Olen yli viikon seurannut sekakäyttäjän sekoilua. Siksi roikun palstalla.
Hänen touhunsa masentaa minua. On menossa katkaisuhoitoon, mutta ei kuitenkaan lähde. Hankki jostain taas kalliita tabuja lisää. Yli viikko on mennyt eikä hän enää tajua ajasta mitään.
Kommentit (56)
Erinomaisen hyvä vastaus! Katsopas ap al-anon sivuja, niin huomaat, että auttajat yleensä vain ylläpitävät käyttämistä. Tiukka linja, oli mitä masennusta tahansa!
Numero 16 lainasi numeron 8 vastausta, mutta se katosi vastauksestani.
Yritän saada miehen siihen kuntoon että voi mennä työharjottelupaikalle maanantaina ja pystyy hakemaan deppislääkereseptinsä maanantaina mt-toimistosta. Pari tuntia mennään kerralla. Jos ei mua olisi niin mies pyörisi yksin sekopäisenä maalla asunnossaan ilman että kukaan kurkistaisi sisälle ja kysyisi mitään.
Tarkoitatko 16, että olen toiminut oikein, vai mitä tarkoitat? Minä en mitenkään mahdollista mitään väärinkäyttöä. Tämä on mt-depressiopotilas, jota ei varmaankaan saisi jättää yksin niin kuin on yksin. Mt-hoito ei hoida potilaitaan. Jättivät kaiken kesken perjantaina ja puhelinyhteys ei enää toiminut klo 14 jälkeen. Pilleriresepti jäi siis perjantaina hakematta mt-toimistosta ja lääkkeet ovat miehellä ihan sekaisin.
Ei ole mieheni. Olen tuntenut hänet kesäkuun alusta. Olen ihmetellyt, että miten noin terveen tuntuisella miehellä voi olla sairaan paperit, mutta nyt se retkahdus tuli kesken työharjottelun, mikä piti kunnialla hoitaa loppuun. On siellä työharjottelussa yrittänyt olla täydellinen ja paras, mutta näin sitten tuli retkahdus. Luulevat siellä varmaan alkikseksi ja epäluotettavaksi, mutta mies on sairas. Eläkkeellekään ei kuitenkaan ole päässyt.
Laittaa aamulla herätyskellon soimaan ja yrittää alkaa hoitamaan asioitaan. Ehkä menee töihin.
Huomenna sitten nähdään onnistuuko mies omin voimin vai miten juttu edistyy.
Oletteko sitä mieltä, että tukeni oli turha ja mies olisi pitänyt jättää yksin pyörimään?
Tämä on tosielämää Pyhäinmiestenpäivän viikonlopusta Suomessa 2010.
omaa tarvettasi täytät tällä. Oletko kovin yksinäinen?
kaikki ihmisten välinen perustuu erilaisiin tarpeisiin. Meillä on tarve auttaa toisia hädässä. Sinä varmaan jättäisit vaurioituneen makaamaan kadulle, et auttaisi. Minä auttaisin. Soittaisin hätänumeroon.
Sehän nähtiin maantiellä. Auto oli mennyt ympäri ja lojui tienposkessa. Muut autot vaan ajoivat ohi. Minä parkeerasin ja menin shokissa olevien ihmisten luo ja soitin heille ambulanssin.
Totuus on, että yhä harvempi enää välittää lähimmäisestään. Kaikki vain sanovat E V V K eli Ei Vois Vähempää Kiinnostaa.
Jos sinulla olisi hätä, olisit yksin sairaana kotona, niin etkö haluaisi, että edes joku pitäisi sinuun yhteyttä?
Olet varmaan joku hoitoalan kylmä ammattilainen ja sinua vetää päähän kun ette ole hoitaneet hommiamme ja jonkun ei ammatilaisen tarttee tehdä teidän hommat ilman mitään tukea ja koulutusta. Vapaa-aikakin menee. JNE, JNE.
että olo on parempi, mutta ei hyvä. Sanoi soittavansa myöhemmin. Minullakin oli kiire päivän puuhiin enkä olisi ehtinyt jutella sen enempää-
Pääsiköhän mt-toimistoon, lääkärille ja töihin? Pystyiköhän siis järjestämään kaiken?
Odottelen tässä hänen yhteydenottoaan.
Sai itsensä liikkeelle. Mt-toimistosta tuli lääkereseptit ja tk-lääkäri kirjoitti sairaslomaa vielä kolme päivää. Työpaikan suhteen kaikki ok.
Toistaiseksi onnellinen loppu. Mutta olisi hyvin voinut käydä niin, että mies olisi joutunut pakkohoitoon ja pitkäksi aikaa sairaalaan. Katkaisuhoito ei olisi ollut hänelle oikea ratkaisu eli väärin olisivat miehen asiat menneet.
Kiitos teille kaikille palstalaisille, jotka pitämällä tämän ketjun hengissä annoitte tukea ap:lle.
Mies kehui, että minä pidin hänet pinnalla nämä päivät. Välillä kuitenkin itsekin todella epäilin ja mietin, että alkkiksen kanssako olen tekemisissä. Näin, koska en tunne tätä miestä ja hänen asioitaan niin kamalan hyvin.
T. Ap
Sehän juuri olisi ollut oikea paikka jossa olisi saanut kokonaisvaltaista hoitoa KAIKKIIN ongelmiinsa!!
Toistaiseksi onnellinen loppu. Mutta olisi hyvin voinut käydä niin, että mies olisi joutunut pakkohoitoon ja pitkäksi aikaa sairaalaan. Katkaisuhoito ei olisi ollut hänelle oikea ratkaisu eli väärin olisivat miehen asiat menneet.
Kuulostaa ihan tasan siltä iteltään, että menee max. 5-7 päivää ok ja sitten taas miestä viedään. Pelkästään se, että hakee reseptisotkun takia lääkkeitä kadulta kertoo siitä, ettei kaikki ole ihan kunnossa. Kuka tahansa täyspäinen osaisi mennä sinne päivystykseen ja kertoa, että tilanne on niin paha, että tekee mieli lähteä ostamaan pillereitä diileriltä. Kyllä sää ap olet ihan oikean sekakäyttäjän kanssa tekemisissä, eikä se tokene ilman katkoa ja elämänmuutosta. Heipat vaan sullekin.
Ei sillä ole ennenkään ollut sellaista reissutusta sairaaloihin, hoitopaikkoihin ja katkaisupaikkoihin mistä puhut, vaikka on maanis-depressiivinen. Ei se mitään pillereitä miltään diileriltä hakenut vaan apteekista.
Turhaa maalaat piruja seinälle. Toivon vaan, että kukaan ei sun toimesta joudu mihinkään paikkaan vastoin tahtoaan.
jos hänellä on ihmishenkiä pelastettavana? Miten ne liittyvät toisiinsa?
olla sekakäyttäjä siinä kuin kuka tahansa muukin. Katkasua ja muuta hoitoa tuo kaveris tarttee, ei sinua. ei mikään puhelinpalvelu ketään kuntouta. Kato peliliin, näkyykö siletä joku ammattiauttajan kuva vai joku mutu itseoppinut huijari?
Sanoi, että pyörisi siellä mökissään vieläkin, jos ei olisi saanut tukea.
Käskin mennä pötköttään vaan sängylle ilman mitään paineita että keskellä päivää tarttis nukkua. On deppispotilas ja haluaa nukkua 24 h vuorokaudessa. Eihän kukaan voi niin paljon nukkua. Käskin pitää ajatukset ihan tyhjänä ja olla ajattelematta yhtään mitään. Kuunnella vain radiota ja katsella tyhmänä telkkua tuli sieltä mitä tuli. Näin mennään kaksi tuntia eteenpäin ja sitten taas kaksi tuntia jos onnistuu. Yhdeksältä tai kymmeneltä saa mennä nukkumaan ja yrittää nukkua yöunia. Siihen saakka pitää yrittää vain olla valveilla. Ja syödäkin tarttee. Kaksi kaljaa saa ottaa jos ei ota mitään tabuja. Oli näes jo ne kaksi kaljaa ottanut.