Ottaisitko kaasulieden?
Miksi? Miksi et?
Kyselen, kun rakennetaan taloa ja mies sellaisesta haaveilee... Itse olen vähän epäileväinen.
Kommentit (41)
itse haluan että mun lapsilla on mahdollisimman turvallisetlaitteet kotona ja että saavat itsekin laittaa sitä ruokaa joten ei kiitos kaasuliedelle. Eräät vaan ovat niitä jotka eivät voi tajuta eriäviä mielipiteitä vaan heti aletaan vedota asiihen että ollaan vaan tietämättömiä ja muuta typerää :)
sillä olisin jatkuvasti takajaloillani sen kaasun takia enkä uskaltaisi mun lasten antaa tehdä mitään sillä. Ei ole sen väärtti.
Oletko koskaan kokeillut? Minulla on ollut kaasuliesi yli 40v. eika mitaan vikaa tai haaveria ole koskaan ollut.
Meillakin on ollut sahkokatkoksia ja saa ainakin kahvit keitettya.
En mielellään enää ottaisi sähköhellaa, kun olen kaasua kokeillut. Paras yhdistelmä on kaasuhella ja kiertoilmasähköuuni. Mahtavaa!
http://www.tukes.fi/Tiedostot/kemikaalit_kaasu/Onnettomuustutkintarapor…
kannattaa lukea eikä kyseenalaistaa!
sähköt poikki joten sen takia ainakaan en alkaisi hommaamaan kaasuliettä :) en ottaisi muutenkaan sillä koen sähkölieden turvallisemmaksi etenkin lapsille. Ihan hyvät aamupuurot sillä sähkölläkin keittelee :)
En mielellään enää ottaisi sähköhellaa, kun olen kaasua kokeillut. Paras yhdistelmä on kaasuhella ja kiertoilmasähköuuni. Mahtavaa!
Tosin esim. padat ja liharuuat tulee kaasu-uunilla tosi hyvia, ja nopeasti. Ja grillivastuksella saa grillattuakin nopeasti.
Mutta siis kaasuliesi ja kiertoilmauuni on kylla tosi hyva yhdistelma!
ovat sit kyllä tapahtuessaan valitettavasti vakavampaa laatua. En ottaisi jo lastenkaan takia...menisi hermot jos tietäisin että kotona ovat kokkaamassa ilman aikuisen läsnä oloa.
Ei ihan kyllä sähköliesi ole yhtä vaarallinen. Sähköliesi helpompi käyttääkin lapselle...
Herätkää pahvit! Aikuiselle se varmaan on ihan yksi lysti jos osataan varoa mutta lapsen käsiin en sellaista ikinä antaisi...kaasu nääs räjähtää tai voi aiheuttaa sen salakavalan myrkytyksen...
kaasulieden käyttö yleisempää. Itselleni en huolisi.
maailmalla tapahtuu paljon kaasuliesistä johtuvia räjähdyksiä sillä siellä kaasulieden käyttö yleisempää. Itselleni en huolisi.
Käytännössä kaikilla on kaasuliesi, ainakin isoissa kaupungeissa kuten New Yorkissa. Kuinka usein olet kuullut, että siellä possahtelee? Ota huomioon, että asukkaita on sitten lähemmäs kymmenen miljoonaa...
En huolisi mutta sä saat pitää kaasuhellas kunhan et tule asumaan mun naapuriini :D
Mutta nyt ,kun lastenlapset käy kavereiden kanssa käy mökillä pelottaa, että muistavatko samuttaa kaasun. Tyttö nauraakin minulle, kun laitoin lapun seinälle , siinähän lukee muista "sylkeä" kaaasu.
mutta lapsiperheeseen en ota enkä suosittele...
Kyllä siellä jenkeissä vaan possahtelee usko pois! En huolisi mutta sä saat pitää kaasuhellas kunhan et tule asumaan mun naapuriini :D
Voisitko laittaa jotain linkkejä viimeaikaisista kaasuräjähdyksistä Jenkeissä? Tai tilastoa? En nimittäin usko, että kaasu (huollettuna ja oikein käytettynä) olisi merkittävästi vaarallisempi kuin sähkö.
Sahkolla en osaa edes keittaa kun ei saa lampoa heti pienemmalle kun tarvitsee.
Turvallisin mahdollinen liesi ja erittäin nopea sekä kuumenemaan että kylmenemään. Ja jos asetat vaikka paperin hellan ja kattilan väliin, paperille ei tapahdu juuri mitään vaikka vesi kiehuisi kattilassa.
Sähkölevyt lapsiperheessä on ihan yhtä vaarallisia kuin kaasuhellakin. Tulipalon ne molemmat aiheuttaa.
Induktiohellalle voi jättää monenlaistakin palavaa materiaalia ja hella vain menee pois päältä, kun ei ole sitä sitä sopivaa kattilaa hellan päällä. Meillä on myös asetukset, että hella menee automaattisesti pois päältä jos on liian kauan päällä ilman että säätönappulihin kosketaan. Täysillä ei saa olla kovinkaan kauan, ykkösellä jonkin aikaa. Ei siis tarvitse pelätä että mikään riisi kärähtäisi pahasti pohjaan. Sormiakaan ei hellalla polta.
Tietenkin jos hella on rikki, niin voi käydä huonosti.
aikaisemmin olisin valinnut kaasulieden sen nopeuden takia, mutta induktioliesi on nyt mun rankingissa ajanut ohi.
Häkämyrkytykseen? Just joo. Häkäänhän sieltä kaasupullosta tulee..