Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käy aina hymyilyttää kun lapseton valittaa väsymystä..

Vierailija
16.10.2005 |

Enkä nyt siis tarkoita etteikö lapseton voisi olla todella väsynyt ja rikki.

Tarkoitän näitä " hei apua, jouduin herää viime yönä kaksi kertaa ja nyt mä oon niiiiiin väsynyt"

Tulee vain mieleen miten sitä joskus ennen lapsia luuli olevansa ihan poikki. Jos olisin silloin tiennyt mitä on oikea väsymys niin olisin pitänyt suuni tukossa. =)

Kun sitä 10 kertaa yössä nouset imettään tai kaivamaan tuttia tyynyn alta niin voi jo sanoa et aamulla väsyttää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ette tiedä mitä väsymys on. Piste.

Just, joo

Vierailija
22/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapseni herättävät minut 10 kertaa yössä niin väsymys työstäni oli ihan eri planeetalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys menee jo niin överiksi, että ei edes niinä muutamina tunteina yössä, jolloin nukkuminen olisi mahdollista, pysty nukahtamaan. pakko kuitenkin jaksaa vaan, kaikkien, ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
24/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niistä kotitöistä, niin voit loikoilla vaikka sohvalla, kun lapset leikkii yms. yms. Mikä äiti se tommonen on, joka ei osaa itseään ja omaa jaksamistaan ajatella.

Vierailija
25/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia on monta, siinä tarvitaan molempia aikuisia täysipainoisesti jatkuvasti koko ajan, ei siinä mitään " vuoroja" voi jaella.

Vierailija
26/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymystä, kärsimystä, surua tai ihan mitä tahansa tilaa on ihan turha ruveta vähättelemään tai vertailemaan. Jokainen kokee sen itse. Inhimillinen ihminen pysyy tuntemaan myötätuntoa sitä kohtaan joka kokee sen. Kylmä ihminen vähättelee toisen tuntemusta. Olkoon väsynyt sitten 10 lapsen äiti tai lapseton sinkku.

t. 24

Vierailija
27/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä tässä itse myös mietin. Niinpä olen pitkään hoitovapaalla. Ja työpaikankin olen vaihtanut huomattavasti parempaan. Mä kunnioitan niitä äitejä, jotka jaksavat olla töissä ja yöunet ovat mitä ovat jos niitä onkaan.

Vierailija
28/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää puppua jauhat.

Vierailija
29/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään kotiin hoitamaan villiä lapsilaumaa!

t. osa-aika duunaaja

Vierailija
30/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tietenkin lapseton voi olla väsynyt. En sitä tarkoittanut, kuten jo alkuperäisessä viestissä sanoin.

Nyt kuitenkin kohdistin tämän sellaisille jotka oikeasti valittavat turhasta. (lähinnä siitä ettei yhtenä yönä viikossa nuku ja sitten on koko viikko pilalla)

Enkä toki halua vähätellä toisten väsymystä joka johtuu työstä tai muusta. Muistan itse hyvi myös ajan jolloin olin vielä " lapseton työssäkävijä" Työ oli fyysisesti raskasta ja olin toisinaan todella puhki. Nyt vain ei ole enää niin paljon aikaa antaa itselleen ja olla vain, tehdä mitä huvittaa.. niinkuin joskus silloin.

Pahimmillaan väsymys on nykyään sitä että aamulla itkettää kun pitää herätä ja illalla itkettää kun ei uni tule vaikka siihen olisi mahdollisuus.

Ihan semmoista se ei olut ennen. =)

Mutta loppujen lopuksi äitiys on yksi parhaimmista asioista enkä vaihtaisi noitakaan valvottuja öitä pois, en ikinä!

Vielä kerran ANTEEKSI jos loukkasin, se ei ollut tarkoitukseni.

ap

Vierailija
31/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin painan töissä ilman taukoja 9-10 tuntia + työmatkat jonnekin iltakuuteen-sitsemään. Sitten teen kotitöitä, joita myös meillä lapsettomilla on. Nukkumaan käydessä työasiat ja rästihommat pyörivät mielessä niin että ensin ei saa unta, ja kun sen sitten vihdoin saa aamuyön puolella, alkaa aamuyön heräily joka on tyypillinen stressioire. Stressitaso on jatkuvasti niin korkea, että lasta ei yrityksistä huolimatta kuulu. Kyllä omasta puolestani voin sanoa että hymyilyttää äidit, jotka pitävät itseään uraäiteinä mutta käyttävät työpaikkaa vain univelkojensa maksuun sekä tietenkin asuntolainan maksuun. Omassa organisaatiossani on useita naisia, jotka eivät ole vuosikausiin saaneet aikaan hienoista kehitystehtävistä ja -titteleistä huolimatta yhtään mitään, mutta vinoilevat jatkuvasti lapsettomille jotka eivät muka tiedä elämästä mitään.

Vierailija
32/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan vaikka siihen, että toinen vaikka vahtii vauvaa ja taaperoa ja laittaa samalla ruokaa, kun toinen sillä välillä hoitaa isompien lasten harrastuksiin kuljetuksia. Sulla ei selvästikään ole itselläsi tai ystävillä suurperhettä tai sitten teillä on hyvät tukijoukot ympärillä. 32

Vierailija
33/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muuten missään töissä voi levätä kukaan, aika erikoinen työpaikka sulla.

Vierailija
34/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hänellä ei enää ole pieniä lapsia kotona. Iloitse tästä tiedosta!

Vierailija
35/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette nyt huomannut niin en millään tavalla yleistänyt.

Jos on niin himputin vaikea edes yrittää sisäistää mitä tarkoitin niin antaa olla. MUN PUOLESTA VALVOJA VOI VAIKKA POISTAA TÄN KETJUN!

ap

Vierailija
36/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini jaksaa aina valittaa väsymystään, kun on ehtinyt nukkua yöllä vain 7 tuntia ja illalla siihen päälle tunnin parin päikkärit. Itse olen usein mennyt töihin nukuttuani vain 15 minuutin yöunet, kun lapsi on ollut kipeänä. Meillä tällaiset virkistävät vajaan tunnin yöunet ovat jokaviikkoista hupia, kun lapsi on jatkuvassa sairastelukierteessä. En ole jaksanut enää edes valittaa väsymystäni.

Eräs ystäväni, sinkku hänkin, haki unilääkkeet lääkäriltä, koska hän herää aina kuulemma kerran yössä ihan ilman mitään syytä. Hänestä se on epänormaalia, ja hän on siksi aivan poikki kaiket päivät, joten hänpä syö nyt tuon " vaivan" vuoksi unilääkkeitä. Se huvittaa mua myöskin, koska itse olen aina herännyt ilman lastakin vähintään kerran yön aikana ihan ilman syytä, mutta pitänyt sitä aivan normaalina. Eipä se ole mua ihmeemmin väsyttänyt, mutta se väsyttää, kun herää kymmenennen kerran yöllä ja aamulla täytyy lähteä töihin.

Vierailija
37/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vaan joidenkin on pakko keksiä omia yleistyksiään joka asiaan.

Vierailija
38/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain mieleen miten sitä joskus ennen lapsia luuli olevansa ihan poikki. Jos olisin silloin tiennyt mitä on oikea väsymys niin olisin pitänyt suuni tukossa. =)

Vierailija
39/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on sinkku ja mulla on viisi lasta. Hän ei ole kertaakaan voinut kymmenen vuoden aikana auttaa minua, vaikka olisi mikä hätätapaus lasten kanssa, koska hänen täytyy töiden jälkeen rentoutua.

Vierailija
40/48 |
16.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia saatoin olla väsynyt ja valittaakkin siitä. Mutta nyt kahden huonosti nukkuvan lapsen kanssa, olen noin tuhat kertaa väsyneempi, kuin koskaan ennen! Välillä itkettää vaan kun on niin väsynyt!! Sit alkaa olemaan jo niiiiiin väsynyt ettei mistään tulemitään.