Oopperassa kävijöitä?
Onko täällä muita? Mitkä oopperat haluaisit nähdä? Mikä on ollut paras näkemäsi?
Oletko ollut Savonlinnan oopperajuhlilla?
Äitini on aina tykännyt oopperoista ja onkin kuunnellut oopperamusiikkia lähinnä levyiltä. Vasta nyt viime vuosina on ollut varaa lähteä ihan oopperaa katsomaankin.
Olemme käyneet yhdessä (koska sai innostuksen tarttumaan minuunkin) katsomassa Patarouvan (musiikki hieno, mutta en tykännyt modernisoimisesta) ja Iloisen lesken (operetti, oikein hauska!).
Nyt marraskuussa mennään katsomaan Madama Butterfly.
Kevääksi suunnittelin Sevillan parturia.
Savonlinnan oopperajuhlilla haluaisin käydä. Liput vaan ovat niin riistohintaisia :-/
Kommentit (7)
käynyt oopperassa, mutta tykkään kuitenkin. Kävisin mieluusti useammin, mutta muutin pari vuotta sitten pois PK-seudulta, joten on aika hankalaa. Mä oon nähnyt aika peruskaura oopperoita, mutta muutama vuosi sitten Helsingissä nähty Turandot on jäänyt mieleen, ja teini-iässä Seinäjoen kaupunginteatterissa nähty Viimeiset kiusaukset myös. Haluaisin nähdä seuraavaksi jotain vähän vähemmän traditionaalista.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt lajin päälle :)
ja nähtyt La Traviatan.
Hieno kokemus oli ja klassinen musiikki on parhaimmillaan livenä kuultuna.
Suosittelen myös Kuhmon kamarimusiikki festivaaleja! Aivan mahtavaa siellä myös!
kuitenkaan Savonlinnan juhlilla. Olen nähnyt sekä Madame Butterlyn että Sevillan parturin, ja ne ovat molemmat minusta hienoja. Suosittelen myös lämpimästi Carmenia, jos se on vielä ohjelmistossa. Seuraavaksi haluaisin mennä katsomaan Taikahuilua. Olen nähnyt sen kerran ulkomailla.
Viimeksi olin katsomassa Aidaa tänä syksynä, ja pidin myös siitä.
olisi kauheasti! Olen seurannut vain kälyni uraa ja hänen ystäviään, ovat nuoria suomalaisia oopperalaulajia. (Palo,Juntunen ym.)
En ole mikään oopperafani, mutta suvun mökki on siellä ja tunnelma juhlilla on jotain tosi hienoa... Tosca on ollut paras ooppera jonka olen nähnyt