Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä painonnousuni johtuu? Apua!!!!

Vierailija
05.11.2010 |

Olen neljässä kuukaudessa lihonnut 7 kiloa! Elämäntavoissa ei ole tapahtaunut muutoksia.

Normaali päiväni:

aamupala rahkaa + pilttisose

lounas keitto

välipala leipä

illallinen salaattia + lihaa/broileria/kalaa tms

iltapala leipä

Taas oli tullut kilo lisää painoon. En ymmärrä!!!

Minulla on ollut Cipralex lääkitys alkaen maaliskuu 2009. Voiko se pitkaikaisesti käytettynä aiheuttaa painonnousua?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
22/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA HULLU AJAA AUTOA jos ei näe? Et ole tosissasi.

Itselläni (kilpparipotilas olen) oli myös tunne etten näe varsinkaan hämärässä tarpeeksi hyvin. Kävin sitten 45-v. näöntarkastuksessa ajokorttia varten, eikä minulta vaadittu saati edes suositeltu silmälasien käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvosta 17 :) ap

Nivelkipuja, hiustenlähtöä, palelua tms?

Vierailija
24/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon läheisesti kuuluu metabolinen oireyhtymä. Googlaa.

Vierailija
25/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jano, väsymys, vessassa ravaus, ärtymys, palelu, hajamielisyys eli unohtelen asioita, muistikatkoja eli kesken lauseen unohdan mitä olin sanomassa,painonnousu, vetämättömyys

ap

Vierailija
26/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko raskaana

Vierailija
27/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
28/41 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä myös sydämen vajaatoiminta. Painonnousu johtuu silloin nesteen kertymisestä elimistöön, eli lihomisesta. Aiheuttaa myös väsymystä, painonnousua, muistikatkoja jne.

Vierailija
29/41 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabetes. Lääkitys alkaa heti tänään.

ap

Vierailija
30/41 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaista verensokerimittaria ostaa esim apteekista?

Mieheni oli lukenut tämän päivän hesarista juttua kakkostyypin diabeteksesta ja siinä oli puhuttu sokerirasituskokeesta eikä mitään tuosta paastoarvosta.

Mitä minun nyt pitäisi tehdä?

Vierailija
31/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soittaa tänään kilpirauhaskokeen ja sokerikokeen tulokset. Lisäksi mitattiin kolesteroliarvo...

ap

Vierailija
32/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä myös sydämen vajaatoiminta. Painonnousu johtuu silloin nesteen kertymisestä elimistöön, eli lihomisesta. Aiheuttaa myös väsymystä, painonnousua, muistikatkoja jne.

Vierailija
33/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan raju laihtuminen. Toki lihavat ihmiset sairastuvat kakkostyypin diabetekseen, mutta silloin diabetes johtuu lihavuudesta eikä toisin päin.

Vierailija
34/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä (kuten muillakaan lääkkeillä) ei ole muunlaista lihottavaa vaikutusta. Eli jos ruokamäärät eivät ole lisääntyneet, vika ei ole lääkkeessä.

Vierailija
35/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämenvajaatoiminta aiheuttaa apinon nousua, kun neste kertyy elimistöön, mutta silloin ei kyllä jaksa hengästymättä liikkua noin kuin sinä, ratsastat yms

ja virtsaa ei silloin tule juurikaaan ulos kun se jää sisään,

tuleeko virtsaa enempi yöllä ?

pelkkä sokerinmittaus paastoverestä aamulla ei riitä, mulla se aina ollut liki matala

mutta pyydä mittari kotiin ja mittaa ohjeiden mukaan verensokeri tasaisesti ympärivuorokauden

ja vot siinä mulla näkyi et oli iltapäivällä tosi korkeita arvoja, ja insuliinit tuli

mä en kans pysynyt hreiillä oolleskaa iltapäiviin, nyt pysyn kun on insuliiinia menee

Vierailija
36/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntapani ole muuttuneet miksikään.

Ykköstyypin diabetes aiheuttaa rajun laihtumisen ja kakkostyypin diabeteksen oireet samanlaiset kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Näin ainakin lääkäri sanoi.

Sitä paitsi olen ikäni ollut enemminkin alipainoinen. 2 v sitten lopetin maratontreenit ja sen jälkeen pääsin ns normaalipainoon. Rasvaprosenttini ollut aina 12-15%.

ap

Vierailija
37/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheutti nesteen kertymisen elimistöön

eli eivät syöneet sen enempää kuin ennekään, mut paino nousi kun aloittivat tuon masennuslääkkeen

ja kun lopettivat , niin heti paino laski vauhdilla alas, vaikka söivät kuten ennenkin

miten ap jaksat onko hengenahdistusta ?

jaksatko liikkua kuten ennen ?

munuaistenvajaatoiminta ?

tuleeko virtsaa ulos kerralla millaisia määriä ? voisit pissata kippoon ja mitata, eli onko vaan aina hätä, mut ulos tullee vain vähän.

Vierailija
38/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän vaikea juttu :) Jaksan mielestäni liikkua ihan hyvin; tänäänkin vedän illalla putkeen 2 spinningtuntia ja niiden päälle 2 kiertoharjoittelutuntia, maanantaina vedin crossingtunnin, vesijumpan ja toisen crossingtunnin ja sitä ennen ratsastin. Mutta esim. kotona yläkertaan meno aiheuttaa omituisesti hengästymistä portaissa.

Kyllä virtsaamismäärät ovat ihan kunnon määriä eli ei ole valehätä.

Tuo masennuslääke on ollut käytössäni maaliskuusta 2009 ja aluksi paino ei todellakaan noussut. Painonnousu on siis viimeisen 4 kuukauden aikana ilmennyt ongelma ja alkoi siis samaan aikaan kuin näköhäiriöt. Juomisesta mieheni huomautti joskus elo-syyskuun taitteessa.

ap

Vierailija
39/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämenvajaatoiminnassa kyllä ainakin virtsaa ei tule ulos, kun jää elimistöön ja siten turvottaa ja paino nousee

diabetes olis yks, mut harvoin tulee kai aikuiselle, muuta kun se 2tyypin

eli veikkaisin kilpirauhasongelmaa

millonkas saat soiton niistä labroista ?

niistä jo jotain selviää

Vierailija
40/41 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap