssa napit vastakkain, en muuten ymmärrä mitä aikuinen ihminen tekee baarissa 3-4xvuodessa, mukavampiakin paikkoja on tavata ystäviä.

Vierailija
11/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini, ettei tuo huoraks ym. nimittely ole leikillään sanottu.

Tapaan kyllä ystäviäni muuallakin kun vaan ravintolassa, mutta on ollut tapana 3-4krt vuodessa käydä baarissa niin, että on kaikki ystävät samaan aikaan koossa.

ap

en yhtään ihmettele miksi olet anopin kanssa napit vastakkain, en muuten ymmärrä mitä aikuinen ihminen tekee baarissa 3-4xvuodessa, mukavampiakin paikkoja on tavata ystäviä.

Vierailija
12/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi kuitenkin käy teillä, mitä mieltä anopin kiellosta tai yleensä hänen käyttäytymisestään? Ihan oikein teitte.

Vierailija
13/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset kaksoset ovat? Oletko siis oikeasti sen takia lypsänyt, että voisit juoda? Jos tilanne on se, niin minäkin ajattelisin sinusta yhtä ja toista.

Vierailija
14/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea rinnasta ja saa loput sitten pullosta. Kaksoset ovat kohta 3kk, syntyivät keskosina.

Olen ollut kaksosten syntymän jälkeen yhtenä iltana viettämässä tyttöjen iltaa (join yhden siiderin tuollon) ja tuosta anoppini sitten teki omat johtopäätökset ja seuraavalla vierailullaan sain kuulla olevani huora sekä alkoholisti.

toisen ketjun aloittanut

Kaksosten äidille! Minkä ikäiset kaksoset ovat? Oletko siis oikeasti sen takia lypsänyt, että voisit juoda? Jos tilanne on se, niin minäkin ajattelisin sinusta yhtä ja toista.

Vierailija
15/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on arvostellut minua.

Appiukko ymmärtää miksi emme halua vaimoaan meille. Appiukkokin yritti anopilleni puhua ennen kun annettiin porttikielto, mutta ei sekään auttanut. Appiukko on sanonut, että anoppi haluaa olla kaikessa oikeassa ja jos hänelle sanoo vastaan niin hän puolustautuu ja käytös ja arvostelu pahenee.

Samalla tavalla anoppini oli käyttäytynyt myös mieheni veljen vaimoa kohtaan alussa ja useamman vuoden, nyt ovat hyvissä väleissä.

ap

Appi kuitenkin käy teillä, mitä mieltä anopin kiellosta tai yleensä hänen käyttäytymisestään? Ihan oikein teitte.

Vierailija
16/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös ei ole keneltäkää sallittavaa ja ymmärrän porttikiellon. Minusta olette toimineet asiallisesti,mutta jos toinen ei halua ymmärtää tai kuunnella,se on hänen valintansa.

Vierailija
17/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian suhteen. Nosta syyte kunnianloukkauksesta. Näkeepähän anoppi, että olet tosissasi. Tuollaisten ihmisten kanssa ei auta neuvonpidot/väittelyt tai sopimukset.

Toiminta on ainoa mahdollisuus. Jos suuttuu, niin sekin on hänen ongelmansa.

Vierailija
18/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuulla loukkauksia anopilta. Tähän ketjuun nyt joku pahimman sortin ärsyttäjä innostui kirjoittamaan, siitä ei kannata välittää. Noita aina riittää ja ovat varmasti mielestään hauskoja.:(

Vierailija
19/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä voi nostaa syytteen ja viedä käräjille. Mitäs sun anoppi siihen sanois? Sanos vaan kuule sille anopille että pitää turpansa kiinni. Hyvä kun laitoit porttikiellon! Vaadi anteeksipyyntöä, ennen sitä älä laske sitä teille.

Vierailija
20/25 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa vähän kyllä hysteerikolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän