Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko kaasulieden?

Vierailija
05.11.2010 |

Miksi? Miksi et?

Kyselen, kun rakennetaan taloa ja mies sellaisesta haaveilee... Itse olen vähän epäileväinen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja edullinen.

Vierailija
2/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuolla jonkun helvetin uunin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useamman kerran asunnossa, jossa oli kaasuliesi. Ihan hyvin sitä oppi käyttämään, ja kauhean kätevä paistaessa, kun lämpötila muuttuu heti kun väännät vivusta. Sähkölevyllä jäähtyminenhän kestää kauemmin. Hyvin toimivaa kaasu-uunia ei ole vastaani tullut, ehkä huono tuuri?

Teidän uuteen taloonne tulisi siis (pullo)nestekaasua käyttävä liesi? Siitäkin on kokemusta Espanjasta, pullojen vaihto vähän työlästä, muuten ok. Muut asunnot olleet kerrostaloja, joissa kaupunkikaasu "seinästä".

Vierailija
4/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pullokaasu ja sähköuuni -viritelmä. Tällaista mies on katsellut:

http://www.smeg-kodinkoneet.com/Liedet/cx61vmls5.html

Olen asunut useamman kerran asunnossa, jossa oli kaasuliesi. Ihan hyvin sitä oppi käyttämään, ja kauhean kätevä paistaessa, kun lämpötila muuttuu heti kun väännät vivusta. Sähkölevyllä jäähtyminenhän kestää kauemmin. Hyvin toimivaa kaasu-uunia ei ole vastaani tullut, ehkä huono tuuri?

Teidän uuteen taloonne tulisi siis (pullo)nestekaasua käyttävä liesi? Siitäkin on kokemusta Espanjasta, pullojen vaihto vähän työlästä, muuten ok. Muut asunnot olleet kerrostaloja, joissa kaupunkikaasu "seinästä".

Vierailija
5/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahkolla en osaa edes keittaa kun ei saa lampoa heti pienemmalle kun tarvitsee.

Vierailija
6/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liesiosa on aina käytössä ja pieni krilliuuni käytössä muuten. Kummatkin hyviä olen kyllä miettinyt kaupunki asuntoonkin.

Vierailija
7/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallinen sähkökliesi turvallisempi ja helpompi puhdistaa.

Vierailija
8/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kateva, lampotila saa saannosteltya vain napista kaantamalla valittomasti, eli ylikiehumiset ja pohjaanpalamiset lahes mahdottomia. On myos todella nopea, ruuanlaittoaika pienenee puolella. Todella hellavarainen kattiloille ja pannuille, kun liekit vain "nuolee" pohjaa vrt. liesi pohjassa kiinni koko ajan.

Kaasu-uuni on kateva ruuanlaittoon, nopea jne. Mutta leivontaan ehdottomasti sahkouuni. Eli jos ei ole mahdollisuutta kahteen uuniin, niin sitten sahkouuni mieluummin.

Kun kerran opit kayttamaan kaasuliesinta, et muuta enaa haluakaan. Taman on todennut jokainen, joka on vaihtanut :) Meilla kaasu tulee "seinasta" eli kaupunki hoitaa toimituksen. Silloin se on myos todella turvallista, kun ei ole sailiota sisalla.

Mutta esim. vahemman onnettomuuksia sattuu kaasulieden kanssa, se ei jaa vahingossa paalle, koska sen kuulee ja nakee (jopa haistaa) niin hyvin.

Vierailija
9/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä uskaltais jättää lapsia kotiin kun tykkäävät kokkailla itsekseen. Sen näköinen se liesikin että todella vaikeaa puhdistaa...mä tyydyn kyllä ihan sähkölieteen mielelläni.

Vierailija
10/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainio!

Vierailija
11/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä on sellainen ja kyllä se vaan on hyvä.

Vierailija
12/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä uskaltais jättää lapsia kotiin kun tykkäävät kokkailla itsekseen. Sen näköinen se liesikin että todella vaikeaa puhdistaa...mä tyydyn kyllä ihan sähkölieteen mielelläni.

ihan tuosta vain. Joten jos lapsi on jo sen verran alykas, etta osaa laittaa kaasulieden paalle, han ymmartaa olla leikkimatta silla.

Kaasuliesi on todella helppo puhdistaa. Ne ritilat nostetaan ylos ja sitten eikun pyyhitaan vaan. Tadaa... :)

Oletko koskaa kokeillut, vai ovatko nuo vain ennakkoluulojasi?

Ammattilaisetkin mieluummin kokkaavat kaaduliedella, ja siihen on syynsa!

Vierailija
13/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 10veet laittavat itse liedellä ruokaa mutta en ikinä antais heidän käsitellä mitään kaasuliettä.

Vierailija
14/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei halua sinun hienoa kaasuliettäsi? En mäkään ottaisi juuri sen takia etten halua kotiini mitään kaasuilla toimivaa kapinetta. Sähköliedellä saa tehtyä ihan kunnon ruokaa myös.

Vierailija
15/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olisin jatkuvasti takajaloillani sen kaasun takia enkä uskaltaisi mun lasten antaa tehdä mitään sillä. Ei ole sen väärtti.

Vierailija
16/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä kaasu- että induktioliedet (vierekkäin). Induktio on paljon kätevämpi. Lämpötilaa voi molemmissa säätää nopeasti, mutta induktio on todella turvallinen (monenlaisia turvallisuusasetuksia).

Kaasussa on mielestäni vain yksi hyvä puoli induktiolieteen verrattuna. Sitä voi käyttää sähkökatkon aikana. Tai no toinen hyvä puoli on se että se on coolin näköinen keittiössä ;) .

Vierailija
17/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökillä olleen kaasulieden takia sieltä löytyi 3 ruumista.Olivat kuolleet kaasuliedestä johtuneeseen häkämyrkytykseen nukkuessaa, No thanks!

Vierailija
18/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei halua sinun hienoa kaasuliettäsi? En mäkään ottaisi juuri sen takia etten halua kotiini mitään kaasuilla toimivaa kapinetta. Sähköliedellä saa tehtyä ihan kunnon ruokaa myös.

Mutta oman kokemukseni perusteella juuri sellaiset ihmiset ovat kaasulietta vastaan, jotka eivat ole sita koskaan edes kayttaneet.

Oikosulkuja sahkolaitteissa tapahtuu varmasti paljon useammin kuin etta kaasuliesi rajahtaisi...

Vierailija
19/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökillä olleen kaasulieden takia sieltä löytyi 3 ruumista.Olivat kuolleet kaasuliedestä johtuneeseen häkämyrkytykseen nukkuessaa, No thanks!

Ja miksi se onnettomuus sattui? No et.

Vierailija
20/41 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä voi säädellä non-stop, ei tarvitse odotella lieden lämpenemistä/kylmenemistä. Ruokaa on todella kiva tehdä kaasuliedellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi