Mistä painonnousuni johtuu? Apua!!!!
Olen neljässä kuukaudessa lihonnut 7 kiloa! Elämäntavoissa ei ole tapahtaunut muutoksia.
Normaali päiväni:
aamupala rahkaa + pilttisose
lounas keitto
välipala leipä
illallinen salaattia + lihaa/broileria/kalaa tms
iltapala leipä
Taas oli tullut kilo lisää painoon. En ymmärrä!!!
Minulla on ollut Cipralex lääkitys alkaen maaliskuu 2009. Voiko se pitkaikaisesti käytettynä aiheuttaa painonnousua?
Kommentit (41)
KUKA HULLU AJAA AUTOA jos ei näe? Et ole tosissasi.
Itselläni (kilpparipotilas olen) oli myös tunne etten näe varsinkaan hämärässä tarpeeksi hyvin. Kävin sitten 45-v. näöntarkastuksessa ajokorttia varten, eikä minulta vaadittu saati edes suositeltu silmälasien käyttöä.
jano, väsymys, vessassa ravaus, ärtymys, palelu, hajamielisyys eli unohtelen asioita, muistikatkoja eli kesken lauseen unohdan mitä olin sanomassa,painonnousu, vetämättömyys
ap
kyseessä myös sydämen vajaatoiminta. Painonnousu johtuu silloin nesteen kertymisestä elimistöön, eli lihomisesta. Aiheuttaa myös väsymystä, painonnousua, muistikatkoja jne.
Voiko tuollaista verensokerimittaria ostaa esim apteekista?
Mieheni oli lukenut tämän päivän hesarista juttua kakkostyypin diabeteksesta ja siinä oli puhuttu sokerirasituskokeesta eikä mitään tuosta paastoarvosta.
Mitä minun nyt pitäisi tehdä?
Lääkäri soittaa tänään kilpirauhaskokeen ja sokerikokeen tulokset. Lisäksi mitattiin kolesteroliarvo...
ap
kyseessä myös sydämen vajaatoiminta. Painonnousu johtuu silloin nesteen kertymisestä elimistöön, eli lihomisesta. Aiheuttaa myös väsymystä, painonnousua, muistikatkoja jne.
vaan raju laihtuminen. Toki lihavat ihmiset sairastuvat kakkostyypin diabetekseen, mutta silloin diabetes johtuu lihavuudesta eikä toisin päin.
sillä (kuten muillakaan lääkkeillä) ei ole muunlaista lihottavaa vaikutusta. Eli jos ruokamäärät eivät ole lisääntyneet, vika ei ole lääkkeessä.
sydämenvajaatoiminta aiheuttaa apinon nousua, kun neste kertyy elimistöön, mutta silloin ei kyllä jaksa hengästymättä liikkua noin kuin sinä, ratsastat yms
ja virtsaa ei silloin tule juurikaaan ulos kun se jää sisään,
tuleeko virtsaa enempi yöllä ?
pelkkä sokerinmittaus paastoverestä aamulla ei riitä, mulla se aina ollut liki matala
mutta pyydä mittari kotiin ja mittaa ohjeiden mukaan verensokeri tasaisesti ympärivuorokauden
ja vot siinä mulla näkyi et oli iltapäivällä tosi korkeita arvoja, ja insuliinit tuli
mä en kans pysynyt hreiillä oolleskaa iltapäiviin, nyt pysyn kun on insuliiinia menee
elämäntapani ole muuttuneet miksikään.
Ykköstyypin diabetes aiheuttaa rajun laihtumisen ja kakkostyypin diabeteksen oireet samanlaiset kuin kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Näin ainakin lääkäri sanoi.
Sitä paitsi olen ikäni ollut enemminkin alipainoinen. 2 v sitten lopetin maratontreenit ja sen jälkeen pääsin ns normaalipainoon. Rasvaprosenttini ollut aina 12-15%.
ap
aiheutti nesteen kertymisen elimistöön
eli eivät syöneet sen enempää kuin ennekään, mut paino nousi kun aloittivat tuon masennuslääkkeen
ja kun lopettivat , niin heti paino laski vauhdilla alas, vaikka söivät kuten ennenkin
miten ap jaksat onko hengenahdistusta ?
jaksatko liikkua kuten ennen ?
munuaistenvajaatoiminta ?
tuleeko virtsaa ulos kerralla millaisia määriä ? voisit pissata kippoon ja mitata, eli onko vaan aina hätä, mut ulos tullee vain vähän.
vähän vaikea juttu :) Jaksan mielestäni liikkua ihan hyvin; tänäänkin vedän illalla putkeen 2 spinningtuntia ja niiden päälle 2 kiertoharjoittelutuntia, maanantaina vedin crossingtunnin, vesijumpan ja toisen crossingtunnin ja sitä ennen ratsastin. Mutta esim. kotona yläkertaan meno aiheuttaa omituisesti hengästymistä portaissa.
Kyllä virtsaamismäärät ovat ihan kunnon määriä eli ei ole valehätä.
Tuo masennuslääke on ollut käytössäni maaliskuusta 2009 ja aluksi paino ei todellakaan noussut. Painonnousu on siis viimeisen 4 kuukauden aikana ilmennyt ongelma ja alkoi siis samaan aikaan kuin näköhäiriöt. Juomisesta mieheni huomautti joskus elo-syyskuun taitteessa.
ap
sydämenvajaatoiminnassa kyllä ainakin virtsaa ei tule ulos, kun jää elimistöön ja siten turvottaa ja paino nousee
diabetes olis yks, mut harvoin tulee kai aikuiselle, muuta kun se 2tyypin
eli veikkaisin kilpirauhasongelmaa
millonkas saat soiton niistä labroista ?
niistä jo jotain selviää
ap