Lasi kuohuvaa=kännäämistä=alkoholistiperhetausta??
Siis miten joku voi luulla, että lasi kuohuvaa on kännäämistä?
Taustalla pakko olla jotain henk.koht. todella huonoja kokemuksia tmv.
t. tuli näistä muista ketjuista mieleen...
Kommentit (30)
sama jos jouluna juo lasin viiniä aterialla
ajokortiton pitää sylissä, mutta ei siis henkilö, jonka veressä on alkoholia yli tuon autolla ajamisen laittomaksi tekevän promillerajan.
t. #21
b) En halua, että ainakaan minun vauvaani pitelee sylissä/hoitaa henkilö, joka ei kykene ajamaan autoa. Itselläni menee promilleraja rikki jo yhdestä alkoholiannoksesta.
ja pidellä muksuasi vaikka maailman tappiin asti
ajokortiton pitää sylissä, mutta ei siis henkilö, jonka veressä on alkoholia yli tuon autolla ajamisen laittomaksi tekevän promillerajan. t. #21
b) En halua, että ainakaan minun vauvaani pitelee sylissä/hoitaa henkilö, joka ei kykene ajamaan autoa. Itselläni menee promilleraja rikki jo yhdestä alkoholiannoksesta.
Itse asiasta olen kuitenkin kanssasi eri mieltä. Eihän se vauva kakkuakaan syö.
taustalla lapsuudenkokemuksia siitä, kuinka vanhempi on kertonut juovansa vain kohtuullisesti, mutta oikeasti ryypännyt itsensä täysin humalaan. Eihän ole mitenkään harvinaista, että alkoholin ongelmakäyttäjä vähättelee omaa käyttöään. Sellaisten kokemusten jälkeen voi olla vaikea uskoa sitä, että kun toiset puhuvat kohtuukäytöstä, niin he ihan oikeasti juovat kohtuullisesti eli 1 tai korkeintaan 2 lasia.
En ymmärrä, miksi jonkun piti vetää lestat mukaan tähän keskusteluun. En ole itse lesta, mutta oman kokemuksen mukaan he pitävät kyllä tiukoista säännöistä kiinni omassa yhteisönsä sisällä, mutta hyvin harvoin puuttuvat yhteisönsä ulkopuolisten tekemisiin.
minun pitäisi tarjota vieraille kuohuviiniä lapseni ristiäisissä, jos kuohari ei mun mielestä ko. juhliin kuulu? Vain todistaakseni, ettei se mun mielestä ei ole kännäämistä?
Jos olisin vieraana ristiäisissä, joissa tarjottaisiin kuohuviiniä, niin toki voisin juoda lasillisen, jos minulla ei olisi vauvaikäistä mukana tai jos en olisi lähdössä pariin tuntiin ajamaan autolla. Enkä tulisi näistä ristiäisistä tästä edes palstalle kommentoimaan :)
t: #21
Voi voi, voithan sinä itse olla ottamatta lasillista. ja pidellä muksuasi vaikka maailman tappiin asti
se yksi kuohuviinilasillinen ei vaikuta siihen lapseen yhtään mitenkään, vaikka äiti imettäisikin. Siitä tulee promilleja ehkä 0,1 (jos sitäkään), mikä tarkoittaa, että desilitrassa äidinmaitoa on 0,01 millilitraa alkoholia.
Jos äiti imettää niin sit ehkä jättää väliin alkoholin?
ap
_alkoholipitoinen_ kuohuva tekisi tilaisuudesta juhlavamman, vaan siinä että alkoholiton kuohuva on yleensä limsaa, jota aikuinen ihminen ei kyllä juhlissa juo, tai jotain kammottavaa alkoholitonta kuohuviiniä. Kyse on siis vain ja ainoastaan siitä, että alkoholillinen kuohuva maistuu paremmalta.
Ihan kuin se kuohuviini tekisi tilaisuudesta juhlavamman.
olen kai sitten tosi omituinen, kun ei tee mieleni koskaan juoda niin paljon, että olisi edes krapulanpoikasta seurauksena. Viiniä meillä kyllä juodaan, pullo tyhjenee viikonlopun aikana kahden ihmisen voimin, siis pieni lasillinen molemmille päivää kohti. Ollaan siis hirveitä alkkiksia av-logiikalla, normaalien mielestä meillä juodaan alkoholia vähän.
Siis saa vauvaani ajokortiton pitää sylissä
ajokortiton pitää sylissä, mutta ei siis henkilö, jonka veressä on alkoholia yli tuon autolla ajamisen laittomaksi tekevän promillerajan.
t. #21