Käy aina hymyilyttää kun lapseton valittaa väsymystä..
Enkä nyt siis tarkoita etteikö lapseton voisi olla todella väsynyt ja rikki.
Tarkoitän näitä " hei apua, jouduin herää viime yönä kaksi kertaa ja nyt mä oon niiiiiin väsynyt"
Tulee vain mieleen miten sitä joskus ennen lapsia luuli olevansa ihan poikki. Jos olisin silloin tiennyt mitä on oikea väsymys niin olisin pitänyt suuni tukossa. =)
Kun sitä 10 kertaa yössä nouset imettään tai kaivamaan tuttia tyynyn alta niin voi jo sanoa et aamulla väsyttää.
Kommentit (48)
Ei jumaliste naurattanut, kun kävin vaativassa hommassa ja heräilin keskimmäisen kanssa 2-5krt/yö 1 1/2v. ajan. Kaveri oli silloin 3.5-5v. ja käveli unissaan yms. yms.
Kun lapsen yöheräily loppui, jouduin itse väsymyksen aiheuttamien unihäiriöiden tähden lähes vuoden pituiselle lääkitykselle.
Ei ne lapset mikään ainut syy ole väsymykselle.
Itsellä takana lähes 7 vuoden lapsettomuus, ennenkuin raskaus sai alkunsa.
Kerran töissä erehdyin mainitsemaan aamulla väsymyksestäni, kun en ollut juuri ollenkaan saanut nukutuksi. Silloin ei vielä ollut tätä ainoatakaan kauan odotettua lasta.
5-kymppinen kolmen jo siis aikuisiksi varttuneiden lasten äiti tuhahti sanomiseeni kiukuissaan " hanki lapsi niin tiedät mitä väsymys on!"
Jostain syystä minua ei hymyilyttänyt.
Mutta jonkun on yhteiskuntaa pyöritettävä ja maksettava veroja, että ap saa istuskella kotona kodinhoidontuen voimin.
T. Äkäinen lapseton
Voi, kumpa sitä olisikaan osannut arvostaa sitä rauhaa ja omaa aikaa, mikä oli ennen lapsia!
Mutta, juuri sen vuoksi, että itsekään en ymmärtänyt tuota pyhää yksinkertaisuutta lapsettomana vielä ollessani, en halua mitenkään saarnata " voi, sinullahan ei muuta olekaan kuin aikaa, ei sinua voi väsyttää" -tyylillä, se on turhaa.
2:lle :
Tiesitkös, että töissä käyminen on jopa lapselliselle ja väsyneellekin yleensä se helpompi vaihtoehto? Ja myös isompien lasten (joiden vanhemmat käyvät töissä ) yöt voivat olla hyvinkin rankkoja lasten sairastamisten vuoksi?
t. nainen, jolla 2 lasta
ehkä sitä ei vaan voi ymmärtää, että perheellisten mielestä on hassua kuunnella, kun jonkun elämä pyörii vain ja ainoastaan oman itsen ympärillä ja omasta itsestään pitää vielä puhuakin suureen ääneen toisille, vaikkapa nyt juuri siitä, miten väsynyt on, kun ei edellisenä päivänä ehtinyt nukkua päiväunia töiden jälkeen ollenkaan.
Eikö väsymyksestä saa puhua ennenkuin on TODELLA väsynyt?
Jos lapseton ei saa puhua mistään, aika vähiksi jäävät puheenaiheet.
En tosiaan tiennyt ennen lastani, mitä todellinen väsymys on. Meillä huonosti nukkuva vuoden ikäinen tyttö - en ole yli vuoteen nukkunut kuin tunnin-kahden pätkissä. Tämä on ollut erittäin raskasta, enkä usko, että meille tulee enää koskaan toista lasta.
Vierailija:
ehkä sitä ei vaan voi ymmärtää, että perheellisten mielestä on hassua kuunnella, kun jonkun elämä pyörii vain ja ainoastaan oman itsen ympärillä ja omasta itsestään pitää vielä puhuakin suureen ääneen toisille, vaikkapa nyt juuri siitä, miten väsynyt on, kun ei edellisenä päivänä ehtinyt nukkua päiväunia töiden jälkeen ollenkaan.
Tottakai lapseton elää itsekkäästi!Niinhän se kuuluukin.Kenelle hänen pitäisi elämänsä omistaa?Koiralle?Vai kenties meidän lapsellisten lapsille?
Kun on aikansa itsekäs ja väsynyt kun ei saa " kauneusuniaan" , pystyy sopeutumaan lapsen tuomiin muutoksiin.
Aikansa kutakin;kun nauttii ensin vapaudesta, kasvaa helpommin vanhemmaksi.
Lapselliset ihmiset, hankkikaa elämä!! Siis ihan oikea sellainen. Se että teillä on lapsi ei oikeuta teitä arvostelemaan kateellisena muiden ihmisten elämää ja elämäntilannetta. Väsymys ei aina johdu lapsista. Oma lapseni on nukkunut yöt 6 viikosesta lähtien. Silti olen väsynyt, kärsin jatkuvasta unettomuudesta.
ja sitten taas on perheellisiä, jotka ovat minä-minä-ihmisiä, vaikka heillä on lapsiakin. Ei voi yleistää.
Jos todellakin puhutaan lapsettomista, eli niistä jotka haluaisivat lapsen mutta heillä ei sellaista ole, niin omalta kohdaltani sanon että kyllä nämä monta vuotta odotetun lapsen takia heräämiset ovat onnellisia verrattuna siihen lapsettomuusajan unettomuuteen. Vaikka olisin kuinka väsynyt, en ole sillä tavalla onneton ja masentunut ja siten väsymys ei niin tunnu.
t. äiti, takana 6v lapsettomuutta ja 1v äitiyttä
onhan sinkulla edes mahdollisuuksia lepäämiseen joka ikinen päivä, äidit taas eivät voi koskaan levätä, eivätkä isätkään.
tottui, että joka yö oli herätys. Sitten kun pääsi taas unisten öiden makuun alkoi yhdetkin yöheräämiset olla rasitus.
että kun meillä lapset ovat olleet mummuloissa, tyyliin viikon tai kaksi kerrallaan, niin ollaan kyllä niin pitkää päivää miehen kanssa painettu sekä töissä, rästiinjääneiden kotitöiden sekä remontin parissa, että on oikein ollut ikävä lapsia ja sitä rauhallista lapsielämää. Kyllä sitä lapsettomat hyvinkin voivat olla väsyneitä!!! Mikä muu ryhmä on sellainen, joka voi päivällä ottaa päiväunet!!! Ei mikään!
niin, sulla on tietty yksi lapsi ja ne mummolat olemassa.
Oletteko unohtaneet mitä sinkkuelämä on? Vai oletteko koskaan edes eläneet sellaista? Sinkku voi olla väsynyt kun on ollut 5 treffit tällä viikolla tai on käynyt 3 kertaa baarissa ja valvonut neljään. Sinkut aika usein etsivät sitä parisuhdetta vaikka eivät ihan epätoivoisia olisikaan. Tää on aika naurettavaa vertailla kenen väsymys on pahinta ja kenen on oikeutettua. Varmasti löytyy joku joka on vielä väsyneempi ja jolla on vielä vaikeampaa jos oikein etsii. Jos on väsynyt sen takia että on nukkunut vain 7 tunnin yöunet niin on väsynyt. Mitä siitä vaikka sinä olisit nukkunut 3 tuntia. Ei se helpota yhtään sitä joka on nukkunut ne 7 tunnin unet.
tiedä, mitä väsymys on. Piste. Turha sössöttää ennenkuin omalle kohdalle osuu.
ei kai väsymystä voi vertailla, mutta voi vähän katsoa, missä suunsa aukaisee. Onko sitä pakko valittaa väsymystään, johon voi levätä ihan koska tahansa jollekin sellaiselle, jolla lepääminen ei ole mahdollista, vaikka kuinka väsyttäisi. Vai miten sellaiset työssäkäyvät äidit, joilla on monia lapsia, ja ei mitään tukiverkostoa oikein lepäävät? en minä ainakaan koskaan.
Joten heräily voi häiritä seuraavaa päivää toisin kuin sinulla,
joka voit raivota kotonasi väsymystäsi.