Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin lapsen vahtina muutaman päivän kaverilleni.

Vierailija
28.10.2010 |

Lapsi viisi vuotta. Äiti sano että lapsi ei tykkää vihanneksista oikeastaan missään muodossa. Heillä syödään paljon eineksiä ja valmisruokia. Itse en niitä joka päivä jaksanut syödä ja päätin tehdä lohta vihanneksien yms. kera. Tarjosin myös lapselle ja hyvin söi kaiken ja sanoi olevan hyvää.

Taitaa olla äidin mielipide että lapsi ei syö vihanneksia...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku tosissaan näin? Miten nyt yleensäkin einekset eroavat kotitekoisista vastaavista? Esim siinä eineslohilaatikossa on lisäaineita ja paljon suolaa jotka puuttuvat itse valmistetusta lohesta.

Mitä lisäaineita siinä laatikossa on? Mietitkö koskaan, mitä lisäaineita on ostamassasi lohessa, millä se on ruokittu?

Suoraan joesta/merestä pyydettynä. Eikä sitä tosiaankaan jalosteta tai ruokita mitenkään.

Vierailija
2/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaiseni ilmoitti yhtenä päivänä erittäin ylpeänä, että oli syönyt koulussa kokonaisen tomaatin vaikka ei siitä pitänyt.

Koulussa ei ole mitään syömispakkoa, ihan omasta tahdosta oli sen tomaatin syönyt, vaikka kotona saattaa haukata vain pienen palan.

Voisin kuvitella, että lapsi söisi vieraamman tädin tarjoamana inhokkiruokiansa mukisematta. Myöhemmin tuumaisi minulle, että 'söin kaiken vaikka en tykännyt siitä'. En usko, että tämä tekee minusta huonoa äitiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ehkä osaa laittaa niitä maukkaasti, ja taas jos äitikään ei pidä on lapsen helppo samaistua.

Meillä tuo 1v1kk lapsi ei vain syö tomaattia, kurkkua tai salaattia. Paprikaa syö. Silti laitan joka aterialle (jolla itsekin noita syön) sitkeästi tarjolle. Joka kerta maistaa ja sylkee ulos. Ehkä joku päivä menee vielä mahaankin asti. :D

Kastikkeessa syö kyllä lämmintä tomaattia, jos ei ole liian isoja paloja. Sipulia karttaa myös jos on isompia paloja, pieniä ei niin huomaa.

Vierailija
4/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset monesti syövät jotain mistä eivät tykkää kylässä ja kotona sanovat, että oli ihan kamalaa. Kerran mun poika vielä kehuikin kovasti yhtä leivonnaista, kun kysyttiin ja mäkin luulin hänen tykkäävän siitä. Kotona vasta selvisi, että oli ollut erittäin kamalan makuista hänen mielestään.

Vierailija
5/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylässä syöneensä jotain mistä ei yhtään pitänyt ihan vain (ihailemaansa) emäntää miellyttääkseen. Sanoi siis jotenkin et halusin olla kiltti :) Nyt on jo koululainen ja kokkikerhossa, joka onkin osoittautunut tosi hyväksi koska syö siellä kaikkea itse kokkailemaansa, sellasta mitä kotona ei yleensä suostu syömään.

Vierailija
6/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset monesti syövät jotain mistä eivät tykkää kylässä ja kotona sanovat, että oli ihan kamalaa. Kerran mun poika vielä kehuikin kovasti yhtä leivonnaista, kun kysyttiin ja mäkin luulin hänen tykkäävän siitä. Kotona vasta selvisi, että oli ollut erittäin kamalan makuista hänen mielestään.

Itse olen ollut lapsena todella kranttu. Ei uskoisi mikä kulinaristi nyttemmin on minusta tullut. Varmaan paljon tekemistä senkin kanssa että joka kerta oli kuitenkin maistettava ja muuta ruokaa ei saanut tilalle. Pakkoa ei silti ollut syödä. Mutta hyvä näin.

ap

Vierailija
7/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä lapsi oikeasti tykkäs ruuasta?

Ja äiti ei vaan jaksa laittaa muuta kun eineksiä?

Vierailija
8/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä me tiedetään. TMänä pointin ap toi jo esiin, ja muut sitten muita mahdollisia selityksiä.

ehkäpä lapsi oikeasti tykkäs ruuasta? Ja äiti ei vaan jaksa laittaa muuta kun eineksiä?

Vierailija
9/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lohilaatikosta ja vihanneksista.

Meilläkin syödään paljon eineksiä, jos naapurilta kysytään, mutta vähän, jos minulta kysytään.

Vierailija
10/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöneet sellaista mitä eivät kotona ole suostuneet syömään ja jopa tykänneet ja pyytäneet lisääkin. Kylässä ei samalla tavalla kehtaa kiukuta ja lapsi saattaakin maistaa jotain mitä ei kotona suostuisi ja huomata tykkäävänsäkin siitä.

Vierailija
11/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöneet sellaista mitä eivät kotona ole suostuneet syömään ja jopa tykänneet ja pyytäneet lisääkin. Kylässä ei samalla tavalla kehtaa kiukuta ja lapsi saattaakin maistaa jotain mitä ei kotona suostuisi ja huomata tykkäävänsäkin siitä.

Kotona teen yleensä ruokia, joista itse tykkään. Kylässä sitten maistelen vähän oudompiakin juttuja. Enkä tietenkään kehtaa olla syömättä, vaikken tykkäisikään.

Vierailija
12/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku tosissaan näin? Miten nyt yleensäkin einekset eroavat kotitekoisista vastaavista?

Esim siinä eineslohilaatikossa on lisäaineita ja paljon suolaa jotka puuttuvat itse valmistetusta lohesta.

Vierailija
13/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan suomalaisilla valmistajilla.

Suolaa on mutta sillä nyt ei ole suurta merkitystä jos muuten suolaa käyttää vähän.

Kannattaisi joskus tutustua pakkausselostuksiin.

Kysyykö joku tosissaan näin? Miten nyt yleensäkin einekset eroavat kotitekoisista vastaavista?

Esim siinä eineslohilaatikossa on lisäaineita ja paljon suolaa jotka puuttuvat itse valmistetusta lohesta.

Vierailija
14/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli transrasvoja, jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri =)

Vierailija
15/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että säilyvät, kun selvästikään eivät ole esim vakuumipakattuja. Tervellisyyden kustannuksella.

Vierailija
16/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku tosissaan näin? Miten nyt yleensäkin einekset eroavat kotitekoisista vastaavista? Esim siinä eineslohilaatikossa on lisäaineita ja paljon suolaa jotka puuttuvat itse valmistetusta lohesta.

Mitä lisäaineita siinä laatikossa on? Mietitkö koskaan, mitä lisäaineita on ostamassasi lohessa, millä se on ruokittu?

Vierailija
17/17 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmistönä einesten joukossa. En tosiaan tunne jokaisen einespakkauksen tuoteselostetta eikä niitä meiltä kotoakaan just nyt löydy mutta aikoinani olen niihin sen verran tutustunut että olen todennut ettei noita kannata lapsille syöttää kuin hätätilanteessa.