Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa ajatuksianne imettämisasiastani

Vierailija
06.11.2010 |

Kokeilin sairaalassa ollessani esikoisen kanssa imettämistä, enkä pitänyt siitä millään tapaa. Siispä imetin vain muutamia kertoja. Päätin siirtyä rintapumpun käyttöön ja annoin pumpattua rintamaitoa esikoiselleni sen mitä sitä riitti (n.1kk). Lisänä hän sai äidinmaidonkorviketta. Nyt odotan toista lastani ja olen päättänyt suoraan aloittaa rintapumpun käytön, edes kokeilematta imettää. Eikös se kuitenkin ole pääasia että lapsi saa äidinmaitoa vaikka siitä pullosta vai onko se rinnasta antaminen niin tärkeää? Voinko sanoa sairaalassa ihan suoraan kun tarjoavat lasta rinnalleni etten tahdo imettää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän ajattelet juuri vauvan parasta, sillä jos imetys on sinulle vastenmielistä ja vaikeaa, on ihan turha lähteä sille polulle jankkaamaan. Parempi, että olet etsinyt sinulle sopivan ratkaisun ja pyrit antamaan vauvalle niin paljon rintamaitoa kuin pystyt. :) Sitäpaitsi vauvalle voi antaa tissiposki-iholäheisyyttä muulloinkin kuin imettäessä ja vauva on oma armas pötkylä silloinkin, kun iltamyöhällä viimeisillä voimilla keittelee TAAS niitä pulloja puhtaiksi.

Vierailija
22/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta nelikuisen vauvan äiti ja olen koko ajan ruokkinut vauvaani pumpatulla rintamaidolla. Sektion ja viivästyneen maidonnousun takia sairaalassa oli jo pakko aloittaa pulloruokinta, kun muuta mahdollisuutta ei ollut. Senkään jälkeen ei imetys vaan ottanut onnistuakseen ja siinä olivat sekä äidin että vauvan hermot koetuksella. Muutaman viikon jälkeen vaan tein päätöksen, että voin olla ihan yhtä hyvä, ellen parempikin, äiti kun pumppaan maidon pulloon ja ruokin siten vauvaani. Vauva kasvaa todella hyvin ja aloitti jo kuusiviikkoisen nukkumaan täydet yöunet ilman mitään välisyöttöjä kun masu oli mukavasti täynnä mammam maitoa. Lisäksi kun ruokinta ei ole vain äidin läsnäolosta kiinni on isäkin pystynyt muodostamaan heti alusta asti hyvin läheisen hoitosuhteen poikaansa. Hellittely ja sylittely ei edellytä rintaruokintaa. Hyvällä pumpulla ja sähköisellä höyrysterilaattorilla homma hoituu kätevästi. En ole hetkeäkään päätöstäni katunut. Kukin toimii tyylillään ja toisille meistä tämä pumppaussysteemi on sopiva tyyli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pullojen pesua ollenkaan työlääksi. Ihmettelen miksi siitä tehdään aina niin iso haloo kun puhutaan lapsen ruokinnasta. Sehän on vaan tiskaamista.

Vierailija
24/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän ajattelet juuri vauvan parasta, sillä jos imetys on sinulle vastenmielistä ja vaikeaa, on ihan turha lähteä sille polulle jankkaamaan. Parempi, että olet etsinyt sinulle sopivan ratkaisun ja pyrit antamaan vauvalle niin paljon rintamaitoa kuin pystyt. :) Sitäpaitsi vauvalle voi antaa tissiposki-iholäheisyyttä muulloinkin kuin imettäessä ja vauva on oma armas pötkylä silloinkin, kun iltamyöhällä viimeisillä voimilla keittelee TAAS niitä pulloja puhtaiksi.

komppaan tätä. olit rohkee,kun uskalsit ottaa näinkin kuuman perunan puheeksi!

Vierailija
25/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok. Ekaa lastani imetin kaksi viikkoa, toista viikon ja kolmatta en ollenkaan. Imetys vaan tuntui niin pahalle, etten voinut nauttia äitiydestä. Eiköhän lapselle ole parempi, että äidillä on hyvä olo kuin että äiti inhoa ja tuskanhikeä valuen väkisin imettää.

Ja meidän lapset ovat olleet todella terveitä ... lasten yhteiskä 21 v ja yhteensä syöneet kaksi antibioottikuuria eikä kukaan ole allerginen toisin kuin minä itse!

Vierailija
26/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pullojen pesua ollenkaan työlääksi. Ihmettelen miksi siitä tehdään aina niin iso haloo kun puhutaan lapsen ruokinnasta. Sehän on vaan tiskaamista.

inhoon kaikkea tiskaamista!

Vierailija
27/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä on hyvä itsetunto, kun uskaltaa miettiä, miten haluaa että asiat tehdään, eikä väkisin yritä jos ei siltä tunnu. Äitiys on muutakin kuin imettämistä.

Vierailija
28/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin inhoan tiskaamista ja olen ollut tosi pettynyt, kun molemmille lapsille olen joutunut tarjoamaan pulloa ensin osaksi, sitten pian ainoana ruokintana. Mulla nakuttaa pitkin päivää takaraivossa huoli puhtaiden pullojen määrästä, käsin tiskaamista inhoan yli kaiken ja pulloja pestessä joutuu vain toistamaan samaa liikettä. Pesisin pullot varmaan unissakin, jos joku löisi harjan ja pullon käteen. :D Mulle pullorumba on oikeasti iso haloo ja ketuttaa aloittaa tai lopettaa päivä tiskaamalla.

Vierailija
29/29 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki teet niin kuin itestä hyvältä tuntuu. Kolmen lapsen äitinä on ihan tarpeeksi rankkaa muutenkin. Itse suosittelin myös kokeilemaan imetystä alkuun, 1) maito nousee paremmin, 2) vauva saa ne arvokkaat colostrum ("ensimaito") tipat, 3) lapset ovat yksilöitä, jos tämä sattuisii nyt olemaan se myyttinen ihmelapsi jolla on heti täydellinen imuote ja kaikki sujuukin yllättäen kuin tanssi:) Toivottavasti kaikki menee hyvin joka tapauksessa!