Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autatteko yläastelaista läksyissä (tai 6.lk)

Vierailija
05.11.2010 |

Mua kiinnostaa, miten muilla:

- Tiedätkö mitä lapsesi tekee koulussa eri aineissa, jutteletteko joskus asiasta, miten usein? Kertooko lapsi? Kiinnostaako sinua?

- Autatko 6-luokkalaista tai yläasteikäistä lastasi läksyissä tai koulun kanssa muuten, esim. kokeisiin valmistautuminen? Erityisesti matikassa, fyssassa tai kemiassa? Tai jos et, osaisitko auttaa jos lapsi haluaisi/tarvitsisi sitä?

Ja jos haluat, kerrotko vielä oman taustasi (peruskoulu, ammattikoulu, ylioppilas, korkeakoulu, töissä/kotiäiti).

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi auttaa, koska saavat kymppejä ilman auttamistakin. Mutta tykkäävät kun tentin sanoja ja kokeisiin yms.

2 yläasteella, 2 ala-asteella. Itse yo-duunari.

Tämä herättää ihmisissä aina puolustusreaktion. Jos jossain sivulauseessa mainitsen, että tentin eilen hissan aluetta, alkaa mammar heti huutaa, että "MINÄ en ole ikinä tenttinyt, ei ole ollut tarcetta, lapset on tehneet läksynsä itsenäisesti"

Juu, tekee ne meilläkin, mutta tykkäävät kun heiltä tentitään.

Sama homma kun ei uskalla ääneen sanoa, että lapset ei olleett virikehoidossa:)

Vierailija
22/23 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä onkin totta), mutta kyselen päivittäin, tarvitsevatko lapset koulutehtävissä muuten apua. Joskus tarkistan matematiikan tai englannin tehtäviä lasten pyynnöstä ... tai opetan esim. enkkua tai ruotsia, fysiikkaa tai kemiaa. Lasten mielestä osaan opettaa paremmin kuin yksikään oikea ope. Koulu sujuu kiitettävästi kaikilla kolmella pojalla.

Itselläni on ylempi korkeakoulututkinto ja ällän paperit lukiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autetaan, jos tarvetta on. Yleensä aika omatoimisesti selviävät. Kokeisiin patistan lukemaan, joskus kysellään jotain. Venhempi pärjää usein jopa lukematta.

Nuorempaa autetaan aika usein matikassa tai fykessä, on 6-luokkalainen, vanhempi ysillä.

Itse olen kotiäiti, lukio käytynä kyllä joskus 80-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan