Olen yli viikon seurannut sekakäyttäjän sekoilua. Siksi roikun palstalla.
Hänen touhunsa masentaa minua. On menossa katkaisuhoitoon, mutta ei kuitenkaan lähde. Hankki jostain taas kalliita tabuja lisää. Yli viikko on mennyt eikä hän enää tajua ajasta mitään.
Kommentit (56)
On se hyvä kun on sihteeri kun itse on sekaisin.
Jollakin taholla on jotain mielenkiintoa.
mä en ymmärrä enää puheista mitään, enkä ymmärrä miksi laittaa uusia ja uusia viestejä peräkkäin ilman mitään pointtia. Taitaa ap olla itse sen katkaisuhoidon tarpeessa.
Jossakin päin pitäisi pari ihmistä viedä lukkojen taa. Mutta onneksi niillä on huomenna työharjoittelua.. Tai ei sittenkään. Kuulostavat lähäreiltä.
Olet hieno nainen. Ainoa mitä ihmettelen, on että miten jaksat hengata tällaisella ilkeiden noitien palstalla kuin tämä :D
t. yksi isä
Pitäisi saada lähtemään oma-aloitteisesti katkaisuhoitoon. Mä välitän. Mulla ei ole muutakaan enkä pysty hankkimaan muuta elämää. Jos pystyn yhtä tukemaan niin se olisi mun elämässä jo saavutus. Vaikka sanotte varmaan, että ei sellasta voi auttaa. Sanoo mulle kyllä, että auttaa paljon kun olen olemassa. Myöntää itse olevansa sekakäyttäjä ja tarvitsevansa apua.
luuserimaisella typeryydellä ei ole mitään tekemistä hyvän sydämen kanssa. Fiksu ihminen, joka oikeasti välittää muist akuin itsestään perehtyy asiaan sen verran, että lähtee ja antaa addiktille mahdollisuuden hakeutua hoitoon. Niin kauan kuin on joku hyysääjä, hän ei sitä nimittäin tee.
Sanoo menevänsä aamulla mt-toimistoon hakemaan ne reseptit, jotka siellä hänelle on ja menevänsä tk-hakemaan lääkärintodistuksen.
Luuletteko, että onnistuu? Jos ei onnistu, niin ainakin on arkiviikko aikaa hakeutua katkaisuhoitoon. Helpompi hoitaa keskellä viikkoa maaseudulla kuin päivystyksen kanssa viikonloppuna.
Kiitos kaikille, jotka jaksoivat seurata tätä miestä kanssani tämän viikonlopun. Olen viime viikolla soittanut hänen puolestaan kaksi kertaa mt-toimistoon, mutta nekin vain soittivat miehelle kotiin ja ehdottivat, että hakeutuu katkaisuhoitoon. Mutta ei pystynyt itse hakeutumaan katkaisuhoitoon. Jos ei nyt huomenna osaa hoitaa asioitaan niin soitan taas sinne mt-toimistoon myöhemmin iltapäivällä.
Olishan se hienoa, jos mies pystyisi itse hakeutumaan hoitoon kun on fyysisiä sairauksia ja masennus. Huonompi juttu se on että jotkut muut alkavat soitella häntä kaikenlaiseen hoitoon. Mä en ainakaan ala soittelemaan ympäriinsä. Sen saavat sukulaiset tehdä, mutta kun niitä ei ole.
Ei ole niin läheinen ihminen, että voisi puhua läheisriippuvuudesta.
En mahdollista mitään väärinkäyttöä, yritän saada lähtemään hakemaan hoitoa, mutta katkaisuhoito ei välttämättä ole oikea paikka, kun ei ole alkkis eikä välttämättä edes mikään sekakäyttäjä, vaan deppispotilas, jolla sokeritauti ja muita sairauksia.
Helpolla te niitä ihmisiä lukkojen taakse passitatte. Ei tässä ole kukaan tehnyt yhtään mitään rikollista eikä sairasta. Puhelimella on pidetty yhteyttä sairaaseen yksinäiseen mieheen, jonka tilaa en kunnolla edes tunne, koska en ole hoitaja. Ja hoitajat joille soitettiin viime viikolla jättivät miehen hoitamatta. Ja päivystys ei toimi ja katkaisupaikkoja ei ole saatavilla.
Mitä tässä siis on nyt niin kamalan väärin tehty?
Joutuvat hakemaan apua toinen toisiltaan. Mt-hoito ei ole huomannut, että jos hoidossa on joku selväjärkisen tuntuinen, vähän terveempi henkilö, niin saa hoitaakseen ne potilaita, kanssaystäviä, joita mt-hoito ei osaa tarpeeksi hoitaa. Ei kuulkaas ole kevyttä.
Mun isä on tuommoinen, enkä pidä siihen yhteyttä. Ei tartte itse ahdistua ja masentua, jos ei halua.
jos tuollaista joutuu seuraamaan. Eli miksi seuraat?
Pitäisi saada lähtemään oma-aloitteisesti katkaisuhoitoon. Mä välitän. Mulla ei ole muutakaan enkä pysty hankkimaan muuta elämää. Jos pystyn yhtä tukemaan niin se olisi mun elämässä jo saavutus. Vaikka sanotte varmaan, että ei sellasta voi auttaa. Sanoo mulle kyllä, että auttaa paljon kun olen olemassa. Myöntää itse olevansa sekakäyttäjä ja tarvitsevansa apua.
Ellet saa vastausta olet ehkä väärälllä palstalla ... Yritä uudestaan- kirjoita jotakin itsestäsi
- äläkä luovuta !!!!
Mummeli
Pitäisi saada lähtemään oma-aloitteisesti katkaisuhoitoon.
Eihän tuo toimi, tiiät sen itsekin. Ei ketää voi "saada oma-aloitteisesti" lähtemään yhtään minnekään. Se, miten sinä voit tukea, on kertoa että sulta ei saa rahaa eikä kattoa pään päälle, mutta henkistä tukea piisaa ja voit tulla mukaan saattamaan katkolle ja etsiä yhdessä sopivaa hoitopaikkaa. Eli auttaa voi, mutta usein päihdeongelmaisen läheiset luulevat auttavansa, mutta oikeasti vain mahdollistavat käyttämisen.
Sairaanhoito jätti miehen yksin hoitamattomana viikonlopuksi kotiin. Tiesivät varmaan, että katkaisupaikka on tälle väärä paikka, mutta sitä suosittelivat. Vähän ihme juttu koko juttu.
Olet hieno nainen. Ainoa mitä ihmettelen, on että miten jaksat hengata tällaisella ilkeiden noitien palstalla kuin tämä :D
t. yksi isä
kun et kommentoi saamiasi viestejä.
Eli kysyn vain, että mikä hänen ongelmansa oikein on? Haluaa hoitaa työt, mutta sekottaa käsikauppatabuja ja kaljaa. Onko siis alkkiksen veroinen sekakäyttäjä, jolla putki päällä eikä sitä pysty katkaisemaan ilman apua. Jos pystyisi ite katkaiseen putkensa niin ei olisi mikään riippuvainen, mutta kohta nähdään pystyykö hoitamaan itsensä vai ei.
Odotetaan, että selviää omin neuvoin. Silloin on kuin kuka tahansa meistä, joka vetää yhden viikon, mutta nousee taas. Pillereiden popsijoita on yhteiskunta täynnä.