Lasi kuohuvaa=kännäämistä=alkoholistiperhetausta??
Siis miten joku voi luulla, että lasi kuohuvaa on kännäämistä?
Taustalla pakko olla jotain henk.koht. todella huonoja kokemuksia tmv.
t. tuli näistä muista ketjuista mieleen...
Kommentit (30)
Ja sekin on jännä juttu, että moni valittaa sitä että JOS siitä yhdestä lasista ei tule känniin niin miksi sitä pitää juoda eikä voi ottaa mehua?
Eli perusolettamus on se, että juominen=kännääminen, eikä käsitetä sitä että se lasillinen kuohuvaa maistuu monen mielestä paremmalta kun lasi Pepsiä, ja punaviini täydentää hyvin pihvin maun paljon paremmin kun lasillinen maitoa.
Luojan kiitos itse on saanut kasvaa perheessä jossa alkoholia osattiin käyttää, eli sitä nautittiin mutta ei kännissä oltu. Itsekin osaan ottaa kohtuudella, ja otan aina välillä sen lasillisen (myös lastenkin läsnäollessa).
näin se varmaan on. Nää jotkut perustelut on vaan niin kummallisia - "vauva ja alkoholi ei kuulu yhteen". No eihän sitä kuohuvaa sille vauvalle juoteta! Jos äiti imettää niin sit ehkä jättää väliin alkoholin?
JOtenkin vaan niin hurjia reaktioita...
ap
huonoja kokemuksia lapsuudesta. Ainakin aina näissä joulu ja alkoholi -ketjuissa on vastaajia, jotka eivät hyväksy minkäänlaisia alkoholipitoisia juomia jouluna, koska ovat itse lapsuutensa joulut viettäneet kännissä riehuvaa isää väistellen tai sammuneita vanhempiaan hoivaten.
ymmärrä sitä, että otetaan yksi saunakalja. Hänestä siinä ei ole mitään järkeä, joko otetaan kunnolla tai ei ollenkaan!
Musta taas se yksi on parasta, enempää ei tee mieli!
niin näkisin, että ongelma on omassa suhtautumisessa alkoholiin. Ehkä alkoholismia lapsuudenkodissa tai oma mies lipittää iltakaljoja tai ehkä on kaappijuoppo.
ymmärrä sitä, että otetaan yksi saunakalja. Hänestä siinä ei ole mitään järkeä, joko otetaan kunnolla tai ei ollenkaan! Musta taas se yksi on parasta, enempää ei tee mieli!
sentään. Toivottavasti hänellä ei ole lapsia.
meikkaaminen= huora
tv:n katselu=huono ihminen
jne jne
Asia on heillä niin pinnassa, että se hyppää esiin heti kun he kuulevat sanan alkoholi. Juuri tällaisissa lasi kuohuviiniä -yhteyksissä aletaan puhua siitä miten äidit harrastavat humalassa seksiä lasten nähden jne. :O
ja silti meillä nykyisessä perheessä käytetään alkoholia mm. illanistujaisissa ja juhlatilaisuuksissa, koska tiedän pystyväni sitä kohtuudella käyttämään. On siinä vissi ero vetää kossua pullollinen ja riehua kotona kuin juoda muutama lasi viiniä ruoan kanssa ja viettää rauhallinen koti-ilta.
ymmärrä sitä, että otetaan yksi saunakalja. Hänestä siinä ei ole mitään järkeä, joko otetaan kunnolla tai ei ollenkaan! Musta taas se yksi on parasta, enempää ei tee mieli!
sentään. Toivottavasti hänellä ei ole lapsia.
alkon juomisen kanssa. Joko en ota yhtään tai sitten vedän kännit. Ja hui, minulla on jopa lapsia. Mutta koska en joka viikko, enkä edes joka kuukausi juo, en näe tuossa mitään pahaa. Niin, enkä tietenkään niitä kännejä vedä lasten nähden.
Silloin tällöin toki nautin ruuan kanssa pari lasia viiniä mutta harvemmin.
jos yksi lasi on kännäystä. Huhheijaa.
Taitaa olla juuri niitä, jotka ottaa aina vähintään sen 5 lasillista. Sellaisia, jotka eivät ymmärrä, että esim. kuohari voi olla jostakin ihan oikeasti HYVÄÄ eikä sitä juoda humaltumistarkoituksessa.
Ihan kuin se kuohuviini tekisi tilaisuudesta juhlavamman.
alkoholisteja. Mutta en näe pahana ottaa sitä iltakaljaa tai lasillista kuoharia :) Mieluummin niin kuin aina vetää pää täyteen! :) Itsekin otan joskus sen saunakaljan tai lasillisen viiniä :)
Kunnon alkoholismia nähneenä, tuo on todella pientä ja lapset eivät siitä kärsi :) Vaan näkevät jo kotona että on muitakin tapoja nauttia alkoholia kuin pään täyteen vetäminen :)
alkoholisteja. Mutta en näe pahana ottaa sitä iltakaljaa tai lasillista kuoharia :) Mieluummin niin kuin aina vetää pää täyteen! :) Itsekin otan joskus sen saunakaljan tai lasillisen viiniä :)
Kunnon alkoholismia nähneenä, tuo on todella pientä ja lapset eivät siitä kärsi :) Vaan näkevät jo kotona että on muitakin tapoja nauttia alkoholia kuin pään täyteen vetäminen :)
kiva kuulla muiden taustoista myös. Omassa lapsuudessa alkoholi oli ongelmaton asia, kuului elämään mutta kohtuudella. Näin itseki menettelen oman perheeni kanssa.
ap
Ja itse myös aina ihmetellyt näitä jotka pitävät kauhean saarnan lasillisesta/pullollisesta.
Sen olen kotonani nähnyt miten lasten edessä ei saa ottaa. Eli siis perseet olalle ja tappelemaan.
Joulu on kyllä sellainen juhla jolloin vanhempanikaan eivät koskaan, tänä päivänäkään juo, joten se on minulle tärkeää ettei joulouna oteta sen joulun kunniaksi. Miehen suvussa saatetaan ottaa sixpäkkikin kaljaa+muuta tuolloin mutta itse en hyväksy kuin ruokaoluen/viinin. Juuri siksi että se on ollut aina vuoden ainoa päivä kun ei ole tarvinnut pelätä riitelyä, huutamista ja tavaroiden paiskomista. Pysykööt se "alkoholittomana" päivänä siis :D
Muuten mieheni ottaa sen kaljan/kaksi illassa jos mieli tekee, itse otan yleensä ehkä saunasiiderin tai lasillisen punkkua viikonloppuna jos mieli tekee. Juhlimassa käydään ehkä kolme kertaa vuodessa jolloin lapset eivät humalaisia vanhempiaan nää.
En tosiaan itse pidä lapsen juhlissa alkoholia soveliaana. Tuntuu hassulta.
Mutta.
En kyllä ajattele toisinajattelevia/-tekeviä alkoholisteiksi tms. Heillä on siis vain erilainen tapa toimia. Ei siinä sen kummempaa.
Ei yksi lasillinen känniä tee, vai miten se sananlasku menikään... :D
Ihan kuin se kuohuviini tekisi tilaisuudesta juhlavamman.
Vai ihan WT juhlantuntua... Sanopa tuo liki koko muulle Euroopalle, jossa lasi kuohuvaa on, ihan totta, ihan tavallinen osa juhlaa. Olin juuri naapurin katolisten ristiaisissa, jossa todellakin oli lasi kuohuvaa - ja hui kauhistus - sen jalkeen viela viinia tarjolla. Silti kukaan ei orveltanyt, ei juonut tolkuttomasti, ei edes humaltunut, vaan kaikki lahtivat sulassa sovussa ajoissa kotiin. Monessa pain maailmaa tuo nyt vaan on ihan normaalia elamaa.
että lasi (tai parikaan) kuohuvaa on kännäystä, mutta jos viittaat siihen ristiäisketjuun, niin mulla on seuraavat kommentit:
a) Mun mielestä on hassua skoolata jollekin henkilölle silloin, kun "skoolattava" itse ei pysty skoolaamaan. En myöskään itse olisi voinut juoda kuohuviiniä ristiäisissä, sillä en halua imettää silloin, kun veressäni on alkoholia.
b) En halua, että ainakaan minun vauvaani pitelee sylissä/hoitaa henkilö, joka ei kykene ajamaan autoa. Itselläni menee promilleraja rikki jo yhdestä alkoholiannoksesta.
ovat sitä mieltä, että lasten nähden ei voi ottaa pisaraakaan, ovat niitä, jotka eivät osaa ottaa vain lasillista tai kahta, vaan jos ottavat, juovat sitten itsensä penkin alle. Heille alkoholinkäyttö = perseet olalle. Kohtuukäyttöä, esim. yhtä lasia viiniä ruoan kanssa, he eivät ymmärrä.