Tuttavan lapsen sormet oli jäänyt niin pahasti oven väliin et ovi oli mennyt lukkoon asti kiinni ;(
Lapsi (n.5v) oli viety 50km helsinkiin sairaalaan. Toivottavasti ei menetä kokonaan sormia :( Siis ne on pakosti mennyt ihan lyttyyn kun ovi on mennyt kiinni asti!! Hoitopaikassa oli tapahtunut.
Tuli ihan järkyttävän huono olo kun kuulin asiasta kun itellä vielä saman ikänen lapsi.
Kommentit (26)
Olipas hyvä kuulla että välttämättä sormet ei ole menetetty :)
väliin ja ovi kiinni. Jonkin aikaa vielä olivat, kun sisällä olijat eivät tajunneet, että olin jumissa. onneks eivät sentään liikkeelle lähteneet:) Tästä siis 30 vuotta ja hyvin sormet toimii. Ei muistaakseni käyty edes lääkärissä. Sormet olivat vähän aikaa ihan lituskat, mutta kyllä ne siitä sitten taas pyöristyivät.
Lapsi (n.5v) oli viety 50km helsinkiin sairaalaan. Toivottavasti ei menetä kokonaan sormia :( Siis ne on pakosti mennyt ihan lyttyyn kun ovi on mennyt kiinni asti!! Hoitopaikassa oli tapahtunut.
Tuli ihan järkyttävän huono olo kun kuulin asiasta kun itellä vielä saman ikänen lapsi.
Käsikirurgit saavat ihmeitä aikaan.
Voi pientä ) :
niin, että ovi meni lukkoon. Onneksi ehdin koputtaa ikkunaan, ettei kaveri lähtenyt ajamaan. Noh, sormenpää murtui (ei tehty mitään) ja kynsi irtosi muutaman kuukauden päästä, mutta toimiva peli siitä tuli :)
Pari sormea jäi auton oven väliin ja auton ovet lukkoon. Sormet murtuivat, mutta pysyvänä vammana on vain yksi hieman hassun näköinen kynsi (toisesta reunasta auki). Ei siis käynyt pahasti. Näin hyvinkin voi käydä.
oikean käden keskisormi. Sormenpää leikkautui irti lukon kie.lekkeeseen osuessaan, opettajat vei mut terveyskeskukseen, mutta siellä ei alettu tehdä mitään, vanhempien piti tulla viemään mut keskussairaalaan tikattavaksi. Nyt, n 36 vuotta tapahtuman jälkeen mun keskisormi on ruma, kynsi kasvaa mutta taipuu sisäänpäin, käsialani on surkea, koska en voinut harjoitella sitä muiden tavoin
Ihan itse paiskasin oven kiinni, kun pää oli edelleen siinä välissä.
Noh, ihan lukkoon asti ei ovi ehtinyt kuitenkaan menemään...
pk:n ovessa oli kumia niin se helpottaa kummasti. Kaveri paiskasi kesällä auton oven kiinni ja mul oli peukku välissä. Meni kokonaan kiinni mut nyt alkaa olla terve peukku taas. En mennyt lääkäriin mut uskoisin et joku hiusmurtuma tuli kuitenkin kun oli ihan turvonnu eikä liikkunu moneen viikkoon. Toivottavasti kaikki ok.
Ihan itse paiskasin oven kiinni, kun pää oli edelleen siinä välissä.
Noh, ihan lukkoon asti ei ovi ehtinyt kuitenkaan menemään...
Oon tosi pahoillani kun vaikutti suhun tolla tavalla! Koita pärjätä...
Ei käynyt kuinkaan. Onneksi auto ei pysähtynyt siihen jalan päälle :)
sitten sormen parannuttua et enää voinut harjoitella käsialaa vai? Sitä voi kuule treenata ihan näin aikuisenakin
oikean käden keskisormi. Sormenpää leikkautui irti lukon kie.lekkeeseen osuessaan, opettajat vei mut terveyskeskukseen, mutta siellä ei alettu tehdä mitään, vanhempien piti tulla viemään mut keskussairaalaan tikattavaksi. Nyt, n 36 vuotta tapahtuman jälkeen mun keskisormi on ruma, kynsi kasvaa mutta taipuu sisäänpäin, käsialani on surkea, koska en voinut harjoitella sitä muiden tavoin
Laittoi päänsä sinne jotenkin sivuttain ja sitte kun käänsi päänsä pystyyn, ei mahtunutkaan kurkun kohdalta oleen siinä asennossa ja sitte hirttäytyi siihen ,.... R.I. P.
pyyheliina tai muu niin koskaan ei läpivedossakaan sormet jää väliin tai lasten leikeissä.
jälkeen.
Luin jopa maisteriksi asti ja sain kolme lasta.
Pari vuotta sitten jätin pään jääkapin oven väliin. Etsin juustoa, en löytänyt sitä ja paiskasin oven kiinni. Pää oli edelleen sisällä.
Ja tämä ei muuten ole edes provo.
Sormet jäi saranapuolelle ja joku työnsi oven kiinni. Meni lukkoon ja kesti vähän aikaan, että saatiin auki.
Mulla on jäänyt jalkaterä auton renkaan alle.
Ei käynyt kuinkaan. Onneksi auto ei pysähtynyt siihen jalan päälle :)
Jalkaterän / varpaiden jäädessä auton renkaan alle se jalalle tuleva paino ei ole lopulta mielettämän suuri, painon jakautumisessa auttaa onneksi se että rengas muotoutuu jalkaterän päälle. Jos se olisi kova ja muotoutumaton, kuin kiveä, tilanne muuttuisi aika reilusti.
jotka kestävät ihmeen paljon.
Minulla on pienenä jäänyt sormet sekä autonoven että kotioven väliin. Kahdelta lapseltani on jäänyt myös sormia oven väliin, mutta ihan on parantuneet entiselleen.
Toivotaan parasta. Onneksi pienillä lapsilla on taipuisat nivelet ja pehmeät sormet.
Itselläni jäi pienenä peräkontin väliin sormet. Isä laittoi peräkontin kiinni ja olipa neidin sormet välissä. Ihan lyttyyn ne näytti menevän mutta kaikki onneksi tallella
Kaveri vetäs oven ihan kunnolla kiinni. Ei jääny mitään siitä, eikä siitäkään, kun jätin sormet auton oven väliin ja paiskasin oven kiinni. Molemmista tapaturmista muistona kyllä mahdottoman arpiset sormet. Mutta toimivat!
Toivotaan että tuttavasi lapsella olisi yhtä hyvä tuuri!