Olen eläkeikäinen ihminen, kysykää vanhaksi tulemisesta.
Kommentit (34)
ihmisen huumorintaju alkaa huveta 50 ikävuoden jälkeen, ja ihminen ryhtyy valittamaan enemmän ;)
Onneksi en ole vielä sairas, verevpaine on koholla sekin pysyy kurissa pienellä annoksella. Olen ollut saman miehen kanssa yksissä, jo 45v. Olen lasteni mielestä tosi nuoren näköinen, ei ole vielä ryppyjä ihossa,hiuksetkin on kullan vaaleat ja pitkät. Olen meinannut leitata niitä, mutta tytäreni sanovat, älä leikkaa. Painoa on tullut liikaa, mutta empähän näytä liian laihalta. Olen joskus kaatunut polvilleni, mutta ei jäsenet ole särkynyt luusto on näköjäään vahvaa.
nuorempien elämään, ajatuksiin, arkeen ja tämän päivän elämään?
Minä olen löytänyt itsestäni kuolemanpelkoa. Olen sairaanhoitaja ja joskus näen ihmisten kuolevan. Mietin välillä, miltä se tuntuu. Kun ikää on enemmän, tuntuuko kuolema vähemmän pelottavalta?
laitokseen, toivottavasti en olisi ainakaan halvantuneena . Mielluummin kuolisin, siis en ainakaan tällä hetkellä pelkää.
Ihan totta, unohdin kertoa, että todellakin koen kuolemanpelkoa. Alkaa käydä selväksi, että tämä elämä ei jatku ikuisesti. Uskon ja ikuisuuden asiat alkavat kiinnostaa. Ei todellakaan ole yhdentekevää joutuuko helvettiin vai pääseekö taivaaseen. Ilmoittauduin jopa Raamatun kirjekurssille "Raamattu avautuu" ja teen sitä nyt.
Tähän liittyvä asia on myös, että olen alkanut kokea pimeyden epämiellyttävänä. En todellakaan haluaisi liikkua enää ulkona pimeään aikaan ja pimeä tulee niin aikaisin, että usein on pakko liikkua pimeässä.
Voi olla, että ihminen kokonaisuudessaan jotenkin herkistyy - jotkut aistit herkistyvät, jotkut turtuvat.
Ihan niin kuin lapset toisessa päässä - vauvat kehittyvät vuodessa todella paljon. Ja vanhuudessa taitaa tämä muutosten vauhti vain kiihtyä.
sellaista mitä ei voisi lukea. On kiva tehdä kirjekurssia missä paperit vielä kulkevat postissa. Tuttavani, joka on teologi, on kuunnellut juttujani niistä papereista eikä hänkään ole törmännyt mihinkään häiritsevään. Jos häiritsevää tulee niin yli voi hypätä. Ilmainen kurssi on.
Ihan niin kuin lapset toisessa päässä - vauvat kehittyvät vuodessa todella paljon. Ja vanhuudessa taitaa tämä muutosten vauhti vain kiihtyä.
virkeämpi kuin nuoret.Ehkempä se johtuu siitä minulla on ollut hyvä parisuhde.
Tällaista tilaisuutta mä oon odottanutkin. Toisaalta musta on kivaa vanheta, toisaalta se vähän pelottaa.
Miltä fyysinen vanheneminen tuntuu? Onko esim. vaikeaa hyväksyä se, ettei keho toimikaan ihan samoin kuin ennen? (Voi tietenkin olla, ettei sulla ole ollut tällaista.)
Olen huomannut että halut riippuu todella paljon kuukautisten vaiheesta, ovulaation aikana huvittaa, sen jälkeen juuri ei. Mitä sitten kun kuukautiset loppuu? Panetus loppuu?!!
Oletko jo 30 täyttänyt?
T. työkseen nuoria eläkeläisiä näkevä...
Eläkeikäinen..? Oletko jo 30 täyttänyt?
T. työkseen nuoria eläkeläisiä näkevä...
tarkoittaa lähtökohtaisesti ihmistä, joka jää vanhuuseläkkeelle. Nuoret eläkeläiset eivät ole eläkeikäisiä.
Minulla on osteoporoosi ja selkärankani on mennyt kasaan lyhyessä ajassa. On kovia kipuja, joihin särkylääkkeet eivät auta.
Aamut ovat vaikeita. Heräämiseen ja kehon käynnistymiseen menee parikin tuntia. Tämä heräämisprosessi on ikävä tunne.
Kun katson itseäni peilistä niin näen rumaksi muuttuneet kasvoni, vaikka en kamalan ryppyinen ole.
Paino-ongelmia on tullut, vaikka en syö kuin hyvin vähän.
Alapää on kuiva ja se on kurja tunne. Mietin etten enää halua seksiä, vaikka joskus saan orgasmeja nukkuessani ihan ilman mitään.
Vielä vanhempi äitini ei enää pysty pesemään tukkaansa itse. Minuakin on alkanut rasittaa suihkussa käyminen ja tukanpesu. En osaa sitä selittää, mutta en millään jaksaisi olla siellä höyrysessä kylppärissä.
Mietin, että kestääkö mielenterveyteni vanhenemista. Mitä minulle tapahtuu, jos mielenterveyteni romahtaa?
Kärsin kuolemanpelosta ja mietin montako vuotta minulla on vielä elinaikaa.
Laulan kuorossa, mutta minulle on tullut ääniongelmia ja ääni on laskenut.
Ikävää kun ihon huokoset suurenevat ja niihin tulee mustapäitä, joita ei millään saa pois.
Karvoitus rehottaa. Tulee parrankasvua. Mustia, voimakkaita haivenia untuvan seassa. Näkö huononee eikä oikein tunnu olevan keinoa millä saada ne pois. Pitäisi käydä usein kosmetologilla vahauttamassa.
Minulle on tullut kynsiongelma. Kynnet kasvavat aivan epämääräisen muotoisina ja niitä on vaikea leikata. Kun kynnet ovat pitkät niin sen oikein tuntee ja ne haluaa leikata lyhyiksi.
Kun painokin nousee niin saattaa tulla ongelmia löytää kivoja, sopivia kenkiä. Minulla on polvi leikattu ja kun en liiku autolla niin korkokengät ovat rasittavat ja laitan matalat kengät.
Iho alkaa roikkua ja luultavasti minullekin on tullut selluiittia. Seksikkäät alusvaatteet eivät ole hyvännäköisiä. Sitä haluaa mummoalusvaatteet.
Muutenkin haluaa pukeutua lämpimästi vaikka hikoilee ihan hirveästi. Oikein tuntuu kun päänahkakin hikoilee.
Matkoille en enää millään haluaisi lähteä. Tulee epävarma olo siitä miten vieraissa paikoissa selviäisi. Eikä tällaisena surkeana siis oikein haluta.
Minulla on kaksi itseäni nuorempaa miesystävää - ei seksisuhdetta heidän kanssaan, mutta yhteydessä ollaan joka päivä - jotka sanovat, että olen ajatusmaailmaltani ja muutenkin itseäni paljon nuoremman oloinen.
Vanheneminen on todella surkeaa, mutta en haluaisi olla nuorikaan tämän päivän yhteiskunnassa. Oli asioita, jotka olivat paremmin ennen, esim. kotiruoka ja kaupan ruokatarvikevalikoima, mikä on mennyt huonompaan suuntaan. Niin paljon on valmiseineksiä ja pastaa ja pizzaa ja sen semmoista.
Roikun täälläkin seuran puutteen vuoksi. Telkkarin tyhmiä ohjelmia en jaksa katsoa, kaipaan jotakin ihan toisenlaista.
Mietin Jumalasuhdettani ja olen huolissani siitä pääsenkö kuoltuani taivaaseen. Haluan päästä.
Olen 60,5 vuotta siis en mikään kolmekymppinen eläkeläinen vaan lähes eläkeikäinen.
Minkäikäiset miehet no mielestäsi seksikkäitä?
Mielenkiintoista lukea ajatuksiasi ja kokemuksiasi. Tällaista pitäisi olla enemmän.
Et sinänsä ole ollenkaan vanha! 60-vuotias.
Näin Stockalla miesten kävelykeppejä. Tyylikkäitä. Mistäköhän naisten kävelykeppejä saa vai tartteeko järkätä apuvälinekeskuksesta tms paikasta joku tylsän näköinen keppi. Laittakaapas vanhat kauniit kepit hyvään säilöön. Niitä saatatte vielä joskus tarvita.