Olen eläkeikäinen ihminen, kysykää vanhaksi tulemisesta.
Kommentit (34)
olevasi paljon viisaampi ja seestyneempi kuin ennen, kuten nuoret kuvittelevat vanhempien ihmisten olevan? Mitä sanot sellaiselle, joka oikein odottaa vanhenemista?
ovat jääneet mieleen niin kuin ne olisi koettu eilen tai justiinsa.
Jokainen ikä kannattaa elää sellaisena kuin se on / tulee ja niiden asioiden kera jotka kulloinkin ovat omassa elämässä ajankohtaisia.
Jeesus Kristus on tie iankaikkiseen elämään. "Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä." (Joh. 1: 10 - 12) "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä" (Joh. 3: 16).
On hyvä ajatella, missä iankaikkisuutensa viettää. Se on viisautta. Itse olen tullut uskoon jo opiskelijaneitona. Usko Jeesukseen kuuluu kaiken ikäisille, ei vain vanhemmalle väelle. Jeesus ei tehnyt elämästäni kuivaa tai tylsää, vaan antoi elämään iankaikkisen perspektiivin ja hän on antanut elämään mielekkyyttä ja syvyyttä, turvaa ja iloa sekä paljon syviä ihmissuhteita. Se on ihan täyttä Elämää. Jeesuksen kanssa varmaan ikääntyminenkin on ihan hyvää. Hänen hommissaan ei jouduta eläkkeelle, vaan hän käyttää ihan kaiken ikäisiä omiaan tahtonsa toteuttamisessa : ). Siunausta ja iloa jokaiseen päivääsi ap!
"Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri. He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöitsevät meidän Jumalamme kartanoissa. Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää, ovat mehevät ja vihannat ja julistavat, että Herra on vanhurskas, hän, minun kallioni, ja ettei hänessä vääryyttä ole." (Ps. 92:13 - 16)
Tämä on Herran lupaus Raamatussa omilleen : ).
tässä ketjussa. Tai sitten ne ovat nuoret jotka jekkuilevat...
Minun elämänkatsomus on erilainen ja ole terveempi. Eihän kaikien vielä tarvitse haudassa toinen jalka olla.
Silti en haluaisi elää sitä uudestaan.
opin tästä ketjusta sen, että ihmisen persoona ja suhtautuminen vaikuttaa paljon siihen, millainen elämä on, millainen se on ollut ja millaiseksi se tulevaisuudessa muodostuu.
oma äitini on yli 70-vuotias, täynnä tarmoa - toki omat vaikeudet koettu - ja maailman iloisin ja onnellisin ihminen. Hän hyräilee ja hymyilee heti aamusta. minä aion olla sellainen.
mitä hiton väliä jollain huokosilla ja mustapäillä on vanhana?! en minä jaksa niistä huolestua näin 45 vuotiaanakaan :D
aurinkoa kaikille
toivottavasti enemmän.
Oikeasti jos olet ap tuon pitkän rimpsun kirjoittaja, oletko miettinyt oletko masentunut, jos olet 60v?
Osa niistä oli kovin keskenkasvuisen oloisia, seksikkäät alusvaatteet eivät näytä hyviltä? Herran tähden jotkut stringit ei näytä hyviltä kenelläkään yli 15v. Mitä väliä on jollain mustalla karvalla naamassa tai kyllä minäkin sen nypin pois, mutta osta hyvä ihminen silmälasit.
Oikeasti suututtaa tuollainen ruikutus, paljon reippaampia 90v mummoja hoidan vanhainkodissa ja pari 60v hoitajaa pärjää oikein hyvin 25v hoitajien kanssa.
Ihmisen täytyy hankkia oikeita eri ikäisiä ystäviä eikä niin ei vanhempana tarvitse ihmetellä miten saa partakarvan naamasta kun ei itse enää näe.
tervesin, kyllä sitä nuoremmillakin välillä kolottaa 49v.
varmaan samanlainen kuin ap:sta, olen 12- vuotiaasta tuntenut itseni liian vanhaksi, 14- vuotiaanakin mietin, että olen kyllä jo ikäloppu, nyt olen 28 ja tuntuu niiiiin vanhalta..ehkä mun pitäisi ruveta viettämään aikaani pelkästään vanhainkodissa niin tuntisin itseni nuoreksi. Eniten minua vaivaa ulkonäön menetys (ei sillä että olisin mikään ruusu nytkään), en haluaisi että tulee ryppyjä ja joka paikka roikkuu. Ja minulla on kyllä oikeitakin ongelmia että ei tämä pinnallisuus siitä johdu.
Vauvalehden lukijoita kiinnostavat juuri sen tyyppiset asiat, joista ap kirjoittaa heille. Täällä ovat esimerkiksi usein huolena karvoitus ja finnit ja seksikkäät vaatteet ja alusasut. Ap vain kertoo miten näiden asioiden kanssa on laita kun tulee eläkeikään.
49-vuotiaana sinun tulisi kirjoittaa tuo vuodatuksesi ihan omana aloituksena ja kertoa millaisten asioiden TULISI olla tärkeitä elämässä, jotta on helppo vanheta. Taidat olla aika tiukkapipo ollaksesi 49 vuotta. Mikä sinut saa vauva.fi palstalle? Tuskin löydät täältä itsellesi yhtään mitään.
vastaamassa kysymyksiinne.
Emme ole vielä kokeneet seksikutsuja, joten haluaisimme kutsut sellaiseen.
Emme myöskään ole kokeneet ryhmäseksiä, koska sitä ei meidän aikanamme ole harrastettu.
Anaaliseksin lisääntyminen ja kiinnostus siihen kummastuttaa meitä kovasti.
Ajatusmaailma ei muuten vanhene ollenkaan. Joissakin asioissa vanhempana jopa avartuu ja tulee suvaitsevaisemmaksi. Seksistä ajattelen ihan niin kuin ennen ja tarpeet ovat samat. Uutta miestä on suunnattoman vaikeata löytää. 53-vuotias miesystäväni, jonka kanssa minulla ei ole seksiä, ei tunnu seksikkäältä. Ehkä hän on nuorena ollut seksikäs. Toinen, 40-vuotias miesystäväni, on erittäin seksikkään näköinen. Olemme kokeilleet seksiä yhdessä, mutta tarpeemme eivät kohdanneet. Minä haluan seksileikkejä, hänelle riittää pano, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Tästä on ollut seurauksena, että enää en pidä häntä kovin seksikkäänä. Moni kakku päältä kaunis, sisältä ei kovin makea. Ymmärrän, että erittäin kauniit naiset saattavat olla ruman tai mitäänsanomattoman näköisen miehen kanssa. Se millainen on seksikumppanina ei näes näy ulospäin.